ZF IT Generation

ZF IT Generation. Gabriel Ciordaş, CEO Bannersnack, platformă de design grafic: Căutăm o finanţare de circa 10 milioane de euro. Până acum am discutat doar cu investitori străini

18 sep 2020 Autor: Ioana Nita

Compania se aşteaptă la venituri de 7 milioane dolari, aproape dublu faţă de 2019. Aproximativ 60% din clienţii Bannersnack sunt din SUA. Pe piaţa din România, unul dintre cei mai mari clienţi este Banca Transilvania.

Compania Bannersnack din Oradea, care a dezvoltat o platformă web pentru design grafic ce concurează cu gigantul american Adobe şi cu start-up-ul australian Canva, se află în prezent în căutarea unei finanţări de circa 10 milioane de euro pentru a putea dezvolta platforma la un alt nivel şi a ajunge în top trei platforme de design grafic din lume.

Compania a bugetat deja investiţii pentru rescrierea platformei de la zero şi pentru rebrandingul acesteia.

„Pentru rebranding şi pentru lansare avem bugetat undeva între 500.000 - 1.000.000 dolari, iar de acolo, vorba americanului, «sky is the limit». Probabil că vom accesa finanţări atunci când vom face rebranding-ul pentru că totuşi este greu să te baţi cu concurenţi atât de puternici fără să ai finanţare. Dar din primele cercetări, am avut câteva discuţii cu câţiva posibili finanţatori, iar lucrurile arată bine - sunt foarte dornici pentru că este o industrie neexploatată ca să zic aşa şi cu un potenţial enorm. Scopul este să eficientizam, să standardizăm, să automatizăm. Inteligenţa artificială pe care o vom integra în produs va ajuta foarte mult - sunt foarte multe situaţii când efectiv nu ai inspiraţie şi atunci inteligenţa noastră artificială va veni cu soluţii şi sugestii astfel încât munca ta ca şi client al nostru să fie extrem de rapidă, simplă şi super standardizată“, a declarat în cadrul ZF IT Generation Gabriel Ciordaş, fondatorul şi CEO-ul Bannersnack. El a adăugat că suma de 10 milioane euro setată ca necesar de finanţare nu este însă bătută în cuie.

„Noi acum suntem profitabili, respectiv încasăm mai mulţi bani decât cheltuim şi aici mă refer şi la publicitate. Dar sigur că sumele vor creşte odată cu nivelul la care ajungem. Concurenţii noştri au finanţări de circa 320-330 milioane dolari şi treptat trebuie să ajungem şi noi în zona respectivă.“

Concurentul direct al Bannersnack este Canva, o companie din Australia care până în prezent a fost finanţată cu circa 300 milioane dolari.

Până acum, fondatorul Bannersnack a dis­­cutat doar cu potenţiali investitori din afa­­ra României, în principal din Silicon Valley.

„În momentul în care atragi investiţie nu trebuie să te axezi exclusiv pe bani pentru că banii sunt doar o componentă.“

„Este foarte importantă şi reţeaua pe care o are acel investitor pentru că un parteneriat pe care ţi-l poate facilita poate fi de trei ori mai valoros decât suma pe care ai luat-o ca investiţie şi acesta este motivul pentru care am discutat doar cu investitori din afara ţării.“

Gabriel Ciordaş a pus bazele proiectului Bannersnack în 2008, când a creat o platformă care îi ajuta pe dezvoltatorii „de flash“ să facă bannere.

„După care am concluzionat cu colegii mei că ar fi o idee bună să încercăm să facem o astfel de aplicaţie pentru non-profesionisti, pentru oameni care nu sunt talentaţi nu au skill-uri, nu sunt designeri înnăscuţi, şi aşa am ajuns la concluzia că trebuie să facem Bannersnack. Din 2008, Bannersnack evoluează, creşte, se dezvoltă şi azi nu este doar o platformă de creat bannere ci este o platformă de design grafic foarte complexă, urmând ca noi să adăugăm o serie de alte funcţionalităţi de colaborare şi multe alte lucruri“, a punctat el.

Ce face însă mai exact Bannersnack? „Practic Bannersnack este o platformă complexă de design în care orice utilizator, fie că este un individ profesionist, fie că este un business owner care are nevoie de bannere de promovare pentru businessului lui, fie că este o companie mare din segmentul business to business, poate să vină şi să îşi creeze un set complet de reclame, pornind de la şabloanele noastre care o să îi ajute să genereze design-ul“, a explicat Teodora Gavriluţ, head of marketing în cadrul Bannersnack. Ea a adăugat că foarte multe persoane au nevoie de design fără să aibă neapărat şi aptitudinile unui designer.

„Ca atare, avem o librărie de elemente gata de folosit pentru ei şi şabloane în care fiecare element este bine aşezat - trebuie doar personalizat în culorile brandului şi cu mesajul businessului, iar apoi sunt gata de folosit. Se poate porni de la o singură dimensiune, iar apoi poate fi generat dintr-o dată pentru 50 de dimensiuni diferite, fie că vorbim de social media, display ads sau de printuri.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR