ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mădălin Ilie, CEO Telerenta – platformă pentru închirierea de echipamente electronice: Vrem ca anul acesta să ajungem la 3.000 de contracte de închiriere. Am început cu televizoare, însă vom include treptat şi alte dispozitive

19 mai 2023 Autor: Ioana Nita

Compania Telerenta, care a lansat de curând o platformă automatizată pentru închirierea de echipamente electronice, şi-a propus ca anul acesta să ajungă la circa 3.000 de contracte de închiriere încheiate. Telerenta este susţinută de grupul american de investiţii NCH, din care mai fac parte o serie de companii de tehnologie precum Qoobiss şi Grupul Bobnet, start-up-ul beneficiând de soluţiile tech dezvoltate deja în cadrul grupului. Momentan, de pe site-ul telerenta.ro se pot închiria doar televizoare, însă urmează să fie adăugate şi alte echipamente electronice.

„Estimăm că până la finalul anului vom avea circa 3.000 de contracte acti­ve pentru televizoare şi alte echi­pa­men­te pe care le vom adău­ga pe parcurs. Plă­nuim ca în ur­mătoarea perioadă, în a doua ju­mă­tate a acestui an, să începem să adău­găm şi alte categorie din zona de elec­t­ronice şi IT, primele pe care le avem în vedere fiind laptopurile“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Gene­ra­tion Mădălin Ilie, CEO al Telerenta.

El a adăugat că investiţia alocată pentru stocurile de produse şi pentru dezvoltarea platformei se ridică la circa 3 milioane de euro.

„În grupul de firme din care face parte şi Telerenta există o experienţă vastă în lucru cu consumatorii finali şi există tehnologii care ne-au ajutat şi pe noi să le putem pune la dispoziţie clienţilor finali serviciul de închiriere de echipamentele electronic.“

Mai exact, platforma Telerenta este construită pe baza unei soluţii de e-commerce, la care s-au adăugat module specifice pentru procesul de închiriere.

“Am introdus zona de chirie lunară de utilizator, acolo unde costurile sunt calculate în funcţie de produsele şi servicile alese de client şi de perioada de închiriere. Este un algoritm acolo în spate. De asemenea, am adus zona de identificare client, care se face pe baza documentului de identitate şi a unei poze a utilizatorului, astfel încât tranzacţia să se desfăşoare în deplină siguranţă pentru toate părţile implicate. Aceasta este o tehnologie pe care am adus-o din grup, de la Qoobiss. Datele din documentul de identitate se transpun în mod automat în platformă,   iar în cazul în care au fost erori de scriere din partea clientului, acestea sunt corectate automat de soft. Iar datele acelea pe care sistemul le aduce din documentul de indentitate sunt preluate şi în zona de contract, toate lucrurile acestea se întâmplă automat. Evident, sunt complet integrate şi procesele de plată, pregătire marfă, livrare ş.am.d. Toate procesele sunt tehnologizate şi aproape complet automatizate în acest moment”, a explicat Mădălin Ilie cum funcţionează platforma Telerenta. Din punct de vedere al lanţului de aprovizionare, a completat el, Telerenta este integrată cu o serie de furnizori locali, dar şi din străinătate şi are totodată şi o componentă de stoc propriu.

În prezent, pe platforma Telerenta sunt disponibile peste 60 de modele diferite de televizoare, cu diferite diagonale şi tehnologii de la mai multe branduri de top - LG, Philips, Samsung, Sony şi TCL.. Următoarele categorii de produse pe care le va pune la dispoziţie spre închiriere Telerenta vor fi laptopurile şi o serie de alte echipamente conexe televizorului – sisteme de sunet, de gaming etc.

Momentan, platforma se adresează doar segmentului B2C, însă compania are în plan să lanseze şi un serviciu dedicat clienţilor B2B.

Clienţii B2C pot alege în prezent să închirieze un televizor pe o perioadă cuprinsă între 3 şi 24 de luni în schimbul unui abonament lunar, iar în cazul în care vor să returneze produsul mai devreme decât perioada stabilită în contract pot face acest lucru, plătind doar o taxă de 10% din suma chiriilor lunare rămase până la finalizarea perioadei de închiriere. În plus, în cazul în care televizorul se defectează, Telerenta se ocupă de tot procesul privind garanţia şi reparaţia şi le oferă utilizatorilor şi un alt produs pe perioada în care televizorul este în service. De asemenea, şi dacă apar incidente – este lovit sau dărâmat, de exemplu, televizorul, Telerenta acoperă 80% din costul reparaţiei, iar utilizatorul restul de 20%.

În prezent, platforma Telerenta este disponibilă doar în România, însă compania are în plan să lanseze serviciul şi în alte ţări din Uniunea Europeană, primele pieţe vizate fiind ţările vecine.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR