ZF IT Generation

ZF IT Generation. Florin Cornianu, fondator & CEO, 123FormBuilder: Am avut peste 100 de discuţii până la vânzarea către americanii de la Kiteworks. Ce pot spune despre valoarea tranzacţiei este că toată lumea a fost mulţumită, inclusiv fondurile

10 sep 2024 Autor: Adrian Seceleanu

„Au fost cam trei luni de audituri în care cumpărătorul a venit cu probabil vreo 20 de avocaţi şi specialişti în diferite domenii şi s-au uitat la partea legală, la contabilitate, la financiar, la produs, la securitate, la absolut tot ce poţi să îţi imaginezi“

Compania timişoreană 123FormBuilder, care a pornit la drum ca un instru­ment simplu de formulare de contact şi a ajuns să fie un instrument complex de colectare şi filtrare a datelor cu afaceri anuale de 6 mil. dolari, a ajuns să fie achiziţionată de compania americană Kiteworks după mai mult de 100 de discuţii cu alţi potenţiali cumpărători.

„Ca să fiu sincer, de-a lungul anilor am avut extrem de multe discuţii. Ca să ajung în punctul ăsta, posibil că am avut peste 100 de întâlniri. Am fost contactaţi de-a lungul anilor de diferite fonduri de private equity şi investitori strategici care au vrut să cumpere o parte sau toată compania. Treaba mea a fost să dau curs fiecărei cereri şi să vedem dacă e oportunitate reală sau nu“, a declarat Florin Cornianu, fondator & CEO, 123FormBuilder, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Disucţiile au fost stimulate şi de inte­re­sul celor două fonduri din acţionariat – Catalyst din România şi 212 din Turcia, care deţineau 52% din acţiuni, de a face un exit. „Obiectivul pe care l-au avut Catalyst când a in­vestit în noi şi fondul 212, evident, a fost să se asigure că îşi vor lua banii înapoi cu un return of investment ca să îi poată da mai de­parte propriilor acţionari. Şi atunci, practic, a fost această parte din jobul meu să port discuţiile pentru cine ar fi dispus să cumpere măcar fondurile sau unul din fonduri sau chiar toată compania. Şi în acest an lucrurile au mers mai departe cu Kiteworks, adică de la câteva discuţii şi încercări de a afla mai multe despre companie s-a trecut la o scrisoare de intenţie, care a oferit Kiteworks o exclusivitate pentru o jumătate de an, timp în care ei au făcut foarte multe audituri, ca într-un final să ajungem să semnăm pe 30 august documentele finalizate“.

Kiteworks a ajuns la firma din România printr-o recomandare, a spus Cornianu. „Prin network putem zice că au venit - ca o recomandare. Kiteworks aveau nevoie de o companie, de un produs, de o soluţie pentru a vinde propriilor clienţi formulare avansate. Iar asta i-a adus să cumpere 123FormBuilder, tocmai ca să poată vinde propriilor clienţi soluţia noastră“.

Întrebat despre valoarea tranzacţiei, Florin Cornianu a spus că „toată lumea a fost mulţumită“, fără a oferi detalii. „Pot să zic că toţi acţionarii au ieşit din cadrul companiei, deci Kiteworks a cumpărat sută la sută. Pot să spun că toată lumea este mulţumită şi fondurile mi-au mulţumit şi mie şi celorlalţi, deci înseamnă că sunt mulţumiţi. Valoarea companiei a fost stabilită în funcţie de cifra de afaceri şi de gradul de profitabilitate. Sunt nişte multipli acolo care sunt confidenţiali, dar cred că asta este ideea generală: lumea a fost mulţumită.“

În 2023 compania a avut afaceri de 25 milioane de lei, cu un profit net de 6,3 milioane de lei şi un număr mediu de 41 de angajaţi, conform datelor de la Ministerul Finanţelor.

Discuţiile tehnice cu partea americană au fost „intense“ şi de lungă durată, a povestit în cadrul emisiunii Florin Cornianu. „Toată partea asta a fost extraordinar de intensă. Practic noi am avut de partea noastră o firmă de avocatură, pe Alina Stăvaru şi RTPR, care au făcut o treabă extraordinară. Ei au reprezentat şi alte companii de-a lungul timpului şi s-a văzut experienţa. Au fost cam trei luni de audituri în care cumpărătorul a venit cu probabil vreo 20 de avocaţi şi specialişti în diferite domeni şi s-au uitat la partea legală, la contabilitate, la financiar, la produs, la securitate, la absolut tot ce poţi să îţi imaginezi de la contracte de închiriere spaţiu, la contracte cu cel mai mic client. După care, în mod surprinzător, am stat cam două luni jumate pe documentele finalele tranzacţiei. Acolo a fost o diferenţă interesantă între modul în care noi în Europa vedem aceste documente şi modul american de a privi documentele şi ce trebuie să scriem în ele. Deci ne-a luat un pic de timp să ne aliniem şi să negociem. Toată lumea trebuie să plece uşor nemulţumită de la masă, dar mulţumită în acelaşi timp. Deci chiar trebuie să fie un win -win şi nimeni să nu credă că e apăcălit pe ceilalţi.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR