ZF IT Generation

ZF IT Generation. Marius Dosinescu, fondatorul Aysa.ai – platformă de automatizare a proceselor de SEO: Căutăm o investiţie de 500.000 de dolari pentru a accelera dezvoltarea. Acum suntem în faza de testare a soluţiei, dar avem deja clienţi plătitori

22 feb 2023 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul ţinteşte pieţele din SUA, Canada şi Marea Britanie, însă pentru început se va axa pe pieţele din vecinătatea României – Bulgaria, Grecia - şi din vestul Europei – Germania, Spania.

Start-up-ul Aysa.ai, fondat de antreprenorul local Marius Dosinescu, cunoscut în special pentru businessul Floridelux.ro, se află acum în căutarea unei investiţii de circa 500.000 de dolari, bani cu care să poată accelera dezvoltarea plat­for­mei sale prin care automatizează pro­cesele de SEO (Search Engine Optimization). În primă fază, clienţii ţintă sunt magazinele online, echipa Aysa.ai urmând să construiască şi o versiune separată pentru agenţiile care se ocupă de campanii de SEO pentru clien­ţii lor. Investiţia iniţială în dezvoltarea platformei a fost făcută din fonduri proprii.

„Avem un total de 30.000 de euro investiţie până în acest moment. Cheltuielile au fost legate de atât de infrastructură, dar şi în mod special de salarii şi de partea de dezvol­tare software. Am investit foarte puţin în marketing şi foarte puţin în imagine, dar acestea sunt investiţii care vor urma uşor după realizarea produsului. Toată această investiţie este făcută prin «bootstrapping», adică din veniturile curente, plus investiţie din partea din partea mea. Nu avem momentan un angel investor, dar suntem în căutare de VC-uri, angel investor sau private equity care să vină alături de noi în călătoria asta“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Marius Dosinescu, fondatorul Aysa.ai. El a adăugat că discută deja cu câteva fonduri de investiţii, pitch-ul Aysa.ai fiind deja trimis către aproximativ 25 de VC-uri din toată Europa.

„Noi recent am trecut printr-un accelerator numit Founders Institute, unde am încercat să rafinăm ceea ce vrem. Am reuşit să ajungem la o sumă rotunjită de 500.000 de dolari de care avem nevoie pentru următoarele 18 luni de zile ca să atingem un target de aproximativ 2.000-3.000 de clienţi şi, evident, să ne lansăm la nivel internaţional.“

Ideea dezvoltării platformei Aysa.ai a început să se înfiripe încă de la finalul anului 2021, când antreprenorul a decis să folosească tehnologia inteligenţiei artificiale pentru a automatiza o parte din procesele de SEO, care ajută brandurile să se situeze cât mai sus în rezultatele căutărilor pe internet, pe baza experienţei deja avute în cadrul Floridelux.ro şi a agenţiei proprii specializată în campanii SEO – AMON SEO. Practic, în cadrul businessului Floridelux.ro erau deja dezvoltate intern o serie de soluţii software folosite pentru o parte din procesele de SEO.

„A trebuit să schimbăm modul de a gândi pentru că ne-am dat seama că utilizatorul nu poate să folosească unelte foarte avansate cum făceam noi totul intern şi atunci a fost nevoie să ne apucăm să dezvoltăm extensii pentru Magento, WooCommerce şi Shoppify, care să fie integrate în procesul de lucru, aceasta fiind singura soluţie prin care poţi automatiza procese tehnice, cum ar fi content generation, keyword research bazat şi pe conţinutul tău intern şi acţiunile tale interne. Toate lucrurile acestea a trebuit să le rescriem de la zero“, a explicat Dosinescu, punctând faptul că în august anul trecut a început dezvoltarea propriu-zisă a platformei Aysa.ai, scrierea codului, iar la finalul anului era deja gata prima versiune.

„În acest moment avem MVP-ul (minimum viable product) gata pentru platforma de comerţ electronic Magento şi putem integra soluţia şi cu alte platforme proprietare. Acum avem de ezemplu o înţelegere în curs şi cu CloudCart.com - o platformă de comerţ electronic din Bulgaria.“

Fondatorul Aysa.ai a explicat că soluţia dezvoltată se integrează în platformele de e-commerce, astfel încât să poată automatiza direct procesele de SEO.

“Numai în acest fel putem rescrie direct conţinutul, de exemplu pentru paginile deja existente, fără să fie nevoie de acţiuni din partea utilizatorilor. Putem analiza conţinutul intern, putem să corectăm automat erori cum ar fi de exemplu 301 re-direct sau 404. Deci practic platforma funcţionează pe baza unui API care se integrează 100% în platforma clientului. Fie că este vorba de Magento, WooCommerce sau Shopify sau de o soluţie custom. Dacă este vorba de o soluţie custom sau de un soft proprietar, făcut de companie, atunci va trebui să existe o perioadă de development şi integrare a soluţiei noastre în acele soluţii, dar în general noi discutăm direct cu proprietarii de platforme care îşi permite să dezvolte lucrul ăsta.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR