♦ Upfit.Cloud este profitabil de la început, cu o creştere anuală de 30-40%, businessul fiind estimat la 1,2 milioane de euro anul acesta ♦ Compania are peste 300 de cluburi care folosesc platforma, din care 70-80% sunt în prezent din România
Compania Upfit.Cloud din Timişoara, care dezvoltă soluţii software pentru digitalizarea industriei de fitness, şi-a propus să îşi consolideze extinderea regională în acest an, după ce a reuşit să intre pe pieţe precum Serbia, Ungaria, Croaţia, Slovenia şi Emiratele Arabe Unite. Compania are două produse principale: Upfit, o platformă de management pentru săli de fitness, şi Fitnet, o nouă soluţie care conectează pasionaţii de fitness cu sălile şi alţi actori din industrie, viziunea Upfit.Cloud fiind de a crea un ecosistem digital pentru industria de fitness.
„Pentru noi este foarte important să ne extindem regional. Deja am reuşit acest lucru, acum urmează să ne consolidăm şi să începem prin reţetele pe care noi le avem deja să ne extindem. Piaţa noastră principală este România, dar suntem deja în Serbia, Ungaria. Acum am semnat şi cu clienţi noi în Croaţia şi Slovenia şi de peste doi ani avem şi beneficiul de a gusta din provocările pieţei din Emiratele Arabe Unite, care ne ajută foarte mult să ne echilibrăm planurile, pentru că aşa cum în vest, vedem lucrurile care deja s-au întâmplat, în Emirate vedem lucrurile care se doresc să se întâmple, pentru că ei au o viteză foarte mare în ceea ce priveşte adopţia de tehnologie, ideile noi ş.a.m.d.“
„Şi atunci putem să jonglăm cu toate informaţiile acestea şi ca să putem să ne mişcăm destul de repede în ceea ce priveşte aşteptările clienţilor noştri“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation George Damian, CEO al Upfit.Cloud. Compania, înfiinţată în 2017, a pornit cu dezvoltarea unei soluţii de management pentru digitalizarea diferitelor procese şi activităţi din cadrul unei săli de fitness.
„Upfit este o soluţie 360 de grade - de la management până la soluţii online, marketing, vânzări. O sală ar trebui să investească foarte mulţi bani, dar şi timp ca să dezvolte o aplicaţie de mobil, să facă integrare de plăţi online, să dezvolte un cont online de membru, ş.a.m.d. Noi eliminăm stresul acesta. În acest moment, într-o zi, două putem să fim live, clubul are toate uneltele, membrul începe să utilizeze, and <<it just works>>“, a explicat el.
Platforma Upfit este folosită în prezent de peste 300 de cluburi, dintre care 70-80% sunt în România. Printre clienţii companiei se numără reţele mari precum WorldClass, OneLife şi 18Gym. Modelul de business este de tip SaaS (Software as a Service), cu preţuri pornind de la 75 de euro pe lună pentru un club obişnuit şi putând ajunge până la 500-700 de euro pentru soluţii mai complexe.
„Modelul de pricing este modular. Se pleacă de la 75 de euro - un club obişnuit cu 75 de euro îşi rezolvă toate problemele operaţional vorbind. Îşi poate administra membrii şi avem de la partea de contabilitate până la partea de facturare. Deci îşi acoperă nevoile cu 75 de euro. Apoi avem mai multe module. Şi atunci, în funcţie de nevoile clubului, suntem foarte flexibili. Clubul A, să zicem, este un studio de pilates. Şi atunci îşi ia partea de grup fitness, îşi ia anumite module care îl ajută şi îşi face bugetul propriu. Deci nu forţăm nişte bugete. Preţurile pornesc de la 75 de euro şi pot ajunge şi la 500 -700 de euro, dacă ai nevoie de tot“, a detaliat George Damian.
În ceea ce priveşte noul produs, Fitnet, acesta îşi propune să creeze o comunitate şi un ecosistem pentru industria de fitness.
„Prin Fitnet dorim să creăm o comunitate, dorim să creăm un ecosistem. Am identificat o nevoie în piaţă, o provocare şi anume că majoritatea sălilor de fitness nu au timp, resurse de a se promova, de a veni în întâmpinarea membrilor şi atunci am zis că avem avantajul că soluţia Upfit este deja folosită în clubul respectiv de către echipa clubului, aşa că trebuia să vedem cum facem ca să le creăm noi canale de promovare şi prin asta să-i ajutăm să vândă mai mult, mai multă lume să descopere sălile de fitness“, a explicat CEO-ul Upfit.Cloud.
Fitnet va permite utilizatorilor să descopere săli de fitness, să rezerve clase şi să cumpere abonamente, totul într-o singură platformă. În plus, compania lucrează la integrarea de soluţii de e-commerce şi la parteneriate cu branduri de nutriţie şi echipamente sportive.
În ceea ce priveşte obiectivele financiare, George Damian a menţionat: „Cu produsul nostru principal, Upfit, anul acesta ne atingem obiectivele în măsură de probabil 110%, spre bucuria noastră. Noi suntem o companie profitabilă de la început. Am avut în fiecare an o creştere sănătoasă de peste 30-40%.“
Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 4,3 milioane lei (867.000 euro), în creştere cu 50% faţă de nivelul înregistrat în 2022, şi un profit net de aproximativ 1,2 milioane lei (237.000 euro), plus 57%, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finanţe.
Pentru Fitnet, care este încă în faza de dezvoltare, obiectivul principal este creşterea comunităţii: „Ne dorim ca până la început anului viitor să avem o comunitate de peste 15.000 - 20.000 de membri care să aibă conturi active şi astfel să putem să începem să aducem partenerii, să aducem din ce în ce mai multe beneficii pentru ei.“
Deşi are planuri ambiţioase de creştere, Upfit Cloud nu caută în mod activ investiţii externe în acest moment. „Nu ştim dacă în momentul de faţă faptul că am lua o investiţie ne-ar accelera atât de mult creşterea faţă de cât ne propunem. Eu personal consider că o creştere anuală de 30-35% a unui business este sănătoasă“, a concluzionat George Damian.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE