ZF IT Generation

ZF IT Generation. Gabriel Ioniţă, fondator Polyfazer, soluţii inteligente pentru staţii de încărcare electrică: Avem 65 de puncte publice de încărcare electrică la nivel naţional în prezent

12 feb 2020 Autor: Ioana Nita

În prezent, Polyfazer este prezent şi în Slovacia, Cehia şi Ungaria.

Polyfazer, un proiect dezvoltat de firma locală Axionet în domeniul electromobilităţii, a ajuns în aproape trei ani la o reţea de 65 de puncte publice de încărcare electrică pentru vehicule la nivel naţional şi continuă dezvoltarea atât în România, cât şi în ţările din jur.

„Proiectul a început în 2017, iar acum avem 65 de puncte publice de încărcare la nivel naţional, cele mai multe, circa 40-50%, fiind în Bucureşti. Cele mai folosite sunt echipamentele care se pot utiliza gratuit. Circa 20% din echipamentele din reţeaua noastră se pot folosi gratis. Pentru celelalte echipamente, tarifele variază între 0,9 lei/unitate de încărcare şi 1,2 lei/unitate de încărcare”, a declarat Gabriel Ioniţă, fondatorul Polyfazer, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. Soluţia oferită de Polyfazer se adresează atât şoferilor de maşini electrice şi hibride plug-in, cât şi celor care vor să aibă un punct propriu de încărcare electrică sau să dezvolte staţii de încărcare electrică pentru maşini.

„Businessul nostru nu se limitează însă doar la partea de încărcare electrică. Proiectele noastre sunt şi green field, adică pentru beneficiari care vor să facă proiectele de la zero cu noi, dar şi greyfield – pentru cei care au făcut deja câteva staţii de încărcare inteligente şi vor să le adauge în reţeaua noastră. De asemenea, facem şi proiecte de consultanţă şi training în electromobilitate, în condiţiile în care acest domeniu este foarte nou şi foarte eterogen”, a precizat el.

Cum funcţionează însă soluţia inteligentă dezvoltată de Polyfazer? „Practic, prin soluţia noastră se comunică în timp real cu echipamentul, se poate vedea disponibilitatea lui, se poate rezerva şi plăti direct din aplicaţia mobilă dedicată cu cardul sau prin sms”, a explicat Gabriel Ioniţă.

Ideea dezvoltării unei astfel de soluţii s-a născut din proiectele realizate de Axionet, compania-mamă a Polyfazer, în domeniile M2M (machine to machine) şi IoT (Internet of Things”).

„Am alocat din resursele existente ale Axionet – atât materiale, cât şi umane, pentru dezvoltarea proiectului Polyfazer, aşadar este greu de cuantificat investiţia iniţială. Proiectul a fost dezvoltat de o echipă de cinci persoane”, a menţionat el.

Având în vedere faptul că atât în România, cât şi în restul Europei, numărul de maşini hibride este încă redus, circa 5.000 în România, pentru Polyfazer este dificil să îşi facă un plan clar în ceea ce priveşte încasarea de venituri şi profitabiliatea.

„Dat fiind numărul de maşini electrice destul de mic înmatriculate în România, veniturile din serviciile de încărcare variază de la lună la lună între câteva sute de lei şi câteva mii de lei. Este greu să spunem când ajungem pe pragul de rentabilitate dacă vorbim strict din prisma serviciilor de încărcare electrică., fiindcă în prezent în România sunt abia 5.000 de maşini electrice înmatriculate. Ca atare, nu avem masa critică pentru a putea face un calcul de profitabiliatte şi rentabilitate. Probabil în momentul în care vom avea de la câteva mii până la zeci de mii de lei colectaţi zilnic, vom putea spune că avem un business de succes.”

În prezent, Polyfazer este prezent şi în Slovacia, Cehia şi Ungaria.

„Cooperăm cu două companii din Cehia şi Slovacia. Ne-am uitat să ne ducem în ţările din jur – Bulgaria, Ucraina, Serbia, ş.a.m.d. Însă piaţa este încă foarte mică, aşa că momentan ne axăm pe businessul din România”, a subliniat fondatorul Polyfazer.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR