ZF IT Generation

ZF IT Generation. Linda Vasilescu şi Adina Huma, cofondatori R-CREATE, platformă de economie circulară pentru e-commerce: În trei ani vrem să acoperim 5% din România şi să ne extindem în regiune şi în ţările vest şi nord europene

4 nov 2020 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul se află în prezent în plin proces de strângere de fonduri pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink.com

Start-up-ul local R-CREATE, care dezvoltă în prezent o platformă technologică de economie circulară prin care le va pune la dispoziţie jucătorilor din industria de comerţ electronic ambalaje reutilizabile pentru colete,

şi va asigura întreaga gestiune a acestora, are în plan să ajungă să lucreze cu 5% din retailerii online din România în următorii trei ani şi să se extindă în restul Europei - atât pe pieţele din regiune, cât şi în ţările din vestul şi nordul continentului.

Până acum, investiţiile alocate proiectului R-CREATE se ridică la 70.000 euro, iar start-up-ul mai are nevoie de finanţare pentru a finaliza platforma.

„Suntem în prezent în faza de dezvoltare a platformei, iar în acelaşi timp mergem cu o campanie de finanţare pe SeedBlink. Ne aşteptăm să strângem 170.000 euro.

Estimăm că o vom încheia campania în cursul lunii noiembrie şi ca atare vom avea resursele necesare pentru a finaliza partea de dezvoltare astfel încât în prima parte a anului viitor să avem platforma disponibilă.

Acest lucru va însemna că ceea ce în acest moment se poate întâmpla într-o discuţie, şi avem deja discuţii cu magazine online, se va întâmpla în mod digital.

Magazinele online vor intra la noi pe site şi vor da datele lor, le vom face un cont şi le vom trimite necesarul de stoc de ambalaje reutilizabile”, a declarat în cadrul ZF IT Generation Linda Vasilescu, cofondator şi CEO al R-CREATE.

Ea a pus bazele proiectului, împreună cu Adina Huma - cofondator şi director de marketing în cadrul R-CREATE, acesta începând să prindă contur înspre finalul anului 2018, când start-up-ul a fost acceptat în cadrul incubatorului de afaceri al Impact Hub.

R-CREATE a câştigat atunci premiul cel mare de 25.000 euro, iar un investitor care a remarcat proiectul în cadrul incubatorului a finanţat start-up-ul. Astfel, împreună cu banii proprii cu care au pornit la drum cele două antreprenoare, start-up-ul a obţinut până acum în total investiţii de 70.000 euro.

Startegia R-CREATE pe termen lung este să pună la dispoziţie o platformă tehnologică care oferă servicii de consultanţă şi implementare magazinelor online, pentru tranziţia acestora la o politică verde cuprinzătoare.

Prima etapă constă în implementarea soluţiilor de ambalare ecologică, integrând această soluţie de packaging-as-a-service în lanţurile logistice, cu ajutorul instrumentelor digitale.

„Noi am pornit la drum cu ideea clară de a face o platformă de economie circulară destinată comerţului online, dar pentru că această funcţionaliate este bazată pe fluxuri logistice prima dată a trebuit să testăm şi să vedem că totul funcţionează pentru toţi actorii implicaţi”,

a precizat Adina Huma, cofondator şi director de marketing în cadrul R-CREATE.

Ea a adăugat că start-up-ul a făcut întâi teste cu magazine online de talie mai mică şi apoi cu jucători mai mari din piaţă.

„Am avut mai mulţi clienţi mai mici, cu care lucrurile se desfăşoară mai simplu pentru că nu au fost multe categorii de produse, nu au foarte multe comenzi, şi atunci în prima fază am lucrat cu magazine online mai mici.

Apoi am mers către un client mai mare cu platformă mai complexă şi am lăsat lucrurile să funcţioneze natural ca să vedem ce se întâmplă.

Practic, am făcut un teste pe o perioadă de două săptămâni cu libraria Cărtureşti şi am vrut să vedem ce se întâmplă la interacţiunea curierului cu clientul, dacă clienţii primesc bine această funcţionalitate - ei au fost lăsaţi să aleagă pe pagina de check-out ce ambalaj doresc (reutilizabil sau nu), iar 20% au ales varianta reutilizabilă.”

Soluţia R-CREATE se va integra cu majoritatea platformelor de e-commerce folosite de magazinele online şi totodată cu sistemele jucătorilor care lucrează cu retailerii online, care le pun la dispoziţie diferite servicii auxiliare, precum depozitarea sau livrarea produselor ş.a.m.d.

„Noi am discutat cu jucători din aproape toate verticalele de e-commerce. Suntem în discuţii cu cinci jucători mari de pe piaţa locală. Probabil veţi vedea sistemul implementat în 2021. Discutăm de fashion, cărţi, produse bio, mobilier mic, etc.”, a punctat Linda Vasilescu.

În primul an de funcţionare, start-up-ul vrea să creeze soluţii viabile pentru verticalele pe care le are incluse în ţinta sa  -  fashion, cărţi, produse pentru copii, jucării, produse alimentare ambalate, platforma urmând să devină profitabilă cel mai probabil în al doilea spre al treilea an de funcţionare.

„În 3 ani ne propunem să acoperim 5% din piaţa din România, dar nu vrem să ne limităm doar la piaţa locală.

Ne dorim să ieşim din România pentru că există deja nevoia aceasta în Europa şi ştim că de acolo vor veni în principal volumele. Ca atare, avem două direcţii de dezvoltare - una regională şi una pe piaţa din Europa de Vest care are altă percepţie faţă de zona green.

Ne uităm la pieţe cum ar fi DACH (Germania, Austria şi Elveţia - n. red.) - avem deja discuţii cu poşta austriacă, şi la pieţe din nord, precum Suedia”, a menţionat CEO-ul R-CREATE.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner: