ZF IT Generation

ZF IT Generation. Julius Fabini, fondator al Agramonia, aplicaţie dedicată ecoturismului: Ne propunem să creştem numărul de ghizi din platformă şi să lansăm Agramonia în 400 de sate din România

2 aug 2022 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Agramonia este disponibilă în 20 de sate din România, înregistrând un număr de cinci ghizi, 150 de fermieri şi 35 de oferte de cazare.

Start-up-ul Agramonia, care a dezvoltat un marketplace care face legătura între ghizi de turism, fermieri şi turişti, astfel încât să le fie mai uşor turiştilor să îşi rezerve o vacanţă într-un sat din România, îşi propune să lanseze platforma în 400 de sate româneşti până la finalul anului viitor. În prezent, Agramonia este disponibilă în 20 de sate din România şi înregistrează un număr de cinci ghizi, 150 de fermieri şi 35 de oferte de cazare.

„Avem o bază de date generoasă care ne permite să ne extindem destul de agresiv, iar anul viitor vrem să lansăm platforma în toată Transilvania, practic vrem să facem Agramonia disponibilă în 400 de sate din România, iar în 2024 sperăm să putem să ne extindem în toată ţara. Prin Agromania, practic, turiştii pot face rezervări pentru evenimente, vacanţe, concedii la sat sau pot să cumpere produse de la fermieri. Noi avem în spate un sistem de administrare complex şi gândit special pentru mediul rural din România”, a explicat Julius Fabini, fondator al Agramonia, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch.

Platforma Agramonia a luat naştere la finalul anului 2020, după aproximativ doi ani de cercetări şi teste, a mai spus Julius Fabini.

„Eu am venit în România în 2018 – 2019 şi am deschis o pensiune cu 14 camere şi restaurant într-un sat din Transilvania. Am încercat să implic comunitatea locală şi am căutat o soluţie prin care să creştem împreună şi să ne extindem şi în alte zone. Aşa s-a născut ideea de a dezvolta platforma Agramonia. Am făcut cercetări, teste şi am lucrat la aplicaţie un an şi jumătate până când am avut MVP-ul (minimum viable product)”, a menţionat fondatorul start-up-ului.

El consideră că România are potenţial mare de dezvoltare în ceea ce priveşte ecoturismul, având în vedere că jumătate din populaţia ţării trăieşte la sat, iar aproximativ 25% din populaţie deţine un teren pe care îl lucrează.

„În Europa nu mai sunt ţări care au această structură cum are România, iar acesta reprezintă un avantaj mare pentru noi. Spre exemplu, dacă ne uităm la Germania, circa 83% din insecte au murit în ultimii 30 de ani, ceea ce vrem să evităm. E foarte foarte important să nu ajungem acolo, să îi sprijinim pe ţăranii noştri care trăiesc în armonie, în cultură şi care prin munca lor de zi cu zi cresc biodiversitatea. Deci noi suntem doar o parte din soluţie, care împreună cu ceilalţi actori poate să aducă un plus valoare.”

De asemenea, Julius Fabini a explicat că rolul ghizilor în cadrul Agramonia este de a ajuta fermierii să se integreze pe platformă, să îşi posteze ofertele de cazare sau produsele fabricate şi să interacţioneze cu turiştii interesaţi de ofertele lor.

„Practic, ghizii integrează fermierii în aplicaţie şi le administrează ofertele, îi ajută. Astfel, dacă un fermier adaugă oferte, ghidul primeşte o cerere de aprobare, iar el trebuie să aprobe oferta. Iar pentru această muncă, ghidul câştigă comision 15% pe tot ce integrează pe platformă. De asemenea, ne aflăm în proces de recrutare, deci dacă sunteţi interesaţi, dacă sunteţi ads manager sau ghizi, vă căutăm, pentru că este destul de dificil să găsim oameni.”

În următorii cinci ani, Julius Fabini vrea să ajungă la New York cu Agramonia, pentru a promova România şi a aduce turişti de peste tot din lume în satele româneşti.

„O să avem nevoie şi de o finanţare de 155.000 de euro, dar o să facem acest pas atunci când o să ne simţim pregătiţi, pentru că nu vrem să ne grăbim. Cel mai probabil o să ridicăm investiţia anul viitor.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR