ZF IT Generation

ZF IT Generation. Florin Grozea, fondator MOCAPP: În 2020 ajungem la peste 2.000 de influenceri în platformă şi la venituri de 200.000 euro

6 feb 2020 Autor: Ioana Nita

Investiţia iniţială pentru dezvoltarea platformei MOCAPP s-a ridicat la 65.000 euro, banii provenind din fonduri proprii. Anul trecut, Florin Grozea a atras o investiţie de 200.000 euro de la antreprenorul clujean Cătălin Chiş, care controlează grupul de firme Active Power Solutions. Suma a fost alocată pentru dezvoltarea software şi automatizarea unor procese cu relevanţă mare pentru utilizatorii platformei MOCAPP. Anul acesta, start-up-ul estimează că va ajunge la venituri de peste 200.000 euro, însă rulajul în ceea ce priveşte valoarea contractelor derulate prin intermediul platformei va fi mai mare. Totodată, şi valoarea pieţei de influencer marketing va creşte anul acesta. “Până la finalul anului estimăm că vom ajunge la venituri de peste 200.000 de euro, în condiţiile în care piaţa de profil se ridică la 10-12 milioane euro în 2019. Anul acesta estimez că valoarea pieţei de influencer marketing va creşte la circa 18-20 milioane euro pe plan local.” Soluţia software care stă la baza paltformei MOCAPP este dezvoltată de LIFE IS HARDÎWork Soft – prima companie românească de software listată la Bursa de Valori Bucureşti, ce face parte din grupul de firme Active Power Solutions (APS). „Avem deja o bază de date de circa 700 de influenceri din România şi Republica Moldova, dar s-au înscris deja şi creatori de conţinut din alte 5 ţări – Ungaria, Belgia, Olanda, Anglia şi Spania.“

Start-up-ul local MOCAPP, care a dezvoltat o platformă online ce pune în legătură agenţiile de marketing şi brandurile cu influencerii potriviţi pentru proiectele lor, mizează anul acesta pe creşterea bazei de date la peste 2.000 de influenceri şi pe încasări de circa 200.000 euro. Bazele MOCAPP au fost puse de către artistul Florin Grozea în 2017, el testând şi îmbunătăţind platforma până în noiembrie anul trecut când a fost lansată oficial. În prezent, platforma reuneşte o bază de date de circa 700 de influenceri, în principal din România şi Republica Moldova, dar şi din alte ţări europene - Ungaria, Belgia, Olanda, Anglia şi Spania.

„În România şi Republica Moldova cu siguranţă o să trecem anul acesta de 2.000 de influenceri şi totodată va creşte şi numărul creatorilor de conţinut din celelalte ţări. Pe partea de clienţi, urmărim top 50 cele mai mari agenţii media, PR şi digital din România şi circa 20-30 de branduri internaţionale. Suntem deja în discuţii cu ele şi facem demo-uri”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Florin Grozea, fondatorul MOCAPP. Platforma online le permite agenţiilor şi brandurilor să caute “influencer-ul” (persoană cu audienţe foarte mari pe reţelele de socializare sau bloguri) potrivit pentru campaniile de marketing pe care le realizează în mediul online. Astfel, acestea pot aplica o serie de filtre – cum ar fi nişa de conţinut, sexul influencer-ului, vârsta audienţei influencer-ului, oraşul în care locuieşte ş.a.m.d.

„MOCAPP este ca un motor de căutare, iar acesta este doar primul pas. Următorul pas este chatul prin care poţi să discuţi cu influencerii, să stabileşti toate detaliile colaborării, crearea de conţinut etc. Iar apoi este partea în care se realizează automat contracte şi rapoarte şi unde se pot urmări campaniile realizate. Platforma rezolvă în primul rând o problemă de scalabilitate pentru că dacă vrei să lucrezi cu un influencer este destul de uşor să iei legătura cu el, dar în momentul de faţă brandurile lucrează spre exemplu cu câte 20 de influenceri în paralel. Atunci munca devine complexă, cu 20 de contracte, 20 de facturi ş.a.m.d.“, a explicat el.

Modelul de business al MOCAPP presupunere atragerea de venituri din două surse: comision de circa 5-10% la contractele semnate între branduri şi influenceri prin intermediul platformei, şi abonamente lunare pentru agenţiile de media şi branduri care costă 94 euro/lună (pentru 1 brand), respectiv 230 euro/lună (pentru mai multe branduri). Astfel, agenţiile şi brandurile au acces la toate instrumentele din platformă, în timp ce accesul influencerilor este gratuit.

Investiţia iniţială pentru dezvoltarea platformei MOCAPP s-a ridicat la 65.000 euro, banii provenind din fonduri proprii. Anul trecut, Florin Grozea a atras o investiţie de 200.000 euro de la antreprenorul clujean Cătălin Chiş, care controlează grupul de firme Active Power Solutions. Suma a fost alocată pentru dezvoltarea software şi automatizarea unor procese cu relevanţă mare pentru utilizatorii platformei MOCAPP.

Anul acesta, start-up-ul estimează că va ajunge la venituri de peste 200.000 euro, însă rulajul în ceea ce priveşte valoarea contractelor derulate prin intermediul platformei va fi mai mare. Totodată, şi valoarea pieţei de influencer marketing va creşte anul acesta.

“Până la finalul anului estimăm că vom ajunge la venituri de peste 200.000 de euro, în condiţiile în care piaţa de profil se ridică la 10-12 milioane euro în 2019. Anul acesta estimez că valoarea pieţei de influencer marketing va creşte la circa 18-20 milioane euro pe plan local.”

Soluţia software care stă la baza paltformei MOCAPP este dezvoltată de LIFE IS HARDÎWork Soft – prima companie românească de software listată la Bursa de Valori Bucureşti, ce face parte din grupul de firme Active Power Solutions (APS).

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR