ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihaela Moisă, cofondator: FutureWorkForce, un start-up din Cluj care instalează roboţi software UiPath în companii, caută 500.000 de euro pentru expansiunea internaţională

2 apr 2020 Autor: Adrian Seceleanu

♦ Oportunitatea de piaţă a fost creată de apariţia UiPath - singurul unicorn din IT fondat în România -, care a deschis apetitul firmelor locale pentru soluţiile de automatizare.

Future WorkForce, un start-up din Cluj fondat de un grup de foşti coporatişti cu experienţă în IT, care instalează roboţi soft­ware UiPath în companii, are în plan să se extindă pe plan internaţional, operaţiune pentru care caută o finanţare de 500.000 de euro. „O sumă la care ne-am gândit pentru extinderea în afara României este în jurul a 500.000 de euro. Considerăm că este suficient pentru a creşte în Europa de Vest – pe pieţe precum Olanda sau Marea Britanie”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihaela Moisă, cofondator al Future WorkForce.

Compania, înfiinţată în urmă cu doi ani, are deja câteva zeci de clienţi şi are deja proiecte pe piaţa externă. „Am ajuns să avem în momentul de faţă 25 de clienţi activi, majoritatea sunt companii mari, de la companii globale până la companii mici şi medii. Cumva ne-am uitat la toată plaja de companii din România. Suntem prezenţi şi la nivel internaţional, nu doar în România. În momentul de faţă avem clienţi din Canada, Franţa, Germania, Marea Britanie pentru care lucrăm. Aceştia au venit prin prisma interacţiunii pe care am avut-o local, am făcut o treabă bună, clienţii ne-au plăcut şi atunci au decis să extindă colaborarea cu noi şi la nivel regional sau chiar global în unele cazuri. Focusul nostru în viitor este să ne extindem şi pe piaţa din Vest. Vrem să ieşim de pe piaţa din România şi să câştigăm bani. Vrem să facem însă lucrul acesta bine gândit iar strategia noastră să fie una bună pentru că ştim că atunci când vrei să faci o mişcare strategică de genul acesta e vorba de finanţare, de a depune un efort semnificativ intrând pe o piaţă necunoscută.“

 

Ce a mai declarat Mihaela Moisă în cadrul emisiunii:

Compania noastră a fost înfiinţată în martie 2018 însă discuţiile despre înfiinţarea ei au început mai devreme. În decembrie 2017 eram deja toţi acţionarii adunaţi şi făceam planurile înfiinţării FutureWorkForce. Compania noastră se ocupă cu automatizarea proceselor de business, practic oferim servicii ce susţin businessurile de toate mărimile de la companii mici la companii mari, corporaţii.

► Văzând şi valul creat de UiPath în piaţă dar şi întrebările despre cum ajută produsele companiei ne-am spus că cineva trebuie să îndrume toate companiile ce îşi pun aceste întrebări - ce face UiPath şi cum mă poate ajuta?. În felul acest a avenit ideea. Împreună cu ceilalţi asociaţi avem o experienţă destul de vastă în ceea ce înseamnă IT şi avem şi experienţă de business per ansamblu. Avantajul principal sau punctele puternice ale companiei noastre sunt chiar oamenii care fac parte din ea.

► Eu lucrez de mai mult de 16 ani în IT, am început să lucrez încă din facultate, chiar din primul an de facultate. De atunci am lucrat în domeniul serviciilor de IT până recent când am ales să ies din corporaţie şi să cresc propriul business. Era un pas natural pentru că după 16 ani de experienţă ajungi să cunoşti foarte bine anumite lucruri şi vezi anumite tendinţe de piaţă şi oportunităţi pe care trebuie să le iei. Ai nevoie de un dram de curaj pentru că nu este o decizie simplă pentru nimeni dar odată ce ai făcut pasul ajungi să realizezi că ai luat o decizie extraordinară şi nu o regreţi. Nu este uşor să fii antreprenor, pot spune asta de pe acum, chiar nu este însă ai un sentiment plăcut când iei această decizie şi începi să vezi rezultatele muncii tale.

► Oportunitatea a venit prin UiPath - singurul unicorn românesc, el a deschis cumva şi piaţa din România, a dechis apetitul companiilor locale. În momentul în care ei au ieşit în piaţă toată lumea şi-a pus această întrebare ce face UiPath, cum mă pot ajuta? Companiile au mers şi au întrebat cu cine lucrez, ce fac?. În momentul respectiv nu existau foarte multe companii care să ofere servicii de automatizare a proceselor folosind tehnologia RPA. Atunci am luat decizia să înfiinţăm compania noastră.

► Primirea pe piaţă a fost cu braţele deschise din punctul de vedere al clienţilor care au înţeles beneficiile automatizării. Sunt încă multe persoane, multe companii care ating cu degetul să nu se frigă după care văd că totul este OK şi încep să construiască peste ceea ce au experimentat. Piaţa acum doi ani de zile nu era foarte pregătită însă într-o perioadă de doi ani de zile au evoluat, tot mai multe companii din România au început să automatizeze, să vadă beneficiile automatizării. Acum din punctul nostru de vedere, noi am fost chiar nou veniţi în piaţă, fiind o companie creată special pentru acest serviciu, de automatizare a proceselor folosind RPA. A fost greu la început pentru că trebuie să-ţi construieşti credibilitate, trebuie să aduni feedbackul clienţilor, trebuie să îţi creezi o reputaţie în piaţă. Cu primii noştri clienţi am avut rezultate foarte bune, feedbackul lor a fost excelent, în doi ani de zile am reuşit să adunăm un portofoliu semnificativ de companii.

► Compania a început cumva pe forţe proprii, investiţia iniţială a fost timpul nostru şi nu am avut o sumă de bani pe care am spus că o folosim şi indiferent de ce se întâplă este acolo pentru noi, nu am spus să începem şi timpul şi experienţa noastră au fost esenţiale.

Ca orice companie care îşi doreşte să se extindă avem nevoie de finanţare, mai ales pentru extinderea înafară, ţintim pieţe precum Olanda şi Marea Britanie. Bineînţeles că dacă apar oportunităţi în altă ţară nu le vom refuza neapărat însă strategic ţintim Olanda şi Marea Britanie.

► Este foarte interesant de văzut faptul că atunci când lucrezi cu un client el începe să povestească - am nevoie şi de asta, şi de atsa. Când intri în organizaţia clientului - tu - venind din afară - poţi observa anumite procese sau activităţi pe care clientul respectiv le execută şi ce este interesant este că poţi aduce soluţii noi pentru acele activităţi. Alte soluţii ar putea însemna un produs un serviciu nou - atunci şi noi inevitabil ne gândim că cunoscând atat de mulţi clienţi vom identifica la un moment dat o nevoie generală în piaţă şi atunci putem crea acest produs sau serviciu. Cam acesta este mindsetul nostru acum.

► Peste cinci ani de zile, dacă reuşim să ne extindem în Vest văd Future WorkForce o companie cu o prezenţă regională extinsă şi de ce nu chiar globală

 

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR