♦ Soluţia de recuperare a facturilor neachitate poate fi accesată în prezent şi de clienţii B2B ai Băncii Comerciale Române, prin intermediul platformei George.
QuickLegal, start-up-ul românesc care a pornit în 2022 cu o platformă de tip marketplace pentru soluţii juridice personalizate, a înregistrat o tracţiune „fantastică“ pentru noua soluţie de automatizare a recuperării facturilor oferită clienţilor business, lansată recent.
„Vedem o tracţiune fantastică, la care nici noi nu ne-am aşteptat, cu un minim de resurse investite în partea de marketing şi în partea de vânzări, pentru că suntem abia la început, când ziceam pilotul a fost lansat undeva în aprilie-mai, iar acum suntem cu un produs funcţional pe piaţă de câteva luni. Şi am început să mergem către sectoarele unde credem că recurenţa facturilor este destul de intensă şi neplata este frecventă“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Iulia Andriţoiu Caizer, CEO şi cofondator al QuickLegal.
Reprezentanţii companiilor percutează imediat la propunerea QuickLegal, a adăugat Iulia Andriţoiu Caizer. „Ce am observat este că din primul apel cu un potenţial client, o interacţiune la rece, cum îi spunem noi, există un interes şi una din 10 persoane apelate se înscrie pe platformă cu noi în telefon, la o primă interacţiune, ceea ce din nou ne dă un boost de încredere că mergem în direcţia care trebuie, rezolvăm o problemă reală şi le punem la îndemână un tool foarte simplu prin care ei pot să deţină controlul asupra resurselor financiare“.
Compania a pivotat spre această soluţie după ce a observat că există această problemă, care ar putea fi automatizată cu ajutorul tehnologiei.
„Noi am început în 2022 ca un marketplace de servicii juridice prin care conectam avocaţii, conectam utilizatorii persoane fizice sau juridice cu cei mai potriviţi avocaţi care se înscriau pe platforma noastră exact pe nevoia clientului. Ulterior, am făcut o pivotare de la acest marketplace, care în continuare există şi funcţionează foarte bine, mai mult înspre aria de B2B, adică ne-am orientat spre alte nevoi ale companiilor, identificând nevoia aceasta de încasare cu întârziere a facturilor sau neîncasare a facturilor în general, care, bineînţeles, când există o problemă financiară, cumva te doare cel mai tare ca antreprenor, mai ales în companiile mici şi mijlocii. Am identificat această problemă şi ne-am zis de ce nu o putem automatiza? Să le dăm companiilor o soluţie de automatizare de la primele notificări de plată, care bineînţeles când au anumită cadenţă, un anumit limbaj şi cumva un mod automat, adică să nu mai fie neapărat factorul uman care poate vine cu un pic de tensiune în discuţiile - ai plătit sau nu ai plătit factura - haideţi să le automatizăm şi să vedem că rezultatele sunt mult mai bune. În ultima etapă în care dacă respectivul client nu plăteşte totuşi cu toate aceste insistenţe amiabile, drăguţe, schimbăm puţin placa, mergem pe partea de somaţii de plată până la trimiterea dosarului în instanţă. Toată această automatizare este în controlul absolut al companiei, care aduce o plus valoare business-ului pe lângă eficientizarea şi reducerea resurselor, şi controlul şi transparenţa asupra procesului şi fluxului financiar, care sunt cheie în orice companie“, a explicat Iulia Andriţoiu Caizer.
Soluţia poate fi accesată în prezent şi de către clienţii B2B ai Băncii Comerciale Române (BCR) prin intermediul platformei George. Start-up-ul a anunţat recent încheierea parteneriatului strategic cu BCR.
Soluţia QuickLegal automatizează întregul proces de recuperare a creanţelor, de la notificările de plată până la somaţii şi chiar trimiterea dosarului în instanţă, dacă este necesar.
„Cum trebuie să procedeze o companie? Încarcă facturile sau contractele cu un client neplătitor în platformă, apoi cu ajutorul tehnologiei i se extrag doar datele relevante din contract sau factură, se identifică tot ce trebuie pentru a se genera anumite notificări de plată şi se care se trimit cu o anumită cadenţă, cu un anumit limbaj, în funcţie de personalizarea făcută de fiecare companie în parte. Notificările se trimit automatizat, pe un anumit flow de automatizare presetat către acei rău platnici, iar mai apoi pot să seteze dacă vor să meargă mai departe de notificare“, a explicat Iulia Andriţoiu Caizer, menţionând că se poate merge mai departe către somaţia de plată.
„Cu un singur click se trimite o somaţie de plată din partea companiei pe email, care apoi poate fi folosită către ultimul pas în care majoritatea nu-şi doresc să ajungă, dar totuşi ajung în anumite situaţii, şi anume înregistrarea dosarului către instanţă. Iar aici ei au deja toate dovezile că au parcurs paşii iniţiali, au încercat o recuperare amiabilă, au trimis somaţia de plată, care este un pas obligatoriu premergător înregistrării dosarului în instanţă, iar apoi cu toate documentele doveditoare, tot electronic se transmite dosarul în instanţă.“
În plus, dacă speţa este mai complexă şi este nevoie de asistenţă juridică, companiile au la dispoziţie şi această opţiune de a colabora online cu un avocat specializat.
„Dacă speţele devin mai complexe, aici avem asistenţa celor 160 de avocaţi din platformă pentru un cost avantajos, pentru că toată interacţiunea este online - salvează timp şi bani.“
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE