ZF IT Generation

ZF IT Generation. Doru Mircea, cofondator: Pharma Points, un „Waze“ care îndrumă pacienţii spre farmaciile unde sunt pe stoc cele mai căutate medicamente, ţinteşte să ajungă la 1 mil. de utilizatori. „Ne-am întrebat dacă am putea reduce cumva riscul de expunere al farmaciştilor, cei către care merge un om când îl doare ceva sau când are un disconfort.“

8 mai 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Echipa companiei Doctrina.biz, o plat­formă digitală de marketing dedicată profesioniştilor din sănătate, a dezvoltat Pharma Points - o aplicaţie gratuită disponibilă prin platforma Facebook Messenger, prin care oamenii pot afla rapid unde pot găsi cele mai căutate medi­camente şi produse farma de care au nevoie, cu obiectivul ca aceasta să ajungă la un milion de utilizatori şi 3.000 de farmacii conectate.

„Pharma Points ajută oamenii să găsească mai uşor un anumit produs pe care îl caută în farmacii şi în secundar ajutându-i să nu mai umble prin zece farmacii ca să găsească un produs, ferindu-i astfel de riscul unei infecţii cu coronavirus şi de a-i expune şi pe alţii unei eventuale infecţii, mai ales personalul din farmacii”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Doru Mircea, cofondator al proiectului Pharma Points.

„Noi suntem în piaţa farma de peste 25 de ani iar de 6 ani suntem antreprenori şi avem o colaborare strânsă mai ales cu farmaciile, toate farmaciile din România. În momentul în care a început pandemia şi am văzut diferite firme din jurul nostru cum încearcă să se folosească de capabilităţile pe care le au pentru a da o mână de ajutor clienţilor, partenerilor lor, ne-am întrebat şi noi ce putem face pentru farmacii. Ne-am întrebat dacă am putea reduce cumva riscul de expunere al farmaciştilor, al celor care sunt în prima linie, cei către care merge un om când îl doare ceva sau când are un disconfort. Pentru că ştim să facem marketing digital în reţelele sociale şi pe platforma Facebook Messenger ne-am hotărât să facem această aplicaţie gratuit şi să o punem la dispoziţia oamenilor pentru ca să caute mai uşor un produs şi să nu mai umble în mai multe farmacii. Aplicaţia îi ajută ca înainte să iasă din casă să ştie la ce farmacie se duc, de la care au şi adresa şi numărul de telefon şi e-mailul, şi practic aşa îl ajută pe pacient. Utilizatorul intră pe pagina Pharma Points de pe Facebook, nu trebuie să descarce nimic, şi apoi trimite un mesaj către noi, moment din care intră într-un flux de discuţie automatizată foarte logic, în care ne spune în ce judeţ, localitate se află şi ce anume caută. Atunci Pharma Points îi răspunde cu o galerie de mai multe farmacii unde într-adevăr se găseşte produsul respectiv“, a explicat Mircea.

Utilizarea Pharma Points este gratuită, atât pentru farmacii, cât şi pentru populaţie. De la finalizarea proiectului, la jumătatea lunii aprilie, peste 500 farmacii s-au înscris în aplicaţie. În prezent, publicul poate interoga aplicaţia cu privire la disponibilitatea celor mai căutate produse (măşti de protecţie, mănuşi, dezinfectanţi, dar şi medicamente precum paracetamol sau altele, eliberate pe bază de reţetă), în 130 localităţi din toate judeţele ţării.

Produsele farmaceutice a căror disponibilitate poate fi verificată în aplicaţia Pharma Points sunt cele mai căutate de public într-un anumit moment, acestea putând să se modifice în funcţie de căutarile active ale utilizatorilor. Astfel, aplicaţia se actualizează continuu prin contribuţia pacienţilor. Lista iniţială de produse a fost stabilită cu ajutorul farmaciştilor cu care echipa Pharma Points s-a consultat.

„Sistemul este gândit să se auto-alimenteze, pentru că face apel la o nevoie intrinsecă a oamenilor de a ajuta. Distribuirea informaţiei de la un pacient la altul şi de la un farmacist la altul este încurajată şi, oarecum, naturală. Ca orizont, 3000 de farmacii şi un milion de utilizatori pare un obiectiv rezonabil pentru lunile următoare, ţinând cont de utilitatea serviciului şi de feedback-urile primite până acum“, a adăugat Mircea.

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR