ZF IT Generation

ZF IT Generation. Diana Dumitrescu, InnovX - BCR şi Elena Cosma, Finqware: Mesaj către femeile din industria de tech: Aveţi curaj, fiţi determinate, nu vă gândiţi niciodată la ce să nu faceţi, ci încercaţi mereu

9 mar 2022 Autor: Adrian Seceleanu

„Trebuie să avem curaj, pentru că le dăm şi un exemplu copiilor noştri, că nimic nu este imposibil - totul se poate face cu muncă, cu motivaţie, cu disciplină, cu educaţie“.

Femeile care lucrează în industria de technologie ar trebui să aibă curaj să-şi asume noi provocări şi să nu gândească niciodată în termeni precum „ce nu ar trebui să fac“, ci doar „ce vreau să fac şi ce vreau să încerc“ au spus, în cadrul unei ediţii a emisiunii ZF IT Generation dedicate antreprenoriatului feminin, Diana Dumitrescu, CEO al acceleratorului InnovX - BCR, şi Elena Cosma, Product Strategy for Open Banking în cadrul start-up-ului Finqware.

„Este o frică cumva pentru că noi suntem femei, dar suntem, şi mame şi atunci cumva avem şi sentimente pe care mama le are în special, şi e destul de greu să ieşi dintr-o zonă mai ales când ai copii acasă - să crezi în visul tău, până la urmă că vei putea, dacă depăşeşti acel moment şi începi altceva, să le oferi copiilor tăi acelaşi mediu - din toate punctele de vedere vorbesc. De aceea spun că trebuie să avem curaj, pentru că le dăm şi un exemplu copiilor noştri, că nimic nu este imposibil - totul se poate face cu muncă, cu motivaţie, cu disciplină, cu educaţie”, a spus Diana Dumitrescu - CEO al InnovX - BCR. „Ca sfaturi, în primul rând să aibă curaj, să fie foarte determinate. Orice se poate face atunci când îţi doreşti lucrurile respective. Am si câteva sfaturi tehnice, care pe mine m-au ajutat foarte tare: faptul că eu mi-am creionat un plan de afaceri a fost foarte bine - cu obiective clare, cu ce ar trebui, cât ar trebui - şi din punctul de vedere al estimărilor, adică absolut tot.“

M-a ajutat pentru că aveam acasă doi copii şi atunci normal că trebuie să ştii cum începi drumul respectiv şi să poţi în continuare să oferi şansa copilului tău să crească într-un mediu foarte corespunzător şi atunci  un plan fără discuţii trebuie neapărat să-l ai la îndemână, şi bineînţeles să fii foarte disciplinat”, a adăugat ea.

“Cred că cel mai bun sfat este să nu se gândească la ce să nu facă ci întotdeauna să se gândească la ce vor să facă şi să încerce, să încerce foarte multe lucruri - până la urmă despre asta e vorba. Antreprenoriatul şi start-up-ul sunt despre a încerca şi din nou cum spuneam întotdeauna fac comparaţia cu mediul corporatist. Dacă într-o corporaţie ai libertatea să încerci, dar cum să zic într-o modalitate foarte soft şi cu o plasă de siguranţă permanent, în startup nu îţi permiţi să te gândeşti dacă ai sau nu ai plasa de siguranţă, încerci lucruri. Deci despre asta e vorba despre a încerca cât mai mult şi despre a lua decizii rapide. E bine nu e bine, încerc să iau rapid o decizie trebuie să-mi dau seama repede dacă merge sau nu merge şi să trec mai departe”, a spus  şi Elena Cosma, Product Strategy for Open Banking, Finqware.

“Pentru mine de exemplu iarăşi făcând comparaţia cu mediul corporatist ideea asta de a crea produse de la zero într-un start-up mi se pare că îţi dă mult mai mult posibilitatea să interacţionezi într-un mod mult mai autentic cu piaţa. Ai şansa să fii mult mai aproape de piaţă. Ştii cum e: într-o corporaţie vrei să lansezi un produs ai o idee faci toate cercetările aşa cum scrie la carte, faci focus grupuri şi aşa mai departe. Într-un start-up pentru că nu ai resursele şi timpul necesar faci foarte mult deep dive în viaţa reală a clienţilor tăi, eşti foarte interesat să te duci cât mai aproape de ei şi asta e foarte bine s-o faci. Faptul că te duci şi eşti foarte aproape de clienţi, foarte aproape de piaţa ta este o mare oportunitate şi într-un start up da poţi să o faci poate cu mult mai multă libertate decât o poţi face într-o corporaţie şi eu zic că acesta ar fi al doilea meu sfat să profite la maxim de oportunitatea asta pentru că e extraordinară. Faptul că într-o corporaţie tu ca om de marketing eşti cumva în spatele unor alţi reprezentanţi care interacţionează cu piaţa - cum ar fi canalele de vânzări cum ar fi agenţiile şi aşa mai departe - e foarte mediat aşa cumva contactul tău cu piaţa, pe când într-un start-up tu eşti acolo, tu te duci vorbeşti, participi la discuţii de înţelegere a clientului, de vânzare, efectiv te duci şi stai împreună cu el acolo şi vezi cum lucrează sau cum vrea să facă nu ştiu ce chestie în viaţa lui.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR