ZF IT Generation

ZF IT Generation. Irina Constantin, CEO Vaunt, un start-up activ în segmentul prop-tech: Într-un an de zile ne-am dublat veniturile şi numărul de clienţi, iar acum ne uităm spre piaţa din SUA

8 iun 2022 Autor: Adrian Seceleanu

Start-up-ul a decis să nu mai ia o investiţie anul trecut în condiţiile în care obţine profit şi şi-a putut susţine singur dezvoltarea până în acest punct. Compania a intrat în programul Innovation Labs, ediţia 2022

Start-up-ul prop-tech Vaunt, care a dezvoltat o soluţie SaaS pentru managementul complet al dezvoltatorilor şi agenţiilor imobili­are, disponibilă sub forma unui abonament lunar, şi-a dublat veniturile şi numărul de clienţi în raport cu anul precedent.

„Noi ne-am dublat şi din punctul de vedere al veniturilor, cât şi al clienţilor, şi al extinderii. Adică noi acum de exemplu avem şi proiecte în Dubai, iar anul acesta urmează să mergem şi în SUA să luăm proiecte, adică nu doar în zona aceasta, în Europa”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation  Irina Constantin, CEO al Vaunt. Ea a declarat că start-up-ul a decis în 2021 să oprească eforturile de a atrage o finanţare şi să continue cu resursele proprii. „Din punctul de vedere al finanţării am oprit partea de finanţare pentru că ne-am dat seama că putem să facem lucrurile să meargă prin forţe proprii şi după aceea să revenim către această zonă, în momentul în care o să avem nevoie de capital mai mai mare.”

Irina Constantin nu a oferit nume de clienţi, dar a precizat că dimensiunea acestora variază semnificativ, de la proiecte mici până la unele foarte mari. „Suntem un proiect atipic. Avem şi clienţi care au 20 sau 40 de unităţi într-un proiect şi clienţi care au peste 1.500 de locuinţe. Conformaţia complexurilor este mai dezvoltată în estul Europei”.

Start-up-ul are ambiţii mari pentru expansiunea globală şi îşi doreşte să devină un “sistem de operare” pentru industria imobiliară. „Noi vrem ca atunci când te gândeşti la real estate să te gândeşti la Vaunt, ca atunci când auzi sisteme de operare te gândeşti la Microsoft Windows sau Apple MacOS. Vrem ca atunci când cineva are în plan să intre în real estate să înceapă cu Vaunt, cu achiziţia unui abonament la Vaunt”.

Start-up-ul a intrat şi în ediţia din acest an a programului de preaccelerare Innovation Labs. "Din punct de vedere al ecosistemului din România, acesta este la început şi există diverse iniţiative precum şi cele de la Innovation Labs din care face şi VAUNT parte. Acolo am întâlnit mai mulţi tineri care vor să înceapă în antreprenoriat, iar Innovation Labs este un program care te poate ajuta să ajungi de la idee la un prototip, să îţi validezi ideea şi, după aceea, tu să decizi pe ce cale să o iei - fie să iei parcursul finanţării fie că reuşeşti să creşti pe cont propriu în primă fază. În cadrul programului poţi beneficia de un boost de lansare şi vizibilitate care te pot ajuta în construirea încrederii brandului tău şi, de ce nu, să reuşeşti să iei şi clienţi sau să intri în contact cu investitori", a spus Irina Constantin.

Ce a mai declarat Irina Constantin în cadrul emisiunii:

Vaunt ajută echipele de vânzare în managementul vânzării unui proiect imobiliar rezidenţial local şi acum vom face internaţional acest lucru. Adică noi îi ajutăm pe oameni să faciliteze procesul de vânzare a unui proiect imobiliar, iar acum vrem să facem asta şi la nivel internaţional, adică dacă ai clienţi, potenţiali clienţi la nivel internaţional, să poţi să facilitezi acest proces de vânzare.

În primul şi în primul rând este un sistem integrat cu toate campaniile pe care un dezvoltator sau o agenţie imobiliară le rulează în acel moment. Persoanele intră pe platforma respectivă, se autentifică îşi lasă datele de contact, iar interacţiunea se produce prin diverşi paşi. Pot fi realizate şi semări digitale de documente, pot să previzualizeze contractele, pot ţine evidenţa întregului drum de la lead la client şi în momentul în care se realizează semnarea după aia intră într-un proces care continuă în funcţie de situaţia din fiecare proiect.

Modelul nostru de business este pe bază de abonament care depinde de numărul de locuinţe din cadrul proiectului şi de numărul de utilizatori. El este împărţit pe module pentru că ceea ce am descris aici sunt module, pentru că pentru partea de interacţiune cu clientul de exemplu este un preţ, dacă doreşti şi partea financiară, de rapoarte şi prezentări, sunt alte preţuri.

Sfatul meu pentru antreprenori sau pentru cei care vor să devină antreprenori este că dacă cineva spune că nu este neapărat o idee bună sau nu eşti pasibil de investitie momentul respectiv nu înseamnă musai că este adevărat. Cumva, cum să spun eu, în special în early stage este un lucru de sentiment, de cum te poţi vinde, de cum te poţi poziţiona. Şi noi şi ne-am gândit dacă putem să facem asta pe cont propriu, şi de asemenea ce planuri avem. Şi noi aveam de la început ideea asta cu America, care pentru unele persoane poate să fie mai riscant. Dar asta nu înseamnă că trebuie să te oprească şi de aceea am şi zis hai să mergem pe drumul acesta pentru că avem şi resursele cu care putem să ne pregătim.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR