♦ Soluţia analizează şi îmbunătăţeşte performanţa restaurantelor, acţionând asupra unor puncte critice precum calitatea meniului (poze, descrieri), strategia de preţuri şi discounturi, dar şi eficienţa operaţională, cum ar fi gestionarea timpilor de preparare.
Qurater, un start-up care ajută restaurantele să îşi eficientizeze operaţiunile şi să îşi crească profitabilitatea pe platformele de livrări, a ajuns recent la 300 de locaţii partenere în toată ţara şi ţinteşte extinderea la 500 până la finalul acestui an. După cinci ani în care a activat ca o firmă de consultanţă, compania a pivotat anul trecut către un model de business bazat pe un produs software (SaaS), creat iniţial pentru a-şi optimiza propriile procese interne.
„De anul trecut ne-am creat şi un soft, un produs SaaS, prin care, în primul rând, ne-am optimizat procesele interne. Acesta a fost primul obiectiv, ca ulterior să putem ajuta şi restaurantele să aibă o viziune cât mai clară asupra activităţii din interiorul businessului lor“, a declarat Andrei Iancu, cofondator al Qurater, în cadrul unui interviu realizat la Festival of Modern Owners (FOMO), eveniment susţinut de BCR.
Problema majoră pe care Qurater o rezolvă este lipsa de vizibilitate a proprietarilor de restaurante asupra rezultatelor şi a eficienţei bugetelor de marketing cheltuite pe platformele de livrare. „Cea mai mare problemă în momentul de faţă este că marea majoritate a restaurantelor şi a brandurilor nu au o viziune foarte clară asupra rezultatelor pe care le au. Ei pot cheltui bugete de marketing mult mai mici cu rezultate mult mai bune“, a explicat Andrei Iancu.
Procesul de colaborare al unui restaurant cu start-up-ul începe cu o analiză detaliată a conturilor de pe fiecare platformă, unde sunt identificate problemele operaţionale, de vânzări sau de marketing. Printre cele mai frecvente deficienţe se numără calitatea meniului (poze, descrieri, gramaje, alergeni), strategia de preţuri şi discounturi şi, foarte important, gestionarea timpilor de preparare.
„Sunt foarte multe restaurante care au un timp de preparare foarte mic, optim pentru livrări, dar nu folosesc corect tableta (de la platformele de livrare – n. red.). Poate tu prepari comanda în 10 minute, dar aplicaţia nu are de unde să ştie că e gata până nu apeşi un anume buton (pe tabletă - n. red.). Astfel, ne trezim că, deşi timpul de preparare real a fost de 10 minute, în aplicaţie este înregistrat un timp de 20 de minute, ceea ce strică experienţa clientului“, a detaliat cofondatorul Qurater.
După analiză, echipa Qurater se ocupă de optimizarea meniului şi de crearea unei strategii de marketing, având ca prim obiectiv eficientizarea bugetelor. „Primul lucru pe care îl spunem tuturor este că, înainte de a discuta despre creşterea vânzărilor, vorbim mai întâi de optimizarea bugetului de marketing, încât să rămânem la aceleaşi cifre, dar cu un buget mai mic. Ulterior, vorbim şi de creşterea vânzărilor“.
Qurater oferă trei planuri de abonament: unul de 100 de euro pe brand (plus 40 de euro pe locaţie) care oferă doar acces la software, un al doilea plan de 350 de euro pe brand (plus 80 de euro pe locaţie) care include şi consultanţă, şi un al treilea plan în care echipa Qurater se ocupă integral de managementul prezenţei pe platformele de livrare.
Dezvoltat până acum exclusiv din fonduri proprii, start-up-ul intenţionează să atragă prima sa rundă de finanţare spre finalul anului, pentru a susţine extinderea internaţională. „Ţintim ţări unde sunt minimum cinci platforme de livrări, faţă de trei cum e acum în România, deci automat soluţia software va fi mult mai eficientă pentru a vedea rezultatele dintr-un singur dashboard“, a precizat Andrei Iancu. Viziunea pe termen lung este scalarea la nivel global, cu un focus special pe piaţa din Statele Unite, unde unul dintre cofondatori are deja expertiză.
Ce a mai declarat Andrei Iancu în cadrul emisiunii ZF IT Generation:
► Despre originile start-up-ului: „Noi, ca echipă, am plecat doi oameni; în prezent suntem trei cofondatori. La începutul proiectului, pe partea de consultanţă, adică acum cinci-şase ani, am fost doi. Amândoi am lucrat în industria HoReCa şi în trecut, de acolo am venit cu toată expertiza. De aici a plecat toată ideea, pentru că am observat problema în piaţă, efectiv prin lanţul de restaurante pentru care lucram“.
► Despre evoluţia aşteptărilor clienţilor de delivery: „Până acum, oamenii erau obişnuiţi să aştepte în jur de o oră. Acum, timpul a scăzut, iar clientul pe care îl serveşti uşor şi repede, automat se va întoarce la tine“.
► Despre momentul în care restaurantele apelează la ajutor: „De cele mai multe ori, ne întâlnim cu ei în momentul în care deja au încercat strategii de marketing cu un buget foarte mare şi nu sunt profitabili. Atunci vin la noi pentru a-i ajuta să optimizeze aceste bugete şi să fie cât mai eficienţi, atât intern, cât şi pe platforme“.
► Despre obiectivul planului de consultanţă: „Obiectivul final este ca, după şase-opt luni, clientul să înţeleagă modelul şi să rămână doar cu abonamentul pentru aplicaţie“.
► Despre viziunea pentru piaţa din SUA: „Obiectivul este să scalăm global, în special în America, pentru că acolo este o piaţă mult mai mare şi total diferită. Unul dintre cofondatorii noştri este din America, are deja expertiza şi ne încurajează să mergem direct acolo. Am zis că încă vrem să stăm în Europa, dar obiectivul este America, pentru că aceleaşi probleme se regăsesc şi acolo“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE