ZF IT Generation

ZF IT Generation. Demis Ghindeanu, cofondator & CEO Pony Car Sharing, pionierul pieţei de car sharing din România: Cred că vor rămâne pe piaţă în anii care urmează companiile care îşi permit să treacă peste perioada aceasta

11 nov 2020 Autor: Adrian Seceleanu
„Cea mai mare oportunitate pe piaţă în acest moment cred că este distribuţia de mâncare, de la cei care o produc spre clienţi. Ne gândim foarte mult la zona aceasta.“

Pony Car Sharing, start-up-ul care a introdus în 2016 pe piaţa locală primele servicii de car sharing, prin care utilizatorii au acces printr-o aplicaţie de pe telefon la o flotă de aproape 200 de maşini pe care le pot utiliza de la câteva minute până la câteva săptămâni, explorează posibilitatea de a intra în zona de livrare a mâncării de la restaurante către clienţi, în contextul scăderii puternice a pieţei pe fondul restricţiilor impuse din cauza pandemiei de COVID-19.

„Cea mai mare oportunitate pe piaţă în acest moment cred că este distribuţia de mâncare, de la cei care o produc spre clienţi. Ne gândim foarte mult la zona aceasta. Evident că aici trebuie să existe o aplicaţie care trebuie să fie dezvoltată, trebuie angajaţi şoferi, pentru că este nevoie de o maşină cu şoferi.“

„Studiem puţin zona aceasta pentru ca dacă mai apare cumva un nou <<lockdown>> nu este deloc OK. Ceea ce facem în perioada următoare este să încercăm să supravieţuim, cred că acesta este cuvântul pentru genul acesta de servicii, pentru că altceva nu prea avem ce face. Dacă nu vom putea să mai ducem o să punem compania puţin la păstrare pentru zile mai bune, dar suntem afectaţi cu toţii. Probabil noi suntem printre cei afectaţi cel mai tare”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Demis Ghindeanu, cofondator & CEO al Pony Car Sharing. “Rezultatele pe 2020 sunt cam la 40% faţă de anul trecut, adică rău. Este rău şi probabil că dacă va exista un nou lockdown va fi şi mai rău. Nu sunt foarte optimist pentru că eu mă aştept ca genul acesta de trai pe care îl ducem acum să mai dureze cel puţin un an. Pentru un business ca al nostru este foarte dificil să ducă un an în condiţiile acestea”, a adăugat el.

 

Ce a mai declarat Demis Ghindeanu în cadrul emisiunii:

► Bucureştiul este foarte ofertant pentru companiile de carsharing. Pe de altă parte cred că vor rămâne pe piaţă în anii care urmează companiile care îşi permit să treacă peste perioada aceasta. Aici nu mai este vorba despre numărul de maşini, despre preţuri, flotă şi aşa mai departe, este vorba doar de supravieţuire. Cine va supravieţui va câştiga bătălia aceasta.

► Mă aştept ca atunci când lucrurile îşi vor reveni la un oarecare normal să mai apară nişte jucători pe piaţă pentru că este loc destul. Eu cred că vor mai apărea jucători şi pentru că se va schimba ceva în oraşe în legătură cu circulaţia rutieră, cu locurile de parcare, şi mai ales de accesul în oraş al anumitor maşini care nu ar mai avea ce căuta într-un oraş european din perspectiva poluării.

► E foarte important să comunicăm ce este carsharing pentru că nu este un concept care este înţeles uşor de foarte multă lume. După atâţia ani multă lume este şocată, după atâţia ani, că maşinile sunt pe stradă, că nu sunt într-un loc anume, că le poţi vedea pe o hartă şi că le poţi lăsa oriunde într-un loc de parcare publică.

► Am tot mărit numărul de maşini, am ajuns la un număr de autoturisme care nu este tocmai mulţumitor pentru noi, însă perioada pe care o trăim şi pe care o să o mai trăim probabil un an doi nu ne permite să mărim flota. În momentul de faţă suntem pe la 180 de maşini.

► Pentru noi şi pentru majoritatea business-urilor din ţara aceasta este o situaţie foarte dificilă în momentul acesta. Noi am început cu 100.000 de euro, am ajuns în 5 ani de zile la 1,3 milioane de euro investiţi în business. Vorbesc acum de toţi banii investiţi şi cumva planurile erau de creştere. Noi am luat ultimele 40 de maşini cu o săptămână înainte de lockdown, adică a picat la fix lockdown-ul. Cam aceasta a fost în mare suma, care s-a dus şi se duce în mare către plata leasingului. Noi anul trecut prin septembrie ajunsesem la un 70% din break-even-ul operaţional, toate semnele erau de bine însă perioada aceasta pe care o trăim cumva nu ne face să mai dezvoltăm businessul acesta ci ne tot gândim cum să-l ţinem să funcţioneze.

► Cel rău lucru este lipsa banilor pentru că orice tip de investitor ai fi, după ce ai investit deja, îţi doreşti să meargă afacerea. Nu cred că se vor rezolva prea multe nici în 2022, cred că atunci abia vom începe să vedem luminiţa. Cred că 2021 va fi un an exact ca ăsta.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR