♦ Adservio lansează în septembrie un nou produs bazat pe inteligenţă artificială, LearnMate, un partener de învăţare pentru elevi şi profesori, testat în prezent în parteneriat cu Ministerul Educaţiei ♦ Compania şi-a extins platforma de management educaţional şi în zona universitară, colaborând deja cu cinci universităţi din România, şi ţinteşte intrarea pe două-trei pieţe externe în acest an ♦ Alexandru Holicov a subliniat nevoia de predictibilitate din partea guvernului şi solicită transformarea digitalizării sistemului de învăţământ într-un proiect naţional, care să permită oricărei şcoli să acceseze fonduri pentru astfel de servicii.
În ciuda unui început de an marcat de incertitudini politice, compania de tehnologie pentru educaţie Adservio continuă dezvoltarea şi expansiunea, lansând noi produse bazate pe inteligenţă artificială şi intrând pe segmentul universitar. Alexandru Holicov, fondator şi CEO al Adservio, face un apel la stabilitate şi la o mai mare deschidere a autorităţilor către parteneriate public-private care să transforme digitalizarea educaţiei dintr-un proiect-pilot într-un program naţional coerent.
„Ce mi-aş dori foarte mult este să avem un guvern stabil, proeuropean, care să nu se mai schimbe de la o zi la alta, astfel încât să putem să ne facem planuri“, a declarat Alexandru Holicov în cadrul unui interviu realizat la Festival of Modern Owners (FOMO), eveniment susţinut de BCR. „Mediul de business are nevoie, în special, de predictibilitate, să putem să ne facem planuri pe termen mediu şi lung, astfel încât să nu avem surprize peste noapte că se schimbă taxele sau se măresc contribuţiile şi suntem puşi în şah mat“.
În acest context, Adservio a continuat să inoveze, iar în luna septembrie va lansa un produs complet nou. „O să lansăm un produs nou, LearnMate, care va fi un partener în învăţare pentru elevi, dar şi un partener pentru profesori. Am lansat deja un parteneriat cu Ministerul Educaţiei prin care testăm acest produs în România şi sperăm ca din septembrie să-l lansăm la o scară mai mare“.
Pe lângă dezvoltarea de noi funcţionalităţi AI, compania s-a extins şi către învăţământul superior. „Am lansat produsul pentru universităţi şi deja începem să colaborăm cu cinci universităţi din România, iar feedbackul este extraordinar“.
Apel pentru un proiect naţional de digitalizare în educaţie
Succesul înregistrat în urma ordinului de ministru din 2021, care a permis eliminarea catalogului clasic şi a dus la digitalizarea completă a aproape 2.000 de şcoli, ar trebui să servească drept model pentru un program naţional, consideră Alexandru Holicov.
„Ne dorim de atâţia ani acest parteneriat public-privat. (...) Să extindem asta, să devină nu doar un proiect-pilot, ci un proiect naţional, prin care orice şcoală să poată opta pentru management educaţional digital“. El a adăugat că acest program ar trebui susţinut de autorităţi – minister, guvern şi primării – prin finanţarea şcolilor pentru a achiziţiona astfel de servicii. În schimb, Adservio poate oferi Ministerului Educaţiei, în mod gratuit, acces la o platformă centralizată cu date în timp real de la toate şcolile din ţară.
Pentru restul anului, Adservio îşi propune să ajungă în cât mai multe şcoli şi universităţi din România şi să intre pe două-trei pieţe internaţionale.
„Cred foarte mult că, făcând bine ceea ce faci şi ajutând oamenii, având un impact pozitiv, «money will follow». Adică, lucrurile se vor întâmpla şi din punct de vedere financiar“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE