ZF IT Generation

ZF IT Generation. Grigore Danciu, fondator Teleport, o aplicaţie de carsharing care le permite utilizatorilor să ceară ca un valet să le aducă maşina, ţinteşte o nouă finanţare

2 iul 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Ţinta start-up-ului fondat de românul care s-a întors din Silicon Valley, după ce a lucrat la Uber şi Twitter: În 5 ani vrem să fim un jucător mare în carsharing, să operăm în zeci de ţări.

Teleport, o aplicaţie de carsharing prin care utilizatorii pot închiria cu telefonul maşini electrice pentru câteva minute sau zile, deocamdată doar în Bucureşti, fondată de un român care a lucrat în Silicon Valley pentru giganţii Uber şi Twitter, discută o nouă finanţare, ca parte a planului de a ajunge în câţiva ani un jucător semnificativ, cu operaţiuni în câteva zeci de ţări.

„Am investit o sumă destul de mare atât din fondurile personale, cât şi din profiturile pe care le avusesem în anii precedenţi plus o rundă pe care am luat-o de la un sindicat de investitori de tip angel din Silicon Valley şi din România. Noi am reuşit o performanţă surprinzătoare aş spune pentru un serviciu de mobilitate şi recent am trecut pe profit operaţional, în continuare nu suntem pe profit la nivel global pentru că trebuie să mai creştem pentru a ne acoperi cheltu­ielile fixe. Urmărim să creştem cât mai repede ca să ne apropiem de pro­fit per total şi urmărim să luăm o rundă de finanţare ca să lansăm ser­viciile într-un al doilea oraş şi într-o a doua ţară“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Grigore Danciu, fondator al Teleport.

Danciu a explicat că ideea de a le aduce clienţilor maşina în locul în care au nevoie de ea, un serviciu unic pe plan global, a apărut în timp ce lucra pentru alte companii de profil. „Teleport este un serviciu de mobilitate hibrid, cumva între ridesharing şi carsharing. Utilizatorii instalează aplicaţia şi văd acolo ce maşini sunt parcate în zona lor sau, dacă nu găsesc nicio maşină parcată lângă ei, pot să ceară ca o maşină să fie livrată. După care ei conduc acea maşină pentru câteva minute sau zile, cât au nevoie, la fel ca şi maşina personală iar la sfârşit pot fie să lase maşina şi să o închidă singur sau dacă încheie călătoria într-o zonă unde nu sunt locuri de parcare pot cere ca un valet să vină şi să preia maşina. Noi am lucrat timp de 5 ani să facem tehnologie pentru alte companii de carsharing, am servit vreo 15 clienţi pe 4 continente, cel mai mare client fiind programul de corporate carsharing al Google California. Ce am învăţat din experienţa lor este că în mobilitate să potriveşti cererea cu oferta este o problemă foarte grea. Şi de aceea majoritatea serviciilor de carsharing clasic au maşinile utilizate poate o oră sau poate în situaţii fericite undeva la două ore pe zi. În acelaşi timp utilizatorii deschid aplicaţia şi vor să ia o maşină şi văd că nu au nicio maşină în zonă deşi maşinile flotei stau degeaba. Ce

ne-am gândit noi este cum putem să facem să rezolvăm problema asta şi să potrivim bine cererea cu oferta, să avem maşinile folosite eficient, să avem mai puţine maşini, mai puţine locuri de parcare irosite degeaba şi în acelaşi timp clienţii să poată să se bazeze că oricând deschid aplicaţia în câteva minute sunt în maşină. Părea că varianta în care livrăm maşina la client este o variantă care are potenţial. Nu era deloc clar la început dacă poate să funcţioneze treaba asta, nu s-a mai încercat nicăieri în lume un serviciu de genul acesta, mai sunt firme de închirieri care oferă un serviciu de livrare dar este de la un punct central, livrare în două ore în cel mai fericit caz.“

 

Ce a mai declarat Grigore Danciu în cadrul emisiunii:

► Am început anul trecut să investigăm dacă chiar are sens, am implementat algoritmul de potrivit maşini cu rezervări care încep în acel moment cu rezervări care se vor termina la un moment viitor, deci maşini care trebuiesc preluate, a fost o problemă foarte dificil de rezolvat din punct de vedere tehnic. A trebuit să vedem şi pe partea de operaţiuni cum anume vom face livrările, cu ce se vor deplasa valeţii între maşini şi au fost multe probleme care trebuiau să fie rezolvate dar pare că modelul are foarte mult sens.

► La început undeva la 20% dintre călătorii erau cu livrare, acum am ajuns undeva la 40-50% din călătorii să fie cu livrare, adică lumea a înceeput să înţeleagă cum funcţionează şi toţi sunt foarte încântaţi când văd că maşina chiar ăajunge în faţa casei lor. 

► Scopul nostru este să avem maşinile foarte utilizate şi să fim foarte eficienţi pe partea aceasta şi dimensionăm flota în funcţie de cerere. Am început cu 10 maşini luate de noi în leasing şi acopeream o arie de vreo 40 de kilometri pătraţi în Bucureşti. În momentul de faţă avem 40 de maşini, restul maşinilor le-am adăugat lucrând cu parteneri, deci nu au mai fost achiziţionate de noi şi sperăm să mai adăugăm vreo 10 maşini săptămâna acceasta şi încă vreo 10-20 în viitorul foarte apropiat. Suntem disponibili doar în Bucureşti, în vreo 100 kilometri pătraţi din Bucureşti. Încă ar mai trebui să creştem un pic aria de acoperire ca să deservim mai bine Bucureştiul. Sper că în vara aceasta să începem demersurile pentru al doilea oraş.

► Avem o creştere destul de mare în fiecare zi. Momentan la 6-7 luni de la lansare avem în jur de 10.000 de utilizatori, dar cifrele sunt într-o creştere destul de accelerată.

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: