ZF IT Generation

ZF IT Generation. Giorgiana Vlăsceanu, program manager StepFWD, preaccelerator pentru start-up-uri tech: Căutăm 10 echipe pentru ediţia din toamna aceasta

29 iul 2020 Autor: Ioana Nita

La ediţia de anul trecut au participat start-up-uri precum Vestinda, The Cast List, Zoom Report sau Epic Visits.

Preacceleratorul StepFWD, susţinut prin intermediul Google for Startups, se află în prezent în căutarea a zece echipe tech, cât mai diverse, care să intre în programul de mentorat de anul acesta ce va începe în luna septembrie şi va dura opt săptămâni.

Preacceleratorul, aflat anul acesta la a doua ediţie, îşi propune să îndrume şi să susţină start-up-uri de tehnologie aflate la început de drum care au în echipă persoane cu vârste, sex, capabilităţi, etnii ş.a.m.d..  

„Prima ediţie a acceleratorul a vrut să aducă în prim-plan diversitatea de gen, fiindcă sunt mai puţine femei în industria tehnică. Misiunea lui a fost să arate că este nevoie de mai multe role-models. Anul acesta vrem să extidem această diversitate şi aducem în discuţie şi alte paliere cum ar fi - localizare, etnie, vârstă, identitate sexuală şi multe altele. Mi se pare important să aducem cât mai multă diversitate tocmai pentru a avea de unde aduce acele idei creative ale pe care să le folosim în start-up-urile de mâine”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Giorgiana Vlăsceanu, program manager pentru preacceleratorul StepFWD.

Pentru ediţia de anul acesta, start-up-urile locale tech se pot înscrie în programul de pre-accelerare până la finalul lunii august. Acestea vor trece printr-un proces de selecţie al echipei StepFWD şi al echipei de mentori implicaţi în proiect, iar în final vor fi alese zece start-up-uri care vor participa gratuit în cadrul programului.

„Vor fi alese 20 de echipe pe o listă scurtă cu care vom intra în interviuri, iar în final vor rămâne 10 echipe. În ceea ce priveşte eligibilitatea, echipele care au în componenţă 3-4 persoane ce demonstrează că sunt diverse prin inechilibru de gen, etnie, vârstă, abilităţi etc. au un plus”, a explicat ea.

Start-up-urile care vor urma programul de pre-accelerare StepFWD anul acesta vor fi îndrumate de 47 de mentori cu know-how în diferite domenii.

„În ceea ce priveşte mentorii avem trei categorii, prima fiind mentorii care sunt antreprenori de profesie ca să spunem aşa, au reiterat şi sunt la al doilea, al treilea start-up, cum ar fi Mihai Rotaru, Raluca şi Bogdan Apostol de la NestorApp care au participat la Y Combinator în 2018, Ciprian Borodescu care a participat anul trecut cu Morphl la TechStars Montreal. A doua categorie se referă la industry profesionals – ei care au know-how strict pe o anumită nişă, iar a treia categorie sunt investotorii care le dau pont-uri în legătură cu ce înseamnă o investiţie, când anume să ceară o investiţie ş.a.m.d.”, a precizat Giorgiana Vlăsceanu.

Mentorii sunt dedicaţi pe anumite activităţi cheie din cadrul programului, iar anul acesta pre-acceleratorul StepFWD a introdus şi ideea de lead-mentor.

„Adică ai un mentor dedicat start-up-ului tău care te ajută pe tot parcurusul programului celor 8 săptămâni pentru a vedea ce trebuie îmbunătăţit, care este progresul de la săptămână la săptămână şi care să te ajute punctual cu dificultăţile pe care le ai în momentul respectiv.”

Start-up-uri care au urmat anul trecut programul de pre-accelerare StepFWD au avut proiecte din diferite domenii precum actorie – zona de casting, fintech, HR, travel, well-beeing şi mobilitate.

„Printre acestea se numără Epic Visits – platformă de rezervare online care găzduieşte experienţe tematice şi neconvenţionale, Hey Be Well – aplicaţie care pune în contact specialişti şi utilizatori care vor să îşi îmbunătăţească stilul de viaţă, The Cast List – platformă de casting care funcionează ca punct de întâlnire pentru actori şi zona de regizori şi producători, Vestinda – aplicaţie ce propune un mod de învăţare şi înţelegere a investiţiilor pentru millennials, şi Zoom Report – platformă web care te ajută să explorezi datele dintr-o anumită zonă din România, să găseşti anumite statistici, pentru a putea lua decizii rapid în cunoştinţă de cauză.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR