ZF IT Generation

ZF IT Generation. Irina Chiţu, cofondatoare ViStyle – reţea socială de fashion: Vrem să strângem 500.000 de dolari, în principal pentru marketing şi atragerea de utilizatori

05.06.2025, 08:00 Autor: Ioana Nita

 Modelul de monetizare al ViStyle va include comisioane din review-urile plătite, marketing afiliat şi colaborări cu branduri de modă pentru promovarea produselor în cadrul platformei.

Start-up-ul local ViStyle, care dezvoltă o nouă aplicaţie de social media axată pe modă, şi-a propus să atragă o finanţare de 500.000 de dolari, în principal pentru marketing, cu scopul de a atrage utilizatori şi creatori de conţinut renumiţi, ţintind 5.000 de utilizatori activi lunar până la finalul acestui an. Aplicaţia, dezvoltată de o echipă locală de trei ingineri, va fi lansată în versiunea MVP (Minimum Viable Product) luna acesta, urmând a fi disponibilă pentru început pentru platforma iOS. Piaţa ţintă în prima fază este Europa.

„Firma am înfiinţat-o abia în martie anul acesta şi ne pregătim să lansăm primul MVP“.

„Momentan am dezvoltat aplicaţia prin forţe proprii. Noi ne-am investit practic timpul, după muncă. În fiecare zi am stat şi am lucrat la aplicaţia noastră, am învăţat foarte multe pe parcurs şi momentan ne investim propriii bani în marketing“, a declarat Irina Chiţu, cofondatoare ViStyle şi software engineer la Google, în cadrul unui interviu realizat la Festival of Modern Owners (FOMO) - eveniment susţinut de BCR.

Ideea proiectului ViStyle a pornit din observarea unui interes crescut pentru modă, dar şi a unei nevoi neacoperite: posibilitatea de a primi feedback personalizat pe ţinute, ţinând cont de particularităţile fiecărui tip de corp.

„Cred că prima idee a venit cândva în toamna trecută. Pentru că am observat în jurul nostru – şi noi suntem destul de atenţi în zona asta – un interes destul de mare. Şi nu numai în zona de «hei, uite ce frumos e îmbrăcat/ă!», ci «hei, mi-ar plăcea să pot şi eu!». Iar ideea este că nu putem neapărat replica o ţinută pe care o vedem pe cineva, pentru că fiecare avem tipul nostru de corp; sunt diverşi factori care influenţează cum ne-ar sta nouă. Noi venim cu o aplicaţie în care poţi să-ţi iei şi feedback pe modul în care te-ai îmbrăcat, şi nu numai de la oameni ca noi, care poate nu activăm în acest domeniu, dar şi de la personalităţi cu renume“, a relatat ea.

ViStyle îşi propune să se diferenţieze de giganţi precum Instagram sau Pinterest, care, deşi sunt popularo şi pe zona de fashion, prezintă mult „zgomot“ şi nu sunt exclusiv dedicaţi acestui domeniu. „Noi am vrea să concentrăm atenţia utilizatorilor care sunt pasionaţi de acest aspect“, a explicat Irina Chiţu. Spre deosebire de alte aplicaţii de nişă din SUA, care pot fi foarte selective în privinţa celor care pot posta şi nu oferă funcţii de interacţiune comunitară sau review, start-up-ul ViStyle doreşte să combine toate aceste elemente.

Utilizatorii vor putea să navigheze prin ţinutele postate, să ofere aprecieri şi comentarii, dar şi să solicite un review pentru propriile ţinute, fie public, fie privat, selectând cui să trimită cererea – condiţia fiind ca persoana respectivă să fie înscrisă ca „reviewer“ în aplicaţie. Platforma va permite şi postarea privată a ţinutelor, funcţionând ca un istoric personal sau un instrument de organizare, de exemplu, pentru planificarea ţinutelor de vacanţă sau pentru a nota detalii despre haine probate. De asemenea, va integra link-uri de afiliere direct în postări.

Modelul de monetizare al ViStyle se va baza pe un comision din tranzacţiile de review între utilizatori şi „revieweri“, pe marketing afiliat şi, un obiectiv important, pe colaborări directe cu brandurile de modă pentru promovarea produselor.

Proiectul a fost dezvoltat până acum prin resurse proprii, cei trei fondatori investind timp şi bani personali. Pentru a accelera creşterea şi a putea lucra full-time la ViStyle, echipa caută o investiţie de 500.000 de dolari, start-up-ul fiind listat pe platforma SeedBlink. „O parte mare o vom direcţiona către marketing. O altă parte am vrea să o dedicăm salariilor, tool-urilor tehnice, dar foarte mult am avea nevoie să folosim aceşti bani pentru marketing, pentru influenceri, pentru că ne dăm seama că într-un social media app este foarte important să aducem utilizatori de la bun început, şi utilizatori cu renume, tocmai ca apoi ei să genereze şi mai mulţi utilizatori şi să existe conţinut“, a explicat Irina Chiţu.

Ţinta pentru finalul acestui an este de a atinge 5.000 de utilizatori activi lunar. „Suntem conştienţi că e un număr destul de mare, doar că ştim că un „social media app“ fie face „bum!“, fie va trebui investit foarte, foarte mult“, a recunoscut cofondatoarea ViStyle.