ZF IT Generation

ZF IT Generation. Gabriel Trăistaru, Telekom: Am stabilit de acum doi ani că direcţiile strategice ale digitalizării sunt vânzările online şi serviciile online pentru clienţi. „Companiile din industria de telecom nu sunt atât de digitalizate precum ne-am aştepta.“

31 aug 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Grupul Telekom România, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de comunicaţii fixe şi mobile de pe piaţa locală şi liderul segmentului de servicii de integrare IT&C, şi-a stabilit acum doi ani priorităţile strategiei de digitalizare, respectiv îmbună­tăţirea vânzărilor online şi a serviciilor online furnizate clienţilor.

„Companiile din industria de telecom nu sunt atât de digitalizate precum ne-am aştepta. Există mai multe studii, mai multe avertismente dacă vrei, venite din partea marilor companii de consultanţă cred că acum vreo doi sau trei ani aceste avertismente sunau astfel: «you digitize or die»“ a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Gabriel Trăistaru, Director Divizia Digitalizare în cadrul Telekom Romania.

Decizia de lansare a acestei strategii a venit pe fondul mai multor avertismente transmise către toată industria de comunicaţii, iar grupul Telekom a reacţionat şi a decis să acţioneze, a relatat Trăistaru, care a plecat de la compania de audit şi consultanţă EY la Telekom pentru a fi parte a acestui proces. „În 2018 când am aplicat pentru o poziţie la Telekom am zis că da, «this is the place to be» aici trebuie să fiu dacă vreau să îmi dezvolt cariera în zona de digital.  Ce mi-a plăcut şi mai mult a fost că atunci, mergând la interviu, am realizat că această companie a fost în acel moment prima din România, prima companie de telecom de România, care şi-a asumat o strategie de digitalizare. Şi nu doar că şi-a asumat strategia, dar a şi creat o divizie specială să facă acest lucru. Interesant a fost că şi ei au plecat de la aceste studii care veneau ca un avertisment şi care în acel moment i-a speriat şi i-a făcut să îşi dea seama că trebuie să schimbe ceva, iar digitalizarea este obligatorie.“

Problemele cu digitalizarea există la nivelul întregii industrii, nu sunt specifice unei singure companii, iar principala problemă cu care se confruntă operatorii este finanţarea acestor investiţii, a mai declarat Trăistaru.

„Trebuie neapărat să te digitalizezi pentru a mai putea fi competitiv pe piaţă. La celelalte companii din România pot să spun că şi acolo sunt foarte, foarte multe lucruri de făcut în continuare şi este şi normal. Este foarte greu să ţii pasul cu noile trenduri în zona de digital dacă ai presiune pe marjă, dacă trebuie să securizezi baza de clienţi, dacă nu faci şi nişte investiţii majore în unele cazuri, în sisteme de ERP sau în sisteme informatice. Acest lucru înseamnă investiţie, înseamnă bani. Banii aceştia vin de la clienţi, dar dacă clientul nu este dispus să plătească mai mult pentru un abonament de foarte multe ori asta implică nişte decizii foarte dure din partea companiei şi de aceea procesul de digitalizare de cele mai multe ori este unul mai încet în cadrul acestor companii mari.“

Orice proces de digitalizare trebuie să aibă nişte ţinte clare pentru a avea succes, a mai spus Trăistaru.

„O companie este bine să-şi stabilească foarte clar ce vrea să facă. Telekom a stabilit foarte clar că digitalizarea va fi una customer-facing şi anume digitalizarea la client. Şi am mers pe două direcţii stra­te­gice: creşterea vânzărilor realizate online sau vânzările digitale, practic, şi creşterea satisfacţiei clienţilor prin investiţii în zona de active digital cum este aplicaţia MyAccount sau cum este site-ul telekom.ro care şi el a trecut printr-un proces de refacere completă. Cam acestea sunt două exemple de direcţii strategice. Asta este practic ceea ce a ales să facă Telekom şi zic eu că merge foarte bine. În ultimii trei ani s-au făcut progrese remarcabile aici mai ales acum în pandemie am reuşit să păstrăm România conectată datorită acestor investiţii de timp, de resurse de inspiraţie dacă vrei pentru că sunt anumite echipe în spate care vin cu inspiraţie în fiecare zi, cu idei noi care reuşesc să împingă mai departe, dacă vrei, inovaţia.“

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation
O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR