ZF IT Generation

ZF IT Generation. Laura Bulai şi Ovidiu Stegari, cofondatori Sitter.ro, platformă online de bone: Suntem în curs de a lua o finanţare de 30.000 euro şi mai avem nevoie de încă 20.000 euro

21 dec 2020 Autor: Alexandra Cepăreanu

Cei doi antreprenori ţintesc venituri de 100.000 euro la finalul lui 2021.

Startup-ul Sitter.ro, platformă online care ajută părinţii să găsească şi să închirieze bone, dezvoltată de antreprenorii Laura Bulai şi Ovidiu Stegari în urma obţinerii unei finanţări de 34.000 de euro prin fonduri europene, se află în prezent în curs de a obţine o investiţie de aproximativ 30.000 de euro de la un grup de angel investors, sumă ce are ca scop susţinerea extinderii businessului la nivel local.

„Suntem în proces de a încheia o finanţare de aproximativ 30.000 de euro pe care o vom folosi pentru a ne extinde în câteva oraşe din România. Vrem să mai atragem 20.000 de euro, pentru că planul ulterior este să acaparăm toată ţara“, a spus Ovidiu Stegari, CEO şi cofondator Sitter.ro, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

„Primul oraş vizat pentru dezvoltare este Bucureştiul“, a adăugat Laura Bulai, COO şi cofondator în cadrul Sitter.ro.

„În ultima lună am discutat cu părinţi din Bucureşti şi am făcut analize de piaţă. Ne aşteptăm să atragem mulţi clienţi şi multe bone judecând după nevoia din piaţă. În 2021, vrem să ne extindem şi în alte mari oraşe din ţară.”

Platforma Sitter.ro a fost lansată în septembrie 2019, iar pentru câteva luni utilizarea acesteia a fost gratuită. În prezent, platforma este funcţională în Timişoara, Cluj şi Braşov, în total fiind înscrie circa 700 de bone în cadrul platformei. Iar până acum circa 300 de familii şi-au găsit o bonă prin intermediul Sitter.ro atunci când au avut nevoie.

„La finalul lunii februarie 2020 am început să monetizăm, atunci am avut primul client care a plătit. Când am început monetizarea am şi intrat în carantină, iar timp de două luni nu am avut deloc încasări. Dar odată ce lucrurile au început să îşi revină ne-am revenit şi noi”, a punctat Laura Bulai.

Astfel, în prezent, părinţii plătesc un abonament lunar de 98 de lei prin care pot contacta şi rezerva bone nelimitat. „Însă, pe parcurs ne-am dat seama că părinţii au nevoie de o soluţie mai personalizată. Avm un serviciu dedicat, în care noi ne implicăm activ, facem profilul bonei împreună cu familia, astfel încât să îi ajutăm să găsească bona potrivită”, a adăugat Ovidiu Stegari.

Pe lângă extinderea la nivel naţional, planurile de viitor ale celor doi antreprenori mai vizează şi dezvoltarea şi integrarea mai multor funcţii pe platformă.

„Pe viitor vrem să oferim posibilitatea părinţilor să contacteze bonele direct prin platformă. Vrem să dăm posibilitatea bonelor să facă un video scurt, despre ele, vrem să ne legăm de Facebook, pentru ca utilizatorii să vadă cine din prietenii lor de pe Facebook a lucrat cu bona pe care vei vor să o rezerve”, au spus Laura Bulai şi Ovidiu Stegari.

În ceaa ce priveşte evoluţia businessului, cei doi antreprenori ţintesc venituri de 100.000 pentru anul viitor.

Ce a mai spus Laura Bulai în cadrul emisiunii:

# Am fost bonă timp de opt ani. Am intrat în contact cu această nevoie a părinţilor de a apela la ajutor. Când am observat că eu nu mai pot să fac faţă singură – am fost contactată într-o săptămână de 4-5 familii diferite, pe care nu le cunoşteam personal – mi-am dat seama de nevoia din piaţă.

# Am început să punem bazele proiectului în urmă cu aproximativ doi ani. Am aplicat în cadrul unui proiect european, în cadrul căruia am obţinut o finanţare de 34.000 euro nerambursabili pentru începerea proiectului.

# Ne asumăm procesul de recrutare şi ţinem legătura cu părinţii pe măsură ce găsim persoane care se încadrează în cerinţele lor.

# Noi nu ne implicăm în ceea ce priveşte tarifele percepute de bone, însă putem să oferim sugestii pentru că ştim care sunt preţurile pentru anumite servicii, dar ele stabilesc tarifele în funcţie de experienţă şi responsabilităţi.

# În cadrul acceleratoarelor se discută despre problemele care există în fiecare start-up, nu ai doar partea teoretică. Se găsesc soluţii de rezolvare a problemelor. Trebuie să fii dschis şi să foloseşti ce ţi se potriveşte din tot ce spun mentorii, să găseşti varianta care funcţionează pentru afacerea ta şi pentru publicul tău.

Ce a mai spus Ovidiu Stegari în cadrul emisiunii:

# Am investit 30% din cei 34.000 de euro pentru dezvoltarea software-ului, iar restul pentru salarii şi marketing.

# Ne dorim ca până la finalul anului 2021 să fim prezenţi în marile oraşe, iar anul viitor să acoperim toată România.

# Următoarea rundă de finanţare o vom accesa prin platforma SeedBlink - dorim să ne asigurăm poziţia de lider pe piaţa locală, iar următorul pas va fi o extindere internaţională în Europa de Est.

# Am participat la programe de accelerare. Am început cu un program susţinut de cei de la Universitatea de Vest, care oferea educare pe partea antreprenorială, iar la final am primit şi acea finanţare de 34.000 de euro. Al doilea preaccelerator a fost Rubik Hub, unde am câştigat două premii, şi StepFWD. Pentru noi a fost o experienţă bună, ne-a ajutat să creştem. Prin acest acceleratoare am sărim peste nişte probleme şi provocări peste care putea da dacă eram pe cont propriu.

# Tot timpul este loc de învăţare. Vrem să aplicăm la un accelerator care e puţin diferit, în sensul că, în majoritatea cazurilor startup-urile obţin şi investiţie.

# Pentru anul viitor estimăm afaceri de 100.000 euro, în jur de 13.000 conturi de clienţi şi 7.000 conturi de bone. Cei 13.000 de clienţi ar însemna undeva la 1,5% din potenţialul pieţei din România.

# Am vrea ca în următorii 2 ani să fim lideri de piaţă în România şi să începem să ne extindem internaţional. Am făcut căutări în regiune şi am observat că sunt ţări asemănătoare cu România din punct de vedere economic şi social, cultural, care nu au o astfel de soluţie. Da, începem din regiune şi apoi ne extindem şi în alte pieţe.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR