ZF IT Generation

ZF IT Generation. Florin Stoian, fondator Milluu, platforma care digitalizează închirierea apartamentelor, ţinteşte o nouă finanţare şi urmăreşte expansiunea pe 3-4 pieţe din regiune în câţiva ani

17 feb 2021 Autor: Adrian Seceleanu

Ne interesa foarte mult şi zona de crowdfunding, nu neapărat modul de finanţare, ci faptul că platforma a creat o bază foarte interesantă de investitori, care în acelaşi timp pot fi şi potenţiali clienţi pentru noi.“

Milluu, un start-up care a dezvoltat o platformă prin care digitalizează proce­sul de închiriere a aparta­mentelor şi care s-a extins în contextul pandemiei şi pe segmentul de management al proprietăţilor, are în plan să ia anul viitor o nouă finanţare – pe lângă cea derulată zilele acestea - de peste 0,8 mil. euro, pentru a se extinde la nivel regional.

„Milluu şi-a dorit de la bun început să aibă o acoperire regională. Acest pas, această rundă de finanţare ne va ajunge anul acesta şi ne va ajuta să facem trecerea la o serie nouă de finanţare pe care deja o vedem în vedere la începutul anului viitor, o serie care să vină să ne pună destul de solid în regiune ca un player cu capacităţi regionale în piaţa acasta de închirieri“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Florin Stoian, fondatorul Milluu. „Îmi doresc ca Milluu să fie în următorii 3-5 ani un jucător care să acopere 3-4 ţări din zonă, de ce nu?, cu un activ de peste 10.000 de apartamente în portofoliu şi în care tehnologia să joace un rol important pentru că vectorul care ne conduce în toată această construcţie o reprezintă zona de tehnologie. Este atât de mult loc în această industrie - este ceva extraordinar, potenţialul este unul uriaş. Imaginaţi-vă că zona de real estate este una dintre puţinele industrii în care tehnologia nu a pătruns la fel ca în toate celelalte“, a adăugat el.

Compania tocmai a lansat o rundă de finanţare în valoare de peste 800.000 de euro la care şi-au anunţat participarea investitorii deja existenţi (printre care şi RocaX), precum şi alte fonduri de investiţii precum Simple Capital, Netopia Invest­ments, Growceanu şi alţi angel investors. Aceştia vor asigura un total de 403.000 de euro. Fondatorii vor împrumuta şi ei com­pania cu 150.000 de euro prin convertible loans, din obiectivul de 785.000 de euro al rundei. Pentru restul sumei com­pa­nia s-a listat şi pe o platformă de crowdfunding, unde a reuşit să strângă în trei ore întreaga sumă, de peste 200.000 de euro.

Decizia de a organiza runda a fost luată în urmă cu două săptămâni, a dezvăluit Stoian în cadrul emisiunii. „Este o rundă destul de interesantă pentru că a fost stabilită foarte din scurt. Am hotărât să luăm runda aceasta acum două săptămâni de zile. Partrenerii iniţiali Early Game Ventures şi Roca X susţin în continuare construcţia, vin şi alte fonduri cum ar fi Simple Capital al lui Andrei Pitiş, Growceanu sau Netopia Investments care de curând s-a lansat ca fond de investiţii, plus câţiva angel investors“.

Compania a decis să ia bani şi prin intermediul unei platforme de crowdfunding. „Ne interesa foarte mult şi zona de crowdfunding nu neapărat din modul de finanţare ci faptul că platforma a creat o bază foarte interesantă de investitori, care în acelaşi timp pot fi şi potenţiali clienţi pentru noi. Adică vorbim de oameni care investesc dar la rândul lor sunt owneri de apartamente, cunosc industria şi am văzut o sinergie foarte bun între Milluu şi baza de investitori a platformei şi de aceea am fost foarte deschişi să mergem cu o sumă într-adevăr mult mai mică din valoarea totală a rundei, dar ne ajută inclusiv pe zona de capital de imagine, şi finalmente să ne cunoaştem mai bine baza de potenţiali investitori“.

Compania are în plan să crească de câteva ori numărul de apartamente din portofoliu din România în acest an. „Ne dorim ca anul acesta să ne apropiem de apropiem de aproximativ 1.000 de apartamente pe care să le avem în portofoliu din România. Spre sfârşitul anului încercăm o extindere regională. Am văzut foarte multe sinergii pe zona de consum, de piaţă, a numărului de proprietăţi, pe tot ce înseamnă adopţia tehnologiei în real-estate în Polonia şi în special în Varşovia, în capitală, care este mai mare decât Bucureştiul, are un număr foarte foarte bun de apartamente noi care se aduc în fiecare an în piaţă.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR