ZF IT Generation

ZF IT Generation. Florin Stoian, fondator Milluu, o platformă care digitalizează procesul de închiriere a apartamentelor, ţinteşte o cotă de piaţă de 20% într-un an

24 mar 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Platforma lucrează la dezvoltarea unor funcţionalităţi noi care să simplifice închirierea proprietăţilor de la distanţă, reducând interacţiunea directă între proprietari şi chiriaşi în contextul crizei coronavirusului.

Start-up-ul Milluu, care a dezvoltat o platformă online prin care digitalizează procesul de închiriere al apartamentelor oferind şi servicii complementare - precum asigurări sau administrarea proprietăţii - va lansa în perioada următoare funcţionalităţi noi care să simplifice şi mai mult desfăşurarea de la distanţă a procedurilor în contextul crizei coronavirusului.

„Tratăm situaţia creată (de COVID-19 - n. red.) cu foarte mare responsabilitate pentru că este vorba de responsabilitatea noastră a tuturor şi va trebui să vedem exact cum trecem prin ea. Soluţia noastră se pretează pentru astfel de situaţii, inclusiv avem în dezvoltare în zilele acestea un instrument nou care să permită realizarea unor vizuali­zări ale apartamentului în mod digital, adică să se pornească un apel video între cei doi la o dată stabilită şi ulterior această vizionare să se termine cu o tranzacţie tot prin aplicaţie. Încercăm să adaptăm produsul la zilele în care ne aflăm şi la situaţia în care ne aflăm“, a declarat Florin Stoian, fondatorul Milluu, în cadrul emisiunii ZF IT Gene­ration. El a adăugat că noile funcţionalităţi sunt deja în lucru.

„Putem face acest lucru pentru că avem echipa in-house, avem nişte parteneri destul de solizi pe platformă, precum cele două fonduri de investiţii (Early Game Ventures şi Roca X – n. red.), avem Groupama, avem Banca Transilvania, avem nişte parteneri care vin şi ne susţin în toată construcţia. Cu toţii înţelegeme că tehnologia va ajunge la un moment dat să schimbe vieţile noastre, deja o face, inclusiv partea aceasta de închirieri.“

Criza provocată de pandemie, care a dus la închiderea centrelor comerciale, a restaurantelor şi la o digitalizare forţată a muncii şi a diferitelor activităţi ale companiilor private şi ale statului, se resimte în business, în condiţiile în care şi proprietarii şi chiriaşii sunt panicaţi, a declarat Stoian. “Cu siguranţă anul acesta va fi un an mai greu, există o reticenţă în piaţă, este o panică pe care o vedem atât în rândul chiriaşilor cât şi al proprietarilor pentru că nu am mai trecut printr-o astfel de situaţie. Cu o comunicare bună, cu un produs care aduce lucruri noi dedicate situaţiei cred că vom reuşi să ne situăm bine. Eu chiar cred că produsul nostru în comparaţie cu alte produse care sunt complet offline la momentul acesta are nişte avantaje destul de mari. Suntem şi în perioada în care nu vrem să monetizăm nimic, suntem în perioada în care încercăm să aducem conţinut de calitate. Un alt atu foarte important al nostru ca şi platformă este faptul că noi validăm fiecare individ, fiecare proprietate şi fiecare chiriaş, în aşa fel încât când spun că acesta este apartamentul Milluu garantează pentru asta. Cu astfel de promisiuni încercăm să venim în piaţă ca să ăconvingem oamenii, să îi facem să adere la soluţiile Milluu“.

 

Ce a mai declarat Florin Stoian în cadrul emisiunii:

Milluu şi-a dorit de la bun început să aducă o nouă abordare în tot ce înseamnă piaţa de închiriere a apartamentelor. Am simţit şi credem în continuare că domeniul imobiliar este învechit ca şi tehnologie. Cum în toate celelalte industrii, cea alimentară, de transport şi aşa mai departe - tehnologia a ajuns undeva, în real estate lucrurile sunt destul de învechite, vorbim de site-uri şi platforme de zeci de ani care oferă aceleaşi lucruri şi am simţit că putem să aducem o nouă abordare în piaţa asta. Platforma vine ca un instrument complet digital care automatizează toate procesele care apar în a închiria un apartament, de la a încerca să aducă la aceeaşi masă bazându-se pe nevoile şi preferinţele lor chiriaşii cu proprietarii la a oferi toate instrumentele necesare de care ei au nevoie pentru a închide acel contract în câteva minute complet digital. Şi mai mult decât atât le oferă inclusiv un lucru pe care îl pot face ulterior după ce au închiriat - instrumente de management al acelei proprietăţi astfel încât să aibă tot ceea ce este necesar în procesul acesta de a închiria şi de a gestiona ulterior acea chirie, indiferent că eşti proprietar sau chiriaş.

Noi credem că închirierile de apartamente nu pot rămâne doar atât, trebuie să aibă şi o componentă fintech, trebuie să aibă şi o componentă de asigurare, trebuie să fie un pachet total. Direcţia noastră asta este. În momentul în care ai închiriat prin Milluu, să ai pe lângă instrumente de management şi nişte asigurări că acel lucru se întâmplă întră-un mediu şi un cadru standardizat şi există nişte beneficii reale pentru asta.

Ca şi ţinte pentru România, pentru că 2020 este un an în care ne focusăm exclusiv pe România şi asta înseamnă primele 2-3 oraşe, vorbim de Bucureşti, să fim prezenţi în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi, marile centre universitare, pentru că acolo este o cerere foarte mare şi este locul în care mişcă piaţa de închirieri. Ne dorim să facem câteva mii de tranzacţii - 7.000 - 10.000 de tranzacţii prin platformă - şi ne dorim să ajungem să fim un partener de încredere pentru proprietari, pentru că este dificil să vii cu o soluţie tehnologică superavansată într-o piaţă foarte învechită. Partea pe care noi ne-o dorim este să încercăm să ajungem la cât mai mulţi proprietari care să înţeleagă proudusul. Nu suntem concentraţi să avem încasări uriaşe, să monetizăm - suntem în perioada în care totul este gratuit, nu se plăteşte absolut niciun comision deşi noi emitem şi asigurări de la Groupama, oferim şi aceste beneficii, dar ne dorim ca în doi ani de zile de exemplu să ajungem în România la o cotă de piaţă de 20%, aceasta este ţinta noastră.

Ţintim 20% din numărul de închirieri care se întâmplă. Vă dau un exemplu: în Bucureşti au loc între 8.000 şi 10.000 de tranzacţii pe lună, noi vrem să luăm 20% din acele tranzacţii după un an de zile, începând de acum.

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Partener: