ZF IT Generation

ZF IT Generation. Horea Toniuc şi Tudor Beleuţă, cofondatori Rastel.io, soluţie inteligentă de parcare a bicicletelor, este în discuţii pentru o rundă de finanţare de până în 100.000 euro. „Vrem să ridicăm investiţia în următoarele două-trei luni“

8 dec 2022 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ „Investiţia ne va ajuta să dezvoltăm o reţea de 10 – 20 de parcări pentru biciclete în Oradea“ ♦  „Vrem să începem implementarea reţelei până în primăvara anului 2023“ ♦ Aplicaţia Rastel.io are în prezent 50 de utilizatori.

Start-up-ul Rastel.io, care a dezvoltat o soluţie inteligentă prin care bicicliştii pot găsi un loc de parcare, îşi pot parca bicicleta, o pot închide şi o pot monitoriza, are ca obiectiv pentru următoarele două – trei luni să atragă o finanţare de până în 100.000 de euro de la investitori români.

„Suntem în discuţii pentru o rundă de finanţare. Problema cea mai mare pe care o are orice start-up este cea a timpului. Să putem să ne mişcăm suficient de repede şi să obţinem rezultate într-un timp cât mai scurt. Iar pentru a accelera un pic toată dezvoltarea noastră ca start-up avem nevoie de susţinere din exterior. Investiţia ar fi între 50.000 şi 100.000 euro. În momentul de faţă suntem în discuţii cu investitori din România“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Tudor Beleuţă, cofondator al Rastel.io.

Investiţia atrasă va susţine planurile de extindere şi dezvoltare, în primă fază la nivel naţional, şi creşterea echipei din cadrul start-up-ului, care în prezent numără patru persoane.

„Obiectivul pe care îl avem cu investiţia este să creăm o reţea pilot, care să numere 10 - 20 de astfel de parcări, care să acopere un oraş. Să putem arăta comunităţii ce beneficii ar aduce o astfel de reţea faţă de simple parcări independente. Şi ne dorim să începem implementarea reţelei până în primăvara anului 2023, astfel încât spre finalul primăverii să fie reţeaua funcţională, iar pe parcursul verii să putem să validăm utilitatea“, a spus Horea Toniuc, cofondator al start-up-ului, adăugând că în ceea ce priveşte creşterea echipei, businessul are nevoie de persoane care să contribuie la partea de creştere a comunităţii şi care să se ocupe de partea de PR şi marketing.

Astfel, prima reţea de parcări dedicate bici­cletelor dezvoltată de Rastel.io va fi în Oradea, având în vedere infrastructura ora­şului, au spus cei doi antreprenori ro­mâni. „Avem mai multe oraşe pe listă, dar pro­babil că vom merge cu reţeaua în Oradea. În momentul de faţă Oradea e un oraş relativ drept, în care se întâmplă multe lucruri pe partea de infrastructură, creşte destul de mult din punct de vedere al infrastructurii. Are deja o comunitate de biciclişti care sperăm să se mărească şi avem şi suport în plan local, nu doar din partea municipalităţii cu care am ajuns deja să discutăm despre anumite proiecte cheie pentru viitor ci şi din punct de vedere al ecosistemului de start-up- uri“, a continuat Tudor Beleuţă.

Rastel.io a luat naştere în toamna anului 2021, în urma unei investiţii de aproximativ 20.000 de euro, a adăugat Horea Toniuc, obţinută prin participarea în cadrul mai multor programe dedicate start-up-urilor.

„Banii au fost folosiţi pentru dezvoltarea produsului şi implementarea prototipului, iar o parte va fi folosită pentru creşterea echipei.“

În prezent start-up-ul înregistrează peste 50 de utilizatori în aplicaţie. „În ceea ce priveşte partenerii din portofoliu, avem mai multe municipalităţi interesate de soluţia noastră, atât din Oradea, Braşov, Iaşi, Cluj. Sunt şi alte entităţi publice cu care suntem în discuţii, iar la nivel de companii există în momentul de faţă două companii mari cu care discută pe tema asta“, a adăugat Tudor Beleuţă.

El a menţionat că interesul pentru astfel de soluţii este crescut atât la nivel naţional, cât şi internaţional.

„Suntem în discuţii şi cu entităţi publice, cu municipalităţi care sunt interesate de aspectul acesta şi mai mult decât atât ne bucurăm foarte mult să putem să discutăm şi în context privat cu diferite clădiri de birouru care se gândesc la modalităţi de a-şi recompensa angajaţii şi de a-i susţine să meargă mai mult la pe bicicletă. Şi în afara ţării am văzut că există din ce în ce mai multe soluţii pentru transport dar şi pentru parcarea bicicletelor şi credem noi că în următorii trei - cinci ani cererea pentru astfel de soluţii o să fie un domeniu deosebit de mare, o să explodeze.“

 

Ce a mai spus Horea Toniuc la ZF IT Generation

Provocarea cea mai mare este faptul că partea hardware este un produs relativ scump, care implică şi mai multe părţi şi diverse echipamente. Astfel, ar fi o dată provocarea financiară dar şi provocarea să reuşim să ne mişcăm suficient de repede, având în vedere că ciclismul este şi o activitate de sezon. Vom încerca să ne mişcăm repede, să putem să scoatem soluţia pe piaţă pe perioada verii.

Avem un produs complex atât pe partea de hardware cât şi de software. În prezent, avem un colaborator în România care produce, dar dacă la un moment dat, însă, o să avem o cerere foarte mare de parcări luăm în considerare şi varianta să le producem noi.

Prin faptul că ne îndreptăm cu prima reţea de parcări pentru biciclete nu vrem să excludem alte oraşe. Dacă sunt reprezentanţi din alte municipalităţi care urmăresc emisiunea sau care citesc articolul şi doresc o astfel de reţea, să ne contacteze, suntem deschişi.

 

Ce a mai spus Tudor Beleuţă la ZF IT Generation

Start-up-ul nostru vizează problema parcărilor de biciclete. Practic, prin soluţia noastră dorim să facilităm accesul la o modalitate de a parca bicicleta într-un mod simplu, rapid şi eficient oferind o soluţie digitală care este la dispoziţia oricărei persoane care are un telefon mobil. Astfel, pe aplicaţia de pe telefonul mobil, utilizatorul poate să vadă unde sunt parcările pe care noi le oferim, poate să deschidă şi să securizeze bicicleta în cadrul parcărilor noastre şi mai departe poate să urmărească situaţia parcărilor. Poate să primească şi premii pe baza activităţii lui. Sigur ideea de la care am pornit este să nu susţinem doar pasiv, adică să nu ne axăm doar pe această siguranţă pe care o putem oferi prin soluţia noastră, ci să fim un promotor activ care să încurajeze mersul pe bicicletă oferind practic o platformă pentru entităţile terţe - cum ar fi instituţiile publice, municipalităţile sau alte entităţi private, cum ar fi magazine, cafenele sau alte firme care doresc să lanseze campanii de susţinere a mersului pe bicicletă.

Avem două direcţii de monetizare - cea în care suntem în contact direct cu clienţii, cu utilizatorii – bicicliştii - şi aici vorbim despre o subscripţie periodică sau de o plată per folosinţă. Iar cealaltă, în momentul în care ajungem să realizăm parteneriate cu municipalităţile sau cu entităţile private în care ele îşi doresc o reţea proprie de astfel de parcări şi atunci este vorba despre o vânzare în volum mai mare.

Am văzut că deja încep să apară soluţii de acest tip mai ales în partea de vest şi de est a Europei – Italia, Spania, Franţa. Din experienţa noastră, am obţinut răspunsuri pozitive de la reprezentanţi ai municipalităţilor, de exemplu din Cehia, care spun că trendul mersului pe bicicletă este în creştere, în expansiune şi sunt necesare noi soluţii pentru a facilita şi îmbunătăţi viaţa bicicliştilor.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR