ZF IT Generation

ZF IT Generation. Eduard Cioroagă, CEO şi cofondator Recomedica, servicii de telemedicină: În doi ani vrem să ajungem la o evaluare de 35 milioane de euro

9 feb 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul se listează astăzi pe platforma SeedBlink.com la o evaluare de 3,5 mil. euro.

Start-up-ul local Recomedica, specializat în furnizarea de servicii de telemedicină, are în plan să îşi crească eva­luarea de zece ori în doi ani, urmând să ajungă astfel la o valoare de 35 mil. euro, în condiţiile în care ţinta sa este să ajungă în top trei companii de telemedicină din Europa şi să atace piaţa din SUA în următorii patru ani. Până în prezent, investiţiile totale în proiect au ajuns la circa 75.000 euro, iar acum echipa Recomedica vrea să strângă 300.000 euro pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink.com.

„Capitalul de 300.000 euro ne va ajuta în următoarele 12 luni de creştere. În aceste 12 luni, pe lângă identificarea acelui fit-to-market perfect pe care ni-l dorim, vom începe uşor-uşor să ne internaţionalizăm în comunităţile de români“, a declarat în cadrul ZF IT Generation Eduard Cioroagă, cofondator şi CEO al Recomedica. Din majorarea de capital vizată, start-up-ul are deja asigurată suma de 135.000 euro de la investitori din România, unii cu o expertiză aprofundată în sectoarele medical şi farmaceutic. Totodată, Recomedica va avea opţiunea de a extinde această rundă la maximum 350.000 euro.

Eduard Cioroagă a pus bazele proiectului Recomedica la finalul lui 2017 împreună cu partenerul său Mihail Subţirelu. În primii ani, cei doi au investit aproape 50.000 euro pentru dezvoltarea a trei platforme de telemedicină.

„Noi doi am investit resursele noastre din alte proiecte şi alte businessuri în care am activat şi am venit fiecare cu aportul nostru la proiect. Investiţia de până la finalul lui 2020 a fost de circa 45.000-50.000 euro, la care s-a adăugat munca a circa 6-7 persoane care se valorifică la mult mai mult decât investiţia propriu-zisă de capital. Apoi, la finalul anului trecut mai venit alături de noi un grup de investitori cu un aport financiar de 25.000 euro care ne-a ajutat să finalizăm dezvoltarea Recomedica PRO şi să o lansăm pe piaţă la începutul acestui an“, a precizat Eduard Cioroagă.

Recomedica PRO este a patra platformă dezvoltată de start-up, aceasta reunind de fapt cele trei platforme de servicii medicale realizate anterior,  la care se adaugă o serie de funcţionalităţi noi, cum ar fi partea de programări.

„Prima platformă pe care am dezvoltat-o funcţiona doar cu medici specialişti şi am început să luăm cazuri medicale destul de grave pentru a avea un istoric medical cât mai bogat şi a avea informaţii online cât mai multe. Pentru ca un medic să-şi exprime o opinie în 2018 aveau nevoie de cât mai multe informaţii pentru a da acel răspuns. Aşa că în prima platformă am avut peste 1.000 de pacienţi cu probleme de la tumori la scleroză multiplă - probleme destul de avansate, unde puneam şi făceam echipe cu mai mulţi medici de aceeaşi specialitate care comunicau între ei şi ajungeau la un consens împreună“, a explicat el, adăugând că a doua platformă a funcţionat pe ceea ce înseamnă monitorizarea continuă a unei probleme.

„Adică dacă eşti o persoană care are diabet, care a avut COVID-19, orice fel de boală cu diagnostic mediu spre lung, o boală cronică, ea necesită o monitorizare. Şi atunci platforma de monitorizare a venit în sprijinul pacienţilor în această direcţie. În final a treia platformă, care a avut şi cel mai mare succes în anul 2020 a fost cea care a funcţionat cu medici de familie, care au răspuns anul trecut la peste 80.000 de cereri medicale, au făcut o triere a cererilor medicale şi i-au redirecţionat pe utilizatori exact către serviciile medicale de care aveau nevoie, cu o informaţie de bază suficient de bună şi cu un nivel de urgenţă al fiecărui caz astfel încât să-ţi dai seama în 20-25 de minute după ce ai făcut cererea medicală cam care este nivelul de urgenţă al cererii tale - uşor, mediu, ridicat sau urgent. Urgent însemnând că pleci acum de la birou şi te duci la camera de gardă.“

Start-up-ul a lansat recent platforma Recomedica PRO care le oferă utilizatorilor acces rapid la consultaţii medicale online şi programări pentru analize de specialitate, cu scopul de a eficientiza procesele de diagnosticare şi tratament. Recomedica PRO asigură disponibilitatea medicilor generalişti şi specialişti din platformă, care sunt online 24/7 şi răspund solicitărilor medicale în mai puţin de o oră. Astfel, platforma asigură utilizatorilor accesul la servicii medicale în mod simplificat, oferind triere medicală şi recomandări adaptate problemelor de sănătate ale fiecărui utilizator. De asemenea, prin parteneriatele cu medicii şi cu laboratoare de analize din toată ţara, Recomedica PRO asigură utilizatorilor şi medicilor accesul la dosarul medical digitalizat, pentru acces rapid şi eficient la istoricul medical.

În prezent, Recomedica are parteneriate cu 326 de medici şi mai multe parteneriate cu clinici din mai multe oraşe ale ţării.

“Până la finalul anului vrem să ajungem la 35.000-45.000 de utilizatori ai Recomedica PRO, să avem peste 350.000 de cereri pe care le oferim gratuit în continuare, iar în ceea ce priveşte cadrele medicale, vom avea înrolate cel puţin 5.500 până la finalul anului, plus 2.000 de afiliaţi pentru servicii medicale”, a subliniat Eduard Cioroagă.

Modelul de business al Recomedica PRO funcţionează pe bază de abonament pentru segmentul utilizatorilor finali, tariful începând de la 24,99 lei pe lună. În ceea ce priveşte parteneriate cu clinicile, modelul de business se bazează pe perceperea unui comision din valoarea tranzacţiilor efectuate în urma recomandărilor de pe Recomedica, iar a treia sursă de venituri vine din colaborarea cu medicii.

“Modalitatea prin care lucrăm cu medicii pe care îi avem ca şi colaboratori în cadrul Recomedica funcţionează uşor în direcţia de insurance medical ca şi modalitate de plată. Asta înseamnă că la sfârşitul lunii analizăm care a fost venitul total din care 80% merg spre cadrele medicale”, a menţionat el.

Acesta este primul an în care start-up-ul monetizează, iar până la finalul anului estimează că veniturile se vor situa între 300.000 - 400.000 euro. “Bineînţeles vom reinvesti tot ce rămâne ca şi profit, iar în anii următori veniturile vor creşte exponenţial. Ca şi plan faţă de unde suntem acum - la o evaluare de 3,5 milioane euro, vrem ca în următoarele 24 luni să creştem de minim 10 ori.”

Cu noua finanţare derulată prin intermediul SeedBlink, fondatorii Recomedica au în plan dezvoltarea unei aplicaţii mobile Recomedica PRO, îmbunătăţirea şi dezvoltarea experientei utilizatorului atât în cadrul platformei cât şi în cadrul altor departament cu care acesta interacţionează (call center) şi lansarea internaţională a serviciilor. Primele pieţe vizate sunt şi pieţele în care Recomedica deja e activat în comunităţile de români, cele mai importante fiind Maria Britanie, Germania, Italia şi Austria.

“În 5 ani, poate chiar în 4 ani, vom încerca să intrăm pe piaţa din SUA. Până în aceşti patru ani vom fi în top trei ca şi companii de telemedicină din Europa, iar după vom intra pe piaţa din SUA pregătiţi. Piaţa de acolo este foarte dinamică şi activă - este cea mai mare piaţa de desfacere, iar oamenii au un acces ridicol de scump la serviciile medicale. Iar noi putem să venim cu knowledge şi preţuri din Europa sau din alte ţări. Practic ce se întâmplă şi cu turismul medical. Cred că în total vom fi deja activi între 50-65 de ţări”, a punctat CEO-ul şi cofondatorul Recomedica.

După încheierea rundei de finanţare de pe SeedBlink, următoarea investiţie este setată între septembrie şi finalul anului, valoarea urmând să se situeze între 1,5 şi 2 milioane euro.

“Noi trebuie ca anul acesta să dovedim până la finalul anului că ne putem atinge ţintele cu capitalul actual.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR