• Leu / EUR4.9437
  • Leu / GBP5.6284
  • Leu / USD5.0679
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mădălina Borota şi Radu Lepădatu, cofondatori ai BookMe - platformă online pentru personalizarea basmelor terapeutice dedicate copiilor: Vrem să ajungem la comenzi lunare de 100 de cărţi şi să atragem şi o primă finanţare de circa 50.000 euro în 2023

17 aug 2022 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Vom lansa platforma oficial la sfârşitul lunii septembrie, apoi vrem să ne extindem în Europa.“

Start-up-ul BookMe, lansat la începutul anului în curs, care a dezvoltat o platformă online pentru personalizarea basmelor terapeutice dedicate copiilor, vrea să ajungă la comenzi de 100 de cărţi pe lună şi să atragă o finanţare de aproximativ 50.000 de euro în 2023. Platforma va fi lansată oficial la finalul lunii septembrie 2022.

„Am creat aproximativ 2.500 de cărţi în mai puţin de o lună. Sperăm ca în medie să avem 50 de comenzi de la părinţi, începând din luna octombrie, iar în 2023 să ajungem la 100 de cărţi create lunar. Anul viitor vrem să atragem şi o rundă de finanţare. Cred că suma de care vom avea nevoie va fi 50.000 de euro, pentru început. Vom lansa platforma oficial la sfârşitul lunii septembrie. Şi apoi vrem să ne extindem în Europa, cât mai curând“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Radu Lepădatu, cofondator al BookMe.

Platforma BookMe creează şi personalizează basme pentru copii, adresând nevoile moderne ale acestora – spre exemplu, copilul petrece prea mult timp pe telefon sau mănâncă prea mult fast food. Personalizarea basmelor se face în trei paşi: părinţii trebuie să aleagă nevoia pe care o identifică la copilul lor – pot alege până la şase nevoi, situaţie în care vor primi şase basme, apoi trebuie să completeze genul, vârsta – iar aici se notează şi numele copilului, care devine personajul principal din basm, au explicat cofondatorii platformei.

„Practic, părinţii pot descărca basmele de pe internet, cu ajutorul platformei pe care am dezvoltat-o, iar ulterior sunt sfătuiţi să meargă la psiholog. Marea majoritate a cărţilor sunt dezvoltate de terapeuţi. Având ca avantaj faptul că suntem studenţi, am luat legătura cu cei de la Facultatea de Psihologie din Braşov şi au fost foarte dornici să ne ajute“, a spus Mădălina Borota, cofondatoare a start-up-ului.

De asemenea, basmul poate fi comandat atât în format fizic – şi ajunge la destinatar în trei – cinci zile lucrătoare –, cât şi în format digital.

„După ce creăm şi coperta putem alege formatul cărţii, fizic sau digital, iar cartea se generează pe loc. Alegem locaţia unde să fie livrată cartea şi trimitem comanda. În medie, durează în jur de 10 - 15 secunde să generăm o carte. Formatul digital costă 99 de lei, iar pentru cartea în format fizic părinţii vor avea de ales între format A5 şi A4, cu preţul începând de la 139 de lei“, a menţionat Radu Lepădatu. El a adăugat că pe lângă cartea personalizată, părinţii vor primi şi un ghid de bune practici dedicat acestora, astfel încât împreună cu copilul să treacă peste astfel de nevoi şi să îşi creeze o relaţie mai apropiată.

Ideea de a dezvolta platforma online pentru personalizarea basmelor terapeutice dedicate copiilor a pornit după ce Mădălina Borota a făcut terapie cu basme, a spus ea în cadrul emisiunii.

„Eu am făcut terapie şi cumva basemele terapeutice m-au ajutat. Am participat şi la o sesiune de basme terapeutice, fiind invitată de studenţii de la Facultatea de Psihologie, la un fel de workshop în care am văzut cum funcţionează basmele terapeutice şi astfel ne-a venit ideea aceasta de a crea platforma“, a povestit Mădălina Borota.

În prezent, echipa din spatele start-up-ului BookMe este formată din cei doi cofondatori – care sunt studenţi la master, Matematică şi Informatică în cadrul Universităţii Transilvania – şi alţi doi colegi, a menţionat Radu Lepădatu.

„Momentan încercăm să mai atragem persoane în proiectul nostru doar că este greu, deoarece neavând fonduri nu putem să le oferim şi un salariu. Aşa că trebuie să îi convingem de ideea noastră şi viziunea noastră pentru a ni se alătura.“

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR