ZF IT Generation

ZF IT Generation. Flavius Sărăcuţ, cofondator şi director de produs: Appointfix, aplicaţia mobilă pentru administrarea programărilor, va genera venituri de peste 500.000 euro în 2020

27 aug 2020 Autor: Ioana Nita

Aplicaţia mobilă Appointfix este folosită cu precădere de businessuri mici din SUA, Marea Britanie şi Australia.

Compania Mobiversal din Oradea, specializată în dez­voltarea de aplicaţii mobile, ţinteşte anul acesta venituri de peste 500.000 euro pentru aplicaţia Appointfix prin inter­mediul căreia businessurile de dimensiuni mici din industriile de beauty, fitness şi wellness, îşi pot administra cu uşurinţă programările.

Aplicaţia, lansată încă din 2015 într-o primă versiune, are în prezent peste 47.000 de utilizatori, majoritatea din SUA, Marea Britanie şi Australia. A doua versiune a aplicaţiei a fost lansată în 2017, investiţia iniţială situându-se până atunci la circa 100.000 euro.

„Doar în primul an de la lansarea ver­siunii a doua nu am avut profit operaţional, însă de doi ani suntem pe profit opera­ţional. În 2017 am avut încasări de 59.000 euro, în 2018 234.000 euro, în 2019, 408.000 euro, iar anul acesta vom trece de 500.000 euro ca venituri“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Flavius Sărăcuţ, cofondator şi director de produs pentru Appointfix. Proiectul Appointfix este primul produs propriu al companiei Mobiversal care a luat naştere în 2011.

„Iniţial, Mobiversal a fost gândită ca o agenţie care dezvoltă aplicaţiile mobile la co­mandă, dar am avut mereu gândul acesta de a dezvolta produsele noastre pe care să le vindem direct cli­en­ţilor. Ne-a luat însă câţiva ani până am reuşit să dezvoltăm produsul nostru. În 2015 am lansat un MVP al produsului, o va­­riantă foarte basic, doar pe Android, con­struită cu un developer în timpul când nu avea de lucru pe alte proiecte ale clien­ţilor“, a relatat el, adăugând că atunci com­pa­­nia a încărcat aplicaţia în Google Play şi fără foarte multă promovare, aceasta a ajuns într-un an să aibă circa 10.000 de utili­zatori.

„Ne-am dat seama că este o idee care prinde. Aplicaţia este o soluţie de mana­gement a programărilor pentru micii pres­tatori de servicii din industriile beauty, fitness şi wellness. În 2017 am lansat a doua va­riantă a produsului care era mult mai dezvoltată şi am lasat şi versiunea pentru iOS, în App Store. Atunci am lansat şi planurile plătite şi de acolo încolo a început dezvoltarea adevărată a pro­dusului.“

Ce se poate face însă mai exact acum cu aplicaţia Appointfix? „La bază aplicaţia te ajută să administrezi programările şi trimite mesaje automate clienţilor ca să nu uite de programare. Aceasta este cea mai atractivă funcţionalitate pentru clienţii noştri. Ulterior am mai lansat partea de rapoarte financiare – utilizatorii pot să vadă ce sumă de bani au încasat într-o anumită lună sau într-un anumit an şi pot exporta rapoartele respective pentru contabilitate. Sau pot vedea de asemenea ce servicii sau clienţi le aduc mai mulţi bani. Recent, am mai lansat şi funcţionalitatea de online booking prin care utilizatorii le ofere clienţilor lor posibilitatea de a-şi face programări singuri, ceea ce îi ajută foarte mult“, a explicat Flavius Sărăcuţ.

Appointfix funcţionează pe baza unui mo­­del de business de tip freemium, astfel că există un plan de bază care este gratuit, dar care are funcţii limitate. Pentru func­ţii su­­plimentare, businessurile de mici di­men­si­uni pot alege planurile cu plată care costă 10 dolari/lună sau 20 dolari/lună, tariful fiind diferit în funcţie de funcţiile incluse.

„Avem în plan să introducem şi o plată per user pentru că vom introduce şi funcţia a­ceasta pentru businessuri de cinci oameni, astfel încât să poate să îşi administreze ca­len­­darele de programări pentru toţi angajaţii.“

În prezent, circa 11,5% dintre utilizatorii care folosesc aplicaţia Appointfix, adică 5.411, sunt clienţi plătitori de abonament.

„Marea majoritate a clienţilor noştri sunt din străinătate. Noi ne adresăm pieţei globale şi cu precădere Statelor Unite. Dacă aş face un top ar fi pe primele locuri Statele Unite, Marea Britanie, Australia şi Canada - de aici provin circa 80% din clienţii noştri. Mai avem un procent de 2% din Africa de Sud, iar pentru România procentul este de sub 1%“, a menţionat reprezentantul Appointfix.

 

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: