ZF IT Generation

ZF IT Generation. Investor Watch. Ciprian Man, cofondator Growceanu: Ne-am transformat într-o platformă de investiţii pentru business angels. Anul acesta vom ajunge la 100 de membri şi ne vom dubla valoarea totală la investiţiilor la circa 2,5 mil. euro

23 mar 2022 Autor: Ioana Nita

Printre cele mai recente investiţii ale grupului Growceanu se numără startup-urile Upgrade Academy, Sypher, Plateaway şi o rundă de tip follow-on în EmailTree.

Grupul de business angels Growceanu din Timişoara a investit în digitalizarea proceselor necesare pentru realizarea de investiţii în start-up-uri tech, lansând recent o aplicaţie proprie dedicată investitorilor care au la dispoziţie minimum 40.000 euro pentru finanţarea companiilor de tehnologie. În prezent, grupul Growceanu are circa 50 de membri, iar până la finalul acestui an va ajunge la 100 de investitori în total, urmând să reuşească astfel să dubleze şi valoarea investiţiilor realizate de grup la circa 2,5 milioane euro.

„Schimbarea a intervenit în momentul în care dintr-un model de lucru bazat pe principiul clasic al unui grup de business angels, ne-am transformat într-o platformă şi ne-am lansat ca atare. Acest lucru înseamnă că investitorii, aşa cum de fapt cei cu care lucrăm de mai mult timp s-au şi obişnuit, au posibilitatea să îşi găsească start-up-urile tech relevante pentru a-şi extinde portofoliul de investiţii în direcţia asta - early stage tech startup, într-un mod foarte facil în sensul că platforma dă posibilitatea să identifici start-up-uri, să interacţionezi cu ele, să participi la sesiuni de pitching şi după aceea la group due diligence, iar apoi să execuţi efectiv investiţia cu foarte puţină bătaie de cap. Adică îţi dă şansa ca investitor să te concentrezi pe lucrurile care contează şi care pot fi făcute numai de tine ca investitor împreună cu ceilalţi cu colegii investitori”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Investor Watch, Ciprian Man, cofondator al grupului Growceanu.

Aplicaţia Growceanu Investors reuneşte într-un singur loc toate informaţiile necesare unui investitor business angel, de la date concrete despre start-up-uri relevante, la detalii despre cine mai este interesat să investească şi în ce fază este runda. Tot aici, investitorii pot urmări şi participa la întreg procesul investiţional, gestionat de Growceanu.

„Poate investi oricine îşi doreşte să-şi extindă portofoliul către start-up-uri tech, dar asta în contextul în care investitorul target pentru noi este omul care are un buget de minimum 40.000 euro de investit în acest tip de companie.“

„Asta înseamnă că este pentru oricine şi-a dezvoltat deja sau îşi dezvoltă un portofoliu echilibrat în cadrul căruia vrea să adauge acest tip de asset, însă nu ca investitor pasiv. Investitorii noştri de tip business angels care ni s-au alăturat sunt implicaţi într-un mod activ în viaţa start-up-urilor, adică atât în selecţie cât şi în procesul de due dillegnce, cât şi după aceea în întreg demersul de dezvoltare şi sprijin a start-up-ului cu network-ul personal, dar mai ales know how-ul, cu bagajul de cunoştinţe şi experienţa cu care vine investitorul”, a punctat el.

În prezent, în cadrul grupului Growceanu sunt 50 de membri, faţă de începutul anului când erau circa 30, o bună parte din noii membrii venind prin intermediul platformei. Aplicaţia Growceanu Investors, disponibilă în App Store şi Google Play, poate fi testată de către investitori, iar dacă aceştia sunt interesaţi pot achita taxa de membru în grup, de 400 euro pe an, pentru a avea acces la toate funcţionalităţile aplicaţiei.

„În momentul de faţă, un investitor care devine membru trebuie să plătească 400 de euro taxă pe an, bani pe care însă îi primeşte înapoi în momentul în care face investiţii şi deci apar costuri asociate investiţiei - adică nu trebuie să plătească costurile acelea până nu se consumă acest credit să îi spunem. Logica aici este să existe un angajament de ambele părţi. Dacă sunt un investitor care se aşteaptă că va face investiţii, nu mă deranjează să fac în esenţă o mică plată în avans a unui cost pe care oricum ştiu sigur că îl voi avea în momentul în care investesc”, a explicat Ciprian Man.

Aplicaţia se află în prezent într-un stadiu incipient, însă grupul Growceanu va continua să investească în dezvoltarea acesteia în perioada următoare în funcţie de feedback-ul pe care îl va primi de la utilizatori.

„Vrem să adăugăm multe îmbunătăţiri faţă de procesul actual, adică elemente care să facă mai uşoară utilizarea platformei, să aducă mai aproape investitorii unii de alţii şi de start-up-uri, cum ar fi o comunicare mai facilă intermediată de aplicaţie între investitori şi start-up-uri. Deşi sunt însă multe funcţionalitaţi aşezate pe road map, am decis să nu stabilim încă ordinea în care le vom aborda pentru că vrem feedback-ul utilizatorilor ca să ştim ce îşi doresc ei cel mai mult, iar în baza acelor informaţii să implementăm următoarele funcţionalitţi  şi integrări.”

Fondat în 2018, grupul Growceanu are în prezent o bază de circa 1.000 de start-up-uri tech, atât din România, cât şi din regiune, investitorilor fiindu-le prezentate între 3 şi 6 proiecte în fiecare lună. Până acum, grupul de business angels din Timişoara a investit în total în 15 start-up-uri - Bright Spaces, xVision, EmailTreeAI, Kinderpedia, Sitter, Milluu, Oncochain, Teleport, Metabeta, Sitter, Telios, Ulpia, Upgrade Academy, Sypher, Plateaway.

„Ultimele runde de investiţii în 7-8 start-up-uri s-au petrecut prin intermediul platformei, în noul cadru pe care l-am creat. Pe lângă Plateaway şi Sypher, am investit anul acesta în Streams.Live şi avem încă câteva deal-uri pe rol, de exemplu cu un start-up local foarte interesant care se cheamă Medinav”, a punctat cofondatorul Growceanu.

În total, de la începutul anului şi până în prezent, Growceanu a încheiat tranzacţii de peste 220.000 euro cu startup-urile Upgrade Academy, Sypher, Plateaway şi un follow-on în EmailTree, şi este în discuţii avansate pentru tranzacţii în valoare de aproximativ 400.000 euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR