• Leu / EUR4.9430
  • Leu / GBP5.7237
  • Leu / USD4.7005
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Florin Grozea, fondatorul MOCAPP - soluţii digitale pentru influencer marketing: Suntem în proces de a atrage o investiţie de peste 400.000 euro care să ne ajute să intrăm pe piaţa din Marea Britanie cu noul nostru produs

6 mai 2022 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a atras în ultimii 2 ani investiţii totale de peste 600.000 de euro în mai multe runde de finanţare.

Start-up-ul local MOCAPP, care dezvoltă soluţii digitale pentru influencer marketing, se află în prezent în plin proces de a lua o rundă de investiţii în valoarea de circa 400.000 - 450.000 euro, sumă necesară pentru a intra pe piaţa din Marea Britanie cu cel mai nou produs al său: aplicaţia L!nk. Soluţia L!nk se adresează jucătorilor din e-commerce, ajutând magazinele online să descopere influencerii printre clienţii lor. Investiţia iniţiălă în dezvoltarea aplicaţiei L!nk se situează la 120.000 euro, aceasta fiind doar prima soluţie care se alătură platformei de influencer marketing MOCAPP, start-up-ul având în plan să construiască un portofoliu complex de produse digitale pentru industria de influencer marketing.

„De acum încolo urmărim o nouă investiţie axată pe intrarea pe piaţa britanică. Avem alături de noi două fonduri de investiţii care au crezut din start în această nouă idee, în această nouă aplicaţie. Este vorba despre Roca X şi Netopia Ventures, dar lor li se vor alătura în această rundă, care se întâmplă acum în luna mai şi luna iunie, şi câţiva angel investors - deocamdată nu pot să dezvălui cine sunt - şi încă un fond de investiţii cu expunere europeană, astfel încât să avem finanţele necesare, puterea necesară de a ne duce într-o piaţă foarte concurenţială şi unde, aşa cum ştim, bugetele sunt cu totul altele, dar şi rezultatele vor fi pe măsură. Ne dorim să atragem undeva între 400.000 de euro şi 450.000 de euro, urmând ca în iarna care vine să facem o rundă mai mare, una europeană, care să fie de peste un milion de euro. Avem nevoie de aceşti 400.000 - 450.000 de euro pentru a sparge gheaţa în Marea Britanie şi apoi, dovedind că într-adevăr nu doar inovaţia tehnologică este ceva nou şi extraordinar, ci şi businessul în sine are tracţiune, o să mergem către fonduri de investiţii europene, de preferinţă britanice“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Florin Grozea, fondatorul MOCAPP. El a anunţat încă de anul trecut obiectivul MOCAPP de a lua o finanţare de tip bridge cu care să atace piaţa din Marea Britanie şi care să ajute start-up-ul să se dezvolte pentru o rundă de finanţare mai mare, de serie A.

MOCAPP a deschis deja o filială la Londra şi se află în discuţii cu o serie de parteneri din Marea Britanie.

„Suntem foarte încrezători pentru că acest algoritm pe care l-am construit in-house, împreună cu echipa noastră de developeri cu expertiză în e-commerce, este unul pe care nu prea l-am văzut nicăieri în Europa. Mai pe româneşte spus nu există. Deocamdată nu avem o concurenţă directă exact pe bucăţica asta pe care o rezolvă L!nk şi anume descoperirea influencerilor care au cumpărat deja de pe magazine online. Şi ne gândim chiar anul viitor să înscriem ca patent în Statele Unite ale Americii acest algoritm complex pe care l-am construit pentru că avem un produs cu care putem merge cu fruntea sus oriunde în Europa şi nu numai şi trebuie să îl protejăm până la urmă - este o inovaţie tehnologică cu care putem merge oriunde în lume“, a subliniat Florin Grozea.

Aplicaţia L!nk foloseşte un algoritm care scanează în mod anonim bazele de clienţi ale magazinelor online şi le permite acestora să descopere care dintre clienţii lor sunt populari în social media şi pot fi implicaţi cel mai eficient în campanii de promovare, loializare, afiliere, vânzări.

Lucrând deja cu peste 100 de clienţi din peste 5 ţări pentru platforma MOCAPP - platformă online ce pune în legătură agenţiile de marketing şi brandurile cu influencerii potriviţi pentru proiectele lor, start-up-ul a surprins anumite provocări specifice în zona de comerţ electronic, care a explodat în timpul pandemiei, şi s-a gândit încă de acum un an şi jumăate să găsească o soluţie pentru jucătorii din acest domeniu pe partea de influencer marketing, marketing digital, social media.

„Totul a pornit de la faptul că în vara anului trecut, 2021 am adus în echipă doi experţi programatori, experţi în e-commerce, care au venit de la un jucător mare, care este chiar un jucător regional, şi aceştia aveau expertiza în dezvoltare tech pentru magazine online. Atunci pentru noi, pentru că deja aveam focus pe dezvoltarea de instrumente pentru acest segment de clienţi, intrarea lor în companie a fost o oportunitate să facem ceva în mod special pentru magazinele online. Şi atunci ideea la care am ajuns împreună cu colegii mei Cosmin şi Răzvan a fost o aplicaţie Shopify, care este o platformă de e-commerce foarte mare - are cea mai mare creştere din ultimii ani pe plan internaţional. Aşadar, am construit o aplicaţie Shopify pe care am numit-o L!nk pentru că leagă magazinul online de influencerii relevanţi”, a spus fondatorul MOCAPP, explicând în continuare cum funcţionează mai exact L!nk.

„Această aplicaţie, care este deja lansată de la jumătatea lunii martie, descoperă influencerii care deja au cumpărat de la magazinul respectiv. Pe scurt, L!nk scanează în mod anonim, respectând confidenţialitate şi legile europene, baza de clienţi a acelui magazin online şi descoperă care client este popular în social media. De ce? Pentru că magazinele online fac acest lucru deja în mod manual şi destul de complicat. Iar noi cu această aplicaţie îi ajutăm să îi descopere pe aceşti influenţi, să îi profileze, să descopere mai multe informaţii despre aceşti influenceri, care sunt deja ca clienţii lor, şi apoi să-i transforme pe aceştia în ambasadori şi într-un final să aibă testimoniale şi recenzii de produse în social media care să fie autentice, să fie sincere şi să aibă impact în business-ul acestor magazine online.”

Momentan aplicaţia L!nk este disponibilă doar pentru magazinele online care folosesc platfroma de e-commerce Shopify, însă produsul poate fi scalat şi poate fi dezvoltat pentru a fi compatibil şi cu alte platforme de comerţ electronic precum VTEX, Presta Shop sau WooCommerce.

„Deja după o lună şi jumătate avem 180 de instalări din 35 de ţări. Am scanat deja un sfert de milion de clienţi şi am descoperit spre 200 de influenceri cu aceste scanări. Deci suntem foarte optimişti. Avem deja din prima lună potenţiali clienţi în 35 de ţări şi suntem foarte optimişti că această aplicaţie va fi scalabilă pe plan internaţional”, a punctat Florin Grozea.

Printre cele 35 de ţări din care provin potenţialii clienţi pentru L!ink se numără Marea Britanie, Canada, Brazilia, Italia, Germania, dar şi Filipine şi bineînţeles România. Printre magazinele online din România care au testat aplicaţia L!nk se numără Lensa şi Norda.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR