ZF IT Generation

ZF IT Generation. Florin Tufan, CEO & cofondator: Soleadify, un motor de căutare pentru leaduri de vânzări cu zeci de milioane de firme în baza de date, discută o finanţare la o evaluare de câteva milioane de euro

7 mai 2020 Autor: Adrian Seceleanu

„În acest moment avem 35 de milioane de companii în baza de date şi circa 400 de milioane de angajaţi cu datele lor, de la aceste companii.“

Soleadify, un start-up din Ro­mânia care se foloseşte de inteligenţa artificială pentru a crea o bază de date cu zeci de milioane de companii din în­treaga lume pentru a ajuta firmele să-şi găsească clienţi, discută o finanţare prin care va fi evaluat la câteva milioane de euro şi care va fi utilizată pentru expansiune.

„Pot să spun ce se întâmplă în general în piaţă pentru că pe undeva pe acolo ne încadrăm şi noi, în limita superioară. În general în piaţă în stadiul acesta de seed-money evaluările sunt cam de la 2,5 mil. euro la 6-7 milioane de euro şi în general la aceste evaluări pachetul de acţiuni cedat este între 12 şi 25%“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Florin Tufan, CEO & cofondator al Soleadify. Finanţarea va fi utilizată pentru expansiune, a adăugat el. „Vrem să ajungem la următorul stadiu adică undeva la venituri de 700.000 - 1 milion de euro anual, ceea ce necesită mai multe activităţi de marketing, echipă de vânzări şi dezvoltarea produsului într-o echipă dublă faţă de cea pe care o avem acum.“

Platforma funcţionează ca un motor de căutare unde firmele îşi pot găsi clienţi din diferite industrii, fără a mai pierde timp cu cercetarea pieţei. „Soleadify este un motor de căutare pentru companii, practic ajutăm companiile b2b să-şi găsească clienţi. Pentru clienţi funcţio­nează astfel: să spunem că un client a dezvoltat un soft care se adresează dentiştilor şi ai nevoie să găseşti datele dentiştilor ca să intri în contact cu ei, să ştii câte cabinete sunt în zona geografică pe care o ţinteşti tu, şi cam cum poţi să intri în contact cu ei. Pe de altă parte trebuie să ştii şi cum se numeşte cabinetul sau cum îl cheamă pe dentist ca să poţi să faci introducerea cât mai lină, şi să nu sune a spam, fie că foloseşti telefonul sau că trimiţi un mesaj pe e-mail sau ce fel de canal foloseşte clientul. Datele acestea sunt surprinzător de greu de găsit în majoritatea pieţelor în sensul că în alte instrumente care te-ai aştepta să-ţi dea date de genul acesta se bazează ori pe coduri CAEN, ori pe date de la guvern, ori pe date de la bănci, care de multe ori nu sunt actualizate sau se bazează mai mult pe entitatea juridică decât pe ceea ce numim noi ca oameni un business şi atunci am găsit această oportunitate să facem exact ca şi cum ar face un om cercetare manual pe internet“, a explicat Tufan.

Compania a strâns deja date despre câteva zeci de milioane de companii şi angajaţii lor, a precizat reprezentantul Soleadify. “În acest moment avem 35 de milioane de companii în baza de date şi circa 400 de milioane de angajaţi cu datele lor, de la aceste companii. Cele mai bine acoperite pieţe sunt SUA, Marea Britanie, Canada, Australia, Singapore, Hong Kong, practic ţări dezvoltate în care se vorbeşte limba engleză. Modelele noastre de inteligenţă artificială funcţionează cu limba engleză în momentul de faţă. De la începutul anului până acum am avut 700 de conturi create în platformă. Dintre acestea un număr cam de sub 5% au şi cont plătitor. Abonamentul costă de la 200 la 2.000 de dolari pe lună.”

Pe fondul crizei medicale şi al recesiunii care urmează start-up-ul estimează că îşi va atinge ţintele pentru acest an la începutul lui 2021. “Iniţial noi ne propuneam să ajungem pe undeva la 500.000 de euro până la sfârşitul anului, venit anual, însă situaţia aceasta cu coronavirus ne-a afectat în februarie şi martie şi este posibil să ne afecteze clienţii spre finalul anului, această recesiune care urmează să vină. Deci cred că obiectivul acesta de 500.000 de euro va fi atins mai degrabă în trimestrul 1 al anului viitor sau la începutul trimestrului 2 al anului următor.”

 

Ce a mai declarat Florin Tufan în cadrul emisiunii:

# Noi încercăm să facem căutările cât mai avansate posibil, adică la un moment dat vrem să ajungem să fie exact cum i-ai spune unui asistent - vreau exact profilul acesta şi să fie o descriere care se întinde pe 3 rânduri, vrem să permitem exact asta, facem paşi în în direcţia aceea. Momentan poţi să cauţi după aria geografică până la nivel de oraş, poţi să cauţi foarte granular ce fel de business urmăreţti, în cazul exemplului cu dentiştii poţi căuta cabinete care doar realizează analize, altele de ortodonţie etc. Lucrurile acestea sunt posibile în acest moment în platformă, noi punem companiile în categorii cât mai granular posibil pentru că aceasta am văzut că este principala problemă în alte instrumente de acest gen.

Pentru vreo 20% din baza noastră de date avem şi numărul de angajaţi apropo de mărimea companiei şi mai luăm alte informaţii despre companii, de exemplu cu ce tehnologie şi-au construit site-ul. Dacă un utilizator construieşte tehnologii de comerţ electronic aceea este o informaţie extrem de vitală, pentru că în funcţie de tehnologia pe care o folosesc se segmentează diferit potenţialii clienţi.

# E o platformă care necesită crearea unui cont pe web, şi practic este un ecran ţn care într-o parte îţi defineşti filtrele pe care vrei să le introduci şi în partea de jos vezi rezultatele care-ţi apar, numărul total şi când eşti fericit cu selecţia pe care ai făcut-o poţi să rafinezi până când îţi place din ce în ce mai mult lista pe care o găseşti. Cel mai des clienşii vor să creeze microliste, microsegmente cu care să comunice.

Când eşti fericit exporţi lista în format *.csv şi poţi să o utilizezi în alte platforme, într-un CRM de exemplu care te ajută să faci această comunicare.

# Noi folosim inteligenţa artificială pentru a strânge datele şi încercăm să replicăm procesul pe care îl realizează un om atunci când caută aceste date, pentru că acela este procesul care dă cele mai bune rezultate. Încercăm să facem acest lucru folosind inteligenţa artificială. Ceea ce ar face un om ar fi să caute pe Google compania, apoi să intre pe site-ul fiecărei companii în parte, pe site-ul companiei intră pe rubrica de contact de unde notează nişte informaţii şi aşa mai departe, pe pagina de echipă notează alte informaţii şi aşa mai departe. Noi încercăm practic să facem acelaţi proces folosind inteligenţa artificială. În vreo 3 luni de zile vom face acelaşi lucru şi pe articolele din presă.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR