• Leu / EUR5.0847
  • Leu / GBP5.7545
  • Leu / USD4.3768
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Dragoş Badea, cofondator şi CEO al Yarooms – platformă pentru gestionarea activităţii la birou: Am ajuns la peste 300 de clienţi la nivel global, majoritatea din America de Nord. Acum mizăm pe creşterea prin parteneri pentru extinderea în noi teritorii

31.10.2024, 08:00 Autor: Ioana Nita

Compania are în prezent 12 parteneri la nivel global şi îşi propune să aibă unu sau doi parteneri puternici în fiecare regiune ♦ Yarooms a lansat recent Yarvis, un asistent AI care facilitează rezervările şi gestionarea spaţiilor de lucru.

Yarooms, start-up-ul româ­nesc specializat în furnizarea de so­luţii software pentru manage­mentul spaţiilor de lucru şi activităţii la birou, a ajuns în prezent la un portofoliu de peste 320 de clienţi la nivel global, majoritatea (50%) provenind din America de Nord (SUA şi Canada), urmaţi de cei din vestul Europei şi Marea Britanie, iar strategia de expansiune se axează acum pe crearea unei reţele de parteneri în fiecare regiune prin care să atragă tot mai mulţi clienţi. Printre clienţii actuali ai start-up-ului se numără universităţi de prestigiu precum Oxford, Columbia University, Melbourne University şi Sydney University, dar şi companii mari precum Banca Transilvania sau cel mai mare client al său - o companie din industria de petrol şi gaze din Italia cu operaţiuni în 60 de ţări.

„În prezent, pe lângă dezvoltarea produsului în continuare, ne concentrăm pe formarea de canale mai relevante. Şi asta este practic schimbarea mare care s-a întâmplat în ultimii doi ani şi care este încă în curs de desfăşurare. Am ajuns de la niciun client adus de un partner la o jumătate din clienţi aduşi prin partneri şi aşteptăm ca procentul acesta să crească în continuare“, a declarat Dragoş Badea, cofondator şi CEO al Yarooms, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. El a adăugat că pe lângă pieţele din America de Nord, vestul Europei, Marea Britanie şi Australia, start-up-ul a început să se extindă şi în Orientul Mijlociu cu ajutorul partenerilor.

„O bună parte din extinderea în teritoriile în care activăm deja foarte bine, se face prin parteneri, iar în anumite teritorii, cum este Orientul Mijlociu, nu vindem deloc direct pentru că din punct de vedere cultural ai nevoie de reprezentare locală, aşa că acolo începem direct prin parteneri. Deci avem nişte planuri acolo cu parteneri cu care tocmai am semnat.“

Yarooms dezvoltă o soluţie software de management pentru munca de la birou, care include funcţionalităţi pentru rezervarea bi­rourilor şi a sălilor de şedinţă, planificarea muncii hibride şi recepţie digitală. „Produsul nostru este un produs complex de expe­rienţă la birou. Este o platformă de work­place experience şi este ca un fel de coloană ver­tebrală sau un fel de sistem nervos al bi­roului prin care se facilitează accesul an­gajaţilor la tot ce înseamnă spaţiul de lucru. Şi când spunem workplace nu spunem doar spaţiul fizic de birou, ci zilele lor de muncă, cum se lucrează - modul de muncă, de exemplu în modul hibrid poţi lucra de acasă sau dintr-o cafenea, şi totodată se pot re­zerva resursele fizice cum sunt birouri, ca­mere de întâlniri, locuri de parcare, ca­bi­nete, ş.a.m.d. - în funcţie de industrie“, a precizat Badea, punctând faptul că echipa Yarooms a dezvoltat foarte multe module noi pe baza nevoilor actuale ale clienţilor.

„Am dezvoltat produsul foarte mult lateral, adică cu module noi care rezolvă probleme noi din biroul modern, ca suita noastră de management de vizitatori care se leagă în sistemele de acces pentru a facilita tot flow-ul angajaţilor şi contractorilor prin birouri, recepţie digitală şi am îmbogăţit platforma cu o componentă de tracking a emisiilor de carbon ale companiilor.“

De asemenea, compania a lansat recent şi Yarvis, un asistent bazat pe inteligenţă artificială, disponibil în Microsoft Teams şi Slack, care le permite angajaţilor să facă rezervări şi să gestioneze spaţiile de lucru ca şi cum ar vorbi cu un coleg.

„Asistentul este disponibil via chat şi în curând şi voce în Microsoft Teams şi în Slack. Deci, practic indiferent de platforma de comunicare internă folosită, el devine un coleg în acea platformă şi pot discuta cu el angajaţii şi grupuri de oameni. Principalul lui beneficiu este că cunoaşte deja platforma Yarooms şi starea companiei client din platforma Yarooms şi de exemplu pot să îi cer să efectueze o acţiune de genul <<vin la birou toată săptămâna viitoare, mai puţin miercuri>>. El o să marcheze acest status automat, fără să fie nevoie să trec prin patru click-uri pentru patru zile diferite. Şi mai mult de atât, el poate să fie şi proactiv şi să-mi spună <<vrei să rezerv şi un birou şi un loc de parcare?>> şi îmi introduce datele de acces în sistemul de management de vizitatori. Deci automatizează întreg flow-ul de interacţiune al omului cu platforma noastră într-un mod foarte natural“, a explicat Badea.

Asistentul AI Yarvis a fost lansat în urmă cu circa 2-3 luni şi este deja folosit de o parte dintre clienţii Yarooms, fiind îmbunătăţit constant. Yarvis este prima componentă a platformei Yarooms în care start-up-ul a integrat tehnologia AI bazată pe modelul LLM de la OpenAI.

Din perspectiva veniturilor, compania a încheiat anul trecut sub pragul de 2 milioane de euro. „Am încheiat undeva sub 2 milioane de euro ca venituri. Noi ne uităm foarte mult la veniturile anuale recurente ca indicator principal. Anul acesta o să avem o creştere de două cifre“, a precizat cofondatorul şi CEO-ul Yarooms.

Start-up-ul a atras în urmă cu doi ani o finanţare de 2 milioane euro de la Gapminder şi Seedblink, dar în prezent se concentrează pe o creştere sustenabilă. „Nu am atras finanţări noi în sensul că nu am avut nevoie să atragem finanţări. Cred că s-a petrecut în ultimii doi ani mai ales o schimbare puternică în felul cum fondatorii şi echipele de management văd fundraising-ul în general. Pentru mine personal, ca fondator, modul acesta e foarte confortabil pentru că noi până la prima noastră rundă de acum 2 ani am funcţionat un număr de ani fără niciun fel de investiţie externă“, a punctat Badea.

Pentru anul viitor, compania se concentrează pe dezvoltarea produsului şi extinderea prin parteneri. „O bună parte din efort va fi pe zona de consolidare şi dezvoltare de produs nou, iar canalul de distribuţie pe partea de growth. O să avem anul următor un an şi mai bun decât acesta. Deja se construieşte <<pipeline>>, deja există discuţii cu clienţi, potenţial clienţi pentru trimestrul al doilea al anului viitor şi mai departe. Lucrăm destul de mult în viitor, ceva ce istoric nu făceam neapărat“, a concluzionat Dragoş Badea.