Sensix, un start-up din TimiÅŸoara fondat de Lucian Corduneanu, IonuÅ£ Movilă ÅŸi Radu MihăiÂlescu, care a dezvoltat o soluÅ£ie de monitorizare bazată pe senzori fără fir pentru clădiri, inclusiv faÂbrici sau depozite, pentru indicatori preÂcum temperatură, nivel de CO2, compuÅŸi organici volatili sau consum energie electrică, are în plan să obÅ£ină o finanÅ£are pentru a se extinde pe plan european.
„Am vrea să scalăm. Credem că avem o reţetă foarte bună pentru a replica ce avem şi pentru a scala. Practic putem cu bani să luam ce avem şi să multiplicăm, să vindem direct sau prin partenerii noştri în Europa. Am avea nevoie de aproximativ 800.000 de euro pentru a face treaba asta. Pentru a investi mai mult în pr şi marketing, să ne nişăm mai bine, pentru că aici avem o mică problemă - suntem prea diverşi, încercăm să ne nişăm mai bine, să alegem un sector pe care să mergem cu precădere“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Lucian Corduneanu, CEO şi cofondator al Sensix. „Pentru finalul anului 2020 vrem să finalizăm instalările la cele 6 şcoli unde am câştigat proiecte, vrem neapărat să terminăm aplicaţia web pe care am început-o şi vrem de asemenea să dezvoltăm încă două tipuri de dispozitive. Aici este foarte important de înţeles că e o piaţă foarte mare, e o piaţă grea, este o barieră destul de ridicată de intrare pe piaţă, dar avem aşa un sentiment că nu ne este frică să fim competitori cu Schneider Electric, pentru că este o piaţă foarte mare totodată. Şi atunci vom crea un dispozitiv care măsoară efectiv energia electrică pe monofază, un dispozitiv foarte mic, suplu, care se montează în panoul electric. Cu el integrat în platforma noastră vom avea o altă putere de a ajunge pe piaţă cu o soluţie cu adevărat accesibilă de monitorizare a fiecărui circuit din panoul electric, deci granular, foarte granular“.
Compania are deja mai mulÅ£i clienÅ£i în România, dar ÅŸi în Serbia, a spus reprezenÂtantul Sensix în cadrul emisiunii. El a expliÂcat că soluÅ£ia companiei este asemănătoare cu platforma Google Analytics a gigantului online american, care strânge date de pe site-uri pentru a le oferi proprietarilor inforÂmaÂÅ£ii despre vizitatori ÅŸi acÅ£iunile acestora. Sensix face acelaÅŸi lucru foloÂsinÂdu-se de senzori fără fir, montaÅ£i în clădiri, a spus Corduneanu. „Ţinta noastră este să îi ajutăm pe clienÅ£ii noÅŸtri să înÅ£eleagă mai bine ce se întâmplă cu consumul de energie electrică, calorică ÅŸi ambientul din inteÂrioÂrul clădirilor fabricilor sau spaÅ£iilor de stocare. Practic e un fel de Google AnaÂlytics dar pentru clădiri. Noi punem dispoÂziÂtive în loc de fiÅŸiere sau alte scripturi. PracÂtic avem dispozitivele noastre pe care le montăm independent de infrastructura clăÂÂdirii în diverse locaÅ£ii unde clienÅ£ii sunt inteÂÂresaÅ£i de anumite valori, preÂcum temÂpeÂratură, nivel de CO2, comÂpuÅŸi organici volaÂtili, pe de o parte ÅŸi pe de altă parte de nivÂelul de energie electrică conÂsuÂmată, caliÂtaÂtea energiei, curentul conÂsuÂmat ÅŸi aÅŸa mai deÂparte. Colectăm aceste date, le proÂcesăm, ÅŸi le oferim într-o formă foarte uÅŸor de digerat pentru clienÅ£ii noÅŸtri. Atât notÂiÂficări partiÂcularizate pe teleÂfonul mobil cât ÅŸi panouri cu informaÅ£ii care să le permită să înÂÂÅ£eÂleagă mai bine daÂtele, să compare indicatori.“
Ce a mai declarat Lucian Corduneanu în cadrul emisiunii:
► Unul dintre cofondatori, care este data scientist, Radu Mihăilescu, este cel căruia i-a venit ideea. El lucrează cu date în mod curent şi el ne-a spus încă de prin 2015 că datele de telemetrie, ambientale, de energie, sunt o mină de aur cu adevărat. El dezvoltă algoritmi de inteligenţă artificială şi mi-a spus că am putea face o treabă faină. Dintr-un alt start-up eşuat am dat drumul la Sensix iar acesta a arătat că are succes. Aşa a pornit proiectul, de la o speculaţie că piaţa ar avea nevoie de datele acestea să fie procesate într-un mod corect, să extragem valoarea din ele.
► Cu cât sunt mai multe date, cu cât acestea sunt mai granulare cu atât mai bine este pentru noi şi pentru algoritmii de inteligenţă artificială care procesează astfel de date şi atunci, dacă reuşim să reducem costul de monitorizare, cât mai granular, pe fiecare circuit sau fiecare consumator să spunem cu atât este mai bine, cu atât va exista o adopţie mai mare, sperăm noi. Pentru că, momentan, din câte am observat pe piaţă, costul monitorizării granular pe fiecare circuit electric în parte este destul de ridicat. Noi încercăm să-l îmbunătăţim şi sperăm să intenstificăm adopţia. Acum costul este undeva între 80 şi 100 de euro per circuit, cu un echipament care măsoară pe fiecare fază, iar noi încercăm să îl aducem la preţ între 20 şi 35 de euro. Aici vorbim doar de cost de producţie, pentru că noi nu o să vindem echipamentele prooriu-zis, este un alt element al strategiei pe care noi o adoptăm. Noi vindem echipamentele la cost de producţie, pentru că vin cu un abonament pentru toată soluţia completă şi atunci înglobăm tot costul acesta dar nu facem profit din vânzarea echipamentelor ci facem profit din recurenţa abonamentului pe care clienţii noştri îl plătesc.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE