ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ioana Anuţoiu, CEO al Cruze, aplicaţie de carpooling pentru corporaţii: În primăvara lui 2023 vom lansa oficial aplicaţia şi estimăm ca până la sfârşitul anului să avem cel puţin 5.000 de utilizatori

7 dec 2022 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ „Am vorbit cu 15 - 20 de companii, am avut multiple întâlniri şi cu ajutorul lor ne-am dat seama exact ce îşi doresc şi ce ar vrea să găsească în aplicaţie.“ ♦ „Din studiile pe care le-am făcut, circa 80% din angajaţi ar fi dispuşi să încerce, cel puţin, o astfel de soluţie.“

Start-up-ul Cruze, care a dezvoltat o aplicaţie de carpooling pentru corporaţiile din România, cu ajutorul căreia angajaţii companiilor mari pot găsi colegi cu rute similare cu care să împartă maşina către şi de la serviciu, se pregăteşte de lansarea oficială pe piaţa naţională în primăvara anului 2023 şi estimează un număr de cel puţin 5.000 de utilizatori în primul an de activitate.

„Ne pregătim pentru lansarea oficială în primăvara anului următor. Estimăm ca până la sfârşitul anului 2023 să avem cel puţin 5.000 de utilizatori, tindem spre 10.000, dar o să vedem în funcţie de interesul pe care o să îl arate utilizatorii pentru aplicaţie“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ioana Anuţoiu, CEO al start-up-ului Cruze.

Ea a adăugat că aplicaţia Cruze a fost testată cu ajutorul a aproximativ 150 de persoane din diverse medii. De altfel, echipa din spatele Cruze – care este alcătuită din şapte membri în prezent – a realizat şi un studiu care arată că circa 80% dintre respondenţi şi-au arătat interesul pentru o astfel de soluţie.

„Am avut prima dată o testare internă, apoi un proiect pilot în care am rugat studenţii de la facultate să meargă cu soluţia noastră către facultate. Din studiile pe care le-am făcut, circa 80% dintre angajaţi ar fi dispuşi să încerce, cel puţin, o astfel de soluţie. Am avut circa 120 de răspunsuri în cadrul studiilor noastre.“

De asemenea, interes pentru soluţia de carpooling există şi în rândul companiilor. „Până în acest moment am vorbit cu 15 - 20 de companii, am avut multiple întâlniri şi cu ajutorul lor ne-am dat seama mult mai clar ce îşi doresc şi ce ar vrea să găsească în aplicaţia Cruze“, a mai spus Ioana Anuţoiu.

Ea a explicat că aplicaţia Cruze se adresează în special companiilor mari. „Ne îndreptăm spre companii pentru că vrem să oferim aplicaţia ca beneficiu pentru angajaţi.“

„Nu se împart banii de motorină, dar pentru fiecare cursă se primesc puncte care se pot transforma în diferite beneficii. Beneficiile depind în funcţie de ce îşi doresc companiile să le ofere anagajaţilor, spre exemplu zile libere de la muncă sau fel de fel de alte beneficii date de partenerii noştri. Costul aplicaţiei este susţinut în totalitate de companie printr-un abonament lunar în funcţie de numărul de angajaţi care folosesc aplicaţia, în funcţie de numărul de utilizatori activi.“

Planurile pe termen scurt şi mediu vizează în primul rând lansarea oficială a aplicaţiei pe piaţa din România, iar pe termen lung reprezentanţii start-up-ului au în vedere extinderea internaţională şi ridicarea unei runde de finanţare care să susţină dezvoltarea.

„În momentul de faţă targetăm România ca primă piaţă. Suntem siguri că am putea să ridicăm o rundă de finanţare mixtă, cu participarea investitorilor români şi străini.“

 

Ce a mai spus Ioana Anuţoiu la ZF IT Generation

► Cruze a plecat de la o problemă pe care o au majoritatea oamenilor care stau în Bucureşti, dar şi în alte oraşe aglomerate din România şi anume problema traficului, mai ales la orele de vârf. Statistic, undeva la 8 din 10 maşini au un singur om înăuntru, adică şoferul. Astfel, am gândit o metodă prin care să îi facem să meargă împreună.

► Am avut destul de multe interviuri şi discuţii cu oamenii, am realizat chestionare şi ne-am dat seama că oamenii sunt mult mai dispuşi să meargă cu cineva în maşină, decât am crede. Însă, de cele mai multe ori nu ştiu cu cine să meargă şi este destul de greu să găsească instrumente prin care să se programeze într-o maşină.

► Pe lângă faptul că aplicaţia aduce oamenii în aceeaşi maşină, mai avem două funcţionalităţi importante şi anume un calculator de emisii de carbon salvate – pe lângă partea de trafic, miile de maşini produc şi foarte multă poluare -, şi un sistem prin care vrem să recompensăm oamenii care aleg să meargă împreună cu colegii lor în maşină spre muncă.

► În cadrul aplicaţiei, indiferent dacă vrei să fii şofer sau pasager, cursele au loc cu maşinile personale ale angajaţilor. Trebuie să îţi pui doar punctul de destinaţie şi punctul de plecare, ziua şi ora la care vrei să pleci, colegii tăi fac acelaşi lucru, iar algoritmul din cadrul aplicaţiei oferă recomandări sau poţi alege direct cu cine vrei să mergi spre muncă.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR