ZF IT Generation

ZF IT Generation. Leonard Mart, cofondator şi CEO WiseGroup AI, asistenţi virtuali pentru automatizări: Vrem să luăm o finanţare de un milion de euro la o evaluare de 10 mil. euro. Suntem deja în discuţii cu potenţiali investitori

13 ian 2021 Autor: Ioana Nita

♦ Start-up-ul lucrează atât la proiecte pentru companii locale şi din străinătate, cât şi pentru administraţia publică din România.

Start-up-ul local WiseGroup AI, specializat în dezvoltarea de asistenţi virtuali bazaţi pe tehno­logia de recunoaştere a limbajului ce automatizează diferite activităţi şi procese dintr-o companie, se află în prezent în discuţii pentru obţi­nerea unei finanţări de un milion de euro la o evaluare de 10 milioane euro a companiei. Până acum, investiţiile în dezvoltarea tehnologiei şi produselor aferente WiseGroup AI se ridică la peste 1,5 milioane euro.

„În acest moment suntem în discuţii active pentru o investiţie de un milion euro la o evaluare de 10 milioane euro şi pe plan local, dar şi extern. Suntem în discuţii destul de avansate şi dorim foarte mult să finanţăm zona de dezvoltare comercială. Avem două produse care pot fi foarte uşor implementate“, a declarat în cadrul ZF IT Generation, Leonard Mart, cofondator şi CEO al WiseGroup AI.

Start-up-ul a început să lucreze la tehnologia de recunoaştere a limbajului încă din 2015, axându-se atunci strict pe limba română.

„Nu exista nicio astfel de soluţie în limba română şi atunci noi am văzut oportunitatea de a dezvolta această tehnologie. Am început în 2015 să construim modulul de Natural Language Processing şi Natural Language Understanding pentru limba română, dar primul asistent l-am lansat în octombgrie 2017 - un asistent dedicat Allview. Toate dispozitivele comercializate de compania Visual fan din Braşov au fost atunci echipate din fabrică cu AVI. AVI a fost primul asistent vocal inteligent în limba română şi de atunci dezvoltăm continuu funcţionalităţi noi”, a precizat el.

Ce face mai exact tehnologia dezvoltată de WiseGroup AI? „Pe scurt, tehnologia noastră automatizează toate procesele care ţin de limbajul uman, de relaţii cu clienţi ce presupun voce - telefon, dar inclusiv e-mail-uri sau tichete de suport, chat-uri, chatbots, astfel încât să creştem nivelul de calitate al suportului pentru clienţi.” Spre exemplu, unul dintre proiectele pe care start-up-ul le are acum în curs de implementare este realizat pentru un poligon de tragere cu arma care vrea să automatizeze modul în care face programări.  

„Practic, un cilent sună, roboţelul nostru îi răspunde, caută în mod automat slot-urile libere sau conform cerinţelor - data, ora, câte persoane vor să se programeze, şi operează toate schimbările în sistemul central astfel încât totul se întâmplă rapid”, a explicat Leonard Mart.

În prezent, WiseGroup AI are circa 20 de clienţi în portofoliu, atât din România, cât şi din străinătate.

„Printre ultimii clienţi internaţionali se numără o companie de securitate cibernetică care operează în toată lumea şi care doreşte automatizarea centrului de suport unde practic asistenţii noştri virtuali preiau tichete şi chat-uri şi răspund automat la întrebări. Un alt client internaţional este o companie din Elveţia care lansează un asistent virtual pentru retail - un roboţel umanoid preia voce de la noi şi vorbeşte cu clienţii din spaţiul de retail în prezent în trei limbi - germană, engleză şi română.”

Anul acesta, WiseGroup AI are în plan să ajungă la un număr mult mai mare de clienţi în condiţiile în care se va axa mai mult pe partea comercială şi va lansa produse dedicate anumitor industrii.

„În prezent ne concentrăm pe zona de e-commerce. Dezvoltăm asistenţi care pot face toată partea de pre-slaes, sales şi de suport after-sales pentru toate site-urile de comerţ electronic. Avem de asemenea foarte multe cereri din zona de administraţie locală pentru a avea asistenţi virtuali care să poată ajuta cetăţenii în timp real”, a menţionat cofondatorul şi CEO-ul WiseGroup AI. El a adăugat că în acest moment, proiectul care se mişcă cel mai rapid în zona de administraţie publică va fi implementat în trei luni.

„Cred însă că odată ce vom avea primul caz vom reuşi să scalăm foarte repede fiindcă partenerii care implementează soluţiile noastre au în portofoliu peste o mie de instituţii publice, iar dacă ai un caz de succes este destul de uşor să îl repeţi şi în alte oraşe.”

De asemenea, a completat Leonard Mart, în această săptămână start-up-ul va da drumul la primul test al unui asistent virtual care face anchete epidemiologice complete. „Practic, asistentul nostru primeşte o listă într-o platformă cu pacienţii care au un test pozitiv pentru COVID-19 şi sună automat pentru a face anchetele epidemiologice plus rapoartele necesare.”

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner: