♦ Aplicaţia mobilă Toddlr îşi propune să transforme timpul petrecut de copiii de 3-7 ani în faţa ecranului într-o experienţă de învăţare activă, bazată pe metodologii Montessori şi STEM.
Toddlr, un start-up ed-tech bulgăresc, a dezvoltat o aplicaţie mobilă educaţională care, în doar opt luni de la lansare, a ajuns la 7.000 de utilizatori activi lunar din 143 de ţări. Proiectul, prezentat în cadrul unui eveniment de pitching SeedBlink la festivalul FOMO, îşi propune să devină alternativa sănătoasă la consumul pasiv de conţinut video, transformând timpul petrecut de copiii cu vârste între 3 şi 7 ani în faţa ecranului într-o experienţă de învăţare relevantă.
„Scopul nostru este să transformăm timpul petrecut în faţa ecranului într-o învăţare relevantă pentru copiii cu vârste între 3 şi 7 ani. Practic, îi ajutăm să-şi dezvolte abilităţi prin joc înainte de a începe şcoala“, a declarat Dobrian Dobrev, cofondator al Toddlr, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, realizată la evenimentul FOMO susţinut de BCR. „Încercăm să aducem un sens experienţei lor digitale, să-i ghidăm către experienţe fizice şi, practic, să combatem dependenţa de ecrane“.
Realitate augmentată şi limite de timp pentru a combate dependenţa de ecrane
Aplicaţia Toddlr, care a pornit ca un proiect de master la Barcelona Technology School, constă într-o serie de jocuri inspirate din metodologiile Montessori şi STEM. Platforma se diferenţiază de competitori prin trei elemente cheie. Primul este stilul vizual distinctiv, low-poly (tehnică de modelare 3D care utilizează un număr minim de poligoane pentru a reprezenta un obiect tridimensional), bazat pe cercetări care arată că preşcolarii sunt atraşi de culori vii, dar caută şi metafore ale lumii reale. Al doilea este o funcţionalitate de realitate augmentată (AR), care nu este un simplu artificiu, ci o experienţă integrată. „Le permite copiilor să proiecteze orice experienţă digitală în spaţiul fizic, astfel încât să poată începe efectiv să desfăşoare şi activităţi fizice“, a explicat Dobrev.
Al treilea element esenţial este un mecanism încorporat de limitare a timpului zilnic de utilizare. „Acesta le permite părinţilor să stabilească cât timp au la dispoziţie copiii lor şi să-i îndepărteze de ecran fără crize de furie“, a adăugat cofondatorul.
Finanţare prin SeedBlink pentru 100.000 de utilizatori
Până acum, start-up-ul s-a autofinanţat (bootstrapped), dar pentru a accelera dezvoltarea, a deschis prima sa rundă de finanţare prin platforma SeedBlink. Fondurile vor fi folosite pentru a dezvolta noi pachete de jocuri şi module educaţionale avansate. „Construim noi pachete de jocuri care sunt personalizate; verificăm ce le place cel mai mult copiilor, dar şi de ce ar avea nevoie în termeni de abilităţi cognitive, logice sau motorii. Personalizăm pachetele de jocuri şi dezvoltăm module pentru a-i învăţa abilităţi practice precum robotica sau logica condiţională – fundaţia din spatele fiecărui limbaj de programare – din nou, prin joc“, a precizat Dobrian Dobrev.
În prezent, aplicaţia are un model de business freemium, cu jocuri gratuite şi pachete ce pot fi cumpărate. Odată cu introducerea noilor module, va fi implementat şi un sistem de abonamente. Obiectivul pe termen mediu este ambiţios: „Ne-am propus ca în următoarele 18-24 de luni să avem cel puţin 100.000 de utilizatori activi lunar şi, desigur, venituri sănătoase“.
Prezent în Bucureşti pentru eveniment, Dobrian Dobrev s-a declarat impresionat de scena locală de start-up-uri. „Eu sunt din Bulgaria, o ţară vecină, şi aş zice că Bucureştiul este cu mult în faţă; România, în general, este cu mult în faţă în ceea ce priveşte scena start-up-urilor. Festivalul a fost uimitor“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE