ZF IT Generation

ZF IT Generation. Investor Watch. Carmen Sebe, CEO: Platforma de investiţii SeedBlink: În cei 2 ani de activitate mai mult de o jumătate din finanţările pre-serie B pentru start-up-uri tech în România s-au făcut prin noi

4 feb 2022 Autor: Adrian Seceleanu

Cea mai importantă cifră din bilanţul pentru primii doi ani de activitate ai platformei online de investiţii SeedBlink este cea referitoare la ponderea finanţărilor pre-serie B realizate prin intermediul platformei, spune Carmen Sebe, CEO al SeedBlink, într-un interviu acordat pentru emisiunea ZF IT Generation.

„Principalul reper este că am făcut doi ani, deci am reuşit să trecem de primul primul an, chiar de doi ani de pandemie. Mie cel mai semnificativ număr mi se pare că în aceşti doi ani, din volumul de investiţii făcute în România pentru zona de pre-serie B, prin platforma SeedBlink s-au strâns mai mult de jumatate, adică am participat la mai mult de o jumătate din aceste runde. Ceea ce mi se pare un lucru important. Acest lucru arătă importanţa unei astfel de platforme într-un ecosistem, asta mi se pare cel mai important. Apoi foarte importantă mi se pare cifra de 37 de milioane a rundelor pe care noi le-am găzduit. Din aceste 37 de milioane noi am strâns cam 40%. Sunt cifre foarte mari pentru primii ani de existenţă în această zonă”, a spus Carmen Sebe.

Dintre cele 56 de companii care s-au finanţat cu ajutorul SeedBlink în cei doi ani, 7 au fost proiecte internaţionale. „Am ajutat să se finanţeze 56 de companii, dintre care 7 au fost internaţionale - ceea ce este foarte plăcut, că am fost consideraţi de către com­panii din Franţa sau din Italia suficient de maturi astfel încât să aibă încredere să fie listate pe platforma noastră.“

„Aceste start-up-uri sunt start-up-uri de calitate, pe care noi le aprobăm într-un proces destul de complicat şi elaborat, şi chiar dacă sunt companii din Italia şi Franţa de exemplu, unde te gândeşti probabil <<ce caută ăştia aici nu au bani la ei în ţară?>>, de exemplu. Trebuie să recunoaştem că Europa tinde să devină un spaţiu comun şi atunci companiile caută finanţare acolo unde obţin valoare. Unele dintre ele vor să pătrundă pe piaţa românească, de exemplu, sau pe piaţa est-europeana sau vor să fie cunoscute pentru investitorii din comunitatea noastră, deci sunt nişte companii care au încredere că Europa este Europa şi nu există graniţe în mod particular.”

Cum ajunge SeedBlink la aceste start-up-uri? “În primul rând echipa pe care o avem de investment manager este o echipă de oameni care a lucrat în general zona internaţională, în scouting internaţional, adică oamenii ştiu să caute înafara României şi să privească după cum ziceam Europa ca o piaţă unde toţi acţionăm şi să nu ne limităm doar la <<balta>> noastră aici. Iar în afară de asta unii dintre ei chiar locuiesc în ţările din ţările respective. Acest lucru remote, pe care noi îl experimentăm de mai mult timp - nu numai în ultimii doi ani, chiar a ajutat extrem de mult în a avea oameni în Italia, în Germania care ajută fix cu găsirea start-up-urilor în zona respectivă.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR