♦ Până acum, 30 de publisheri s-au înscris pe platforma Adverlink.net, dintre care patru sunt activi în prezent ♦ Totodată sunt înregistraţi şi 40 de advertiseri în platformă, o parte testând deja serviciul ♦ AdverLink.net este integrat în Aysa.ai pentru a contribui la automatizarea completă a proceselor SEO.
Start-up-ul Aysa.ai, care dezvoltă soluţii de automatizare şi optimizare a proceselor SEO (search engine optimization), a lansat recent o soluţie nouă, numită Adverlink.net, ce funcţionează ca un marketplace care conectează „publisherii şi advertiserii“ printr-un sistem de tip Links as a Service (LaaS). Noua soluţie este integrată în platforma Aysa.ai, însă funcţionează şi independent, start-up-ul având ca obiectiv să atragă 100 de clienţi pentru Adverlink.net până la finalul acestui an, iar din 2025 să ajungă la peste 1.000 de advertiseri şi 200.000 de euro venituri lunare recurente. Platforma Adverlink.net a fost lansată pe plan local în luna august, fiind într-o fază de testare şi urmând ca de la începutul anului viitor start-up-ul să lanseze soluţia şi la nivel internaţional, pe pieţele din SUA, Canada şi Marea Britanie.
„Primul obiectiv pe care îl avem este să avem 1.000 de advertiseri cu un abonament lunar în medie de 200 de euro, deci venituri recurente lunare de 200.000 de euro. Evident, avem câteva milestone-uri şi primul milestone pe care îl avem este de a atrage 100 de clienţi până la finalul anului, 100 de clienţi cu o medie de 200 de dolari a abonamentului lunar. Planul este să finalizăm testarea şi tot ce mai avem de făcut pe piaţa din România şi să lansăm produsul final tot până la finalul anului“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Marius Dosinescu, fondator al Aysa.ai şi AdverLink.net. El a adăugat că platforma Adverlink a apărut în mod natural ca o extensie a proiectului Aysa.ai - platformă de automatizare a proceselor SEO - pe care l-a demarat la începutului anului trecut.
"Adverlink a apărut din procesul de dezvoltare al Aysa.ai. După ce am făcut testele cu clienţi şi am hotărât să punem produsul pe piaţă, am ajuns în punctul în care trebuia să construim şi să automatizăm şi partea de off-site SEO. Mai pe scurt, atunci când faci SEO pentru site, optimizare pentru motor de căutare, ai mai multe părţi. O dată este partea de on-site SEO care include mai multe acţiuni, partea de tehnical SEO, care la fel ţine de partea tehnica website-ului şi cum este acesta construit, plus câteva elemente de SEO şi mai era partea de off-site SEO care trebuia automatizată. Automatizarea nu se poate face prin outreach, respectiv să stai să dai e-mail-uri, să aştepţi răspunsuri, să publici. Practic, este una dintre cele mai grele părţi din optimizarea pentru motorul de căutare”, a explicat el, menţionând că start-up-ul a căutat diferiţi parteneri pe zona aceasta pentru a se integra însă a constatat că niciunul nu avea integrare directă în platformele publisherilor.
„Atunci am zis hai să dezvoltăm noi o integrare directă. Am făcut un plug-in care se instalează în platforma publisherului, celui care vrea să vândă link-uri, vrea să vândă articole publicitare şi în felul acesta ne integram direct. Însă ne-am lovit de altă problemă. În momentul care încercam să comunicăm poziţionarea Aysa.ai şi ca marketplace de link-uri, nu reuşeam să explicăm îndeajuns de coerent şi de bine încât să înţeleagă uşor şi publisherii şi advertiserii. Şi atunci am hotărât să lansăm Adverlink.net.”
Ce face concret platforma Adverlink.net? "Adverlink.net este un marketplace care pune la un loc advertiserii, cei care vor să cumpere link-uri, cu publisherii, cei care vor să vândă link-uri. În categoria publisherilor se încadrează atât ziare, reviste, publicaţii online, dar şi proprietari de website-uri simple, cu autoritate foarte bună, care vor să facă nişte bani suplimentari", a detaliat Dosinescu.
Factorul diferenţiator pentru Adverlink.net este serviciul de tip Links as a Service (LaaS), care permite advertiserilor să plătească pentru link-uri sub formă de abonament lunar. "Am introdus ca o noutate absolută în zona asta de <<link building>>, plata lunară a link-ului şi preţul este influenţat de autoritatea domeniului în care se face această publicitate, astfel încât preţurile variază de la undeva la 5 dolari până la 40-50 de dolari plus pe lună. Deci practic este o plajă foarte largă, astfel încât atunci când cumperi un link, tu eşti asigurat că ai cea mai bună performanţă raportată la autoritatea domeniului respectiv", a explicat fondatorul Adverlink.net.
În ceea ce priveşte modelul de business, Dosinescu a precizat: "Noi avem un adaos comercial. Publisherul vine cu un preţ, iar noi avem un adaos comercial care variază în funcţie de negocierile pe care le avem cu fiecare publisher în parte şi variază între 10% şi 40%."
Până în prezent, 30 de publisheri s-au înscris pe platformă, dintre care 4 sunt activi. "Ce înseamnă a fi activ? Înseamnă că şi-au legat platforma prin intermediul plug-in-ului nostru şi şi-au introdus <<secret key-ul>> în platformă, astfel încât noi să putem publica automat link-uri", a explicat Dosinescu. De asemenea, aproximativ 40 de advertiseri s-au înregistrat, o parte dintre ei testând activ serviciul.
Un aspect important al platformei este integrarea sa cu Aysa.ai. "Clienţii Aysa.ai vor avea automat acces la Adverlink. Evident, în bugetul standard vor avea câteva link-uri incluse, dar restul vor trebui să achiziţioneze suplimentar", a menţionat el.
În ceea ce priveşte Aysa.ai, platforma a generat o cifră de afaceri de 120.000 de euro în primele 6 luni din 2024, provenind de la 28 de clienţi recurenţi, 90% dintre aceştia fiind din România. Pentru întreg anul 2024, Dosinescu estimează că cifra de afaceri pentru Aysa.ai va fi de circa 120.000 - 130.000 de euro, dar speră chiar la 200.000 de euro.
Pentru anul viitor, planurile pentru Aysa.ai şi Adverlink.net vizează extinderea internaţională: "Practic noi intenţionăm să lansăm la începutul lui ianuarie, să avem testele făcute până la finalul lui ianuarie, iar în februarie să începem agresiv participarea la evenimentele internaţionale şi vânzările directe în SUA, Marea Britanie şi Canada."
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE