ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihai Bisnel, PriceFlux, platformă software pentru monitorizarea automată a preţurilor concurenţei: Anul acesta ne dublăm cifra de afaceri şi adăugăm în portofoliu circa 30 de clienţi noi

12 iun 2020 Autor: Ioana Nita

Platforma a fost lansată în urmă cu un an şi deja este profitabilă, start-up-ul având în prezent 14 clienţi.

Start-up-ul local PriceFlux, care a dezvoltat o platformă soft­ware ce monitorizează automat pentru comercianţi preţurile concurenţei, are în plan să îşi dubleze anul acesta cifra de afaceri la circa 240.000 euro şi să adauge în portofoliu circa 30 de clienţi, dintre care 8-10 comercianţi de talie mare, atât de pe piaţa din România, cât şi din străinătate, ce au nevoie să monitorizeze preţurile a câteva zeci de mii sau chiar sute de mii de produse.

„În 2019 am avut o cifră de afaceri de aproape 120.000 euro, iar anul acesta estimăm că prin forţe proprii o să atingem lejer un nivel dublu. Pentru a doua jumătate a anului sunt foarte optimist mai ales că acum avem şi o startegie pentru a aborda pieţe din străinătate. Cred că vom ajunge să avem 8-10 extra clienţi mari, în condiţiile în care discuţiile cu clienţii mari durează mult mai mult. De asemenea, suntem deschişi şi către celelalte tipuri de clienţi şi estimez că vom ajunge să mai lucrăm cu încă 20 extra-clienţi mici şi medii. Per total, 50% dintre noii clienţi vor fi din România şi 50% din străinătate“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihai Bisnel, managing partner în cadrul PriceFlux. El a explicat că pentru PriceFlux dimensiu­nea clienţilor este dată de numărul de produse pe care le comercializează aceştia şi ale căror preţuri vor să le monitorizeze.

„Un client mic înseamnă un magazin online care vrea să monitorizeze până în 2.500-3.000 de produse, un client mediu până la 30.000 de produse, iar în cazul unui client mare şi foarte mare «the sky is the limit». Cel mai mare client al nostru are nevoie să monitorizeze 160.000 de produse. În total, de la toţi clienţii noştri am monitorizat până acum peste 2 mi­lioane de produse, iar în prezent moni­torizăm 1 milion de produse active - o parte au ieşit din oferte, au fost înlocuite etc.“

În prezent, PriceFlux are în total 14 clienţi din care peste jumătate sunt businessuri mari din diferite domenii precum FMCG, retail, bricolaj şi materiale de construcţii sau echipamente sportive. „Majoritatea clienţilor pe care îi avem acum sunt din România. Avem şi câţiva clienţi cu care am început să lucrăm în România, însă fiind vorba de companii multinaţionale am putut să oferim serviciul nostru şi sucursalelor din alte ţări din apropiere“, a punctat reprezentantul PriceFlux.

Cum funcţionează însă mai exact platforma PriceFlux?  „În prima fază noi am elaborat un algortim care ajută la matching-ul automat al produselor. Un client vine către noi şi ne spune ce produse sau categorii de produse vrea să monitorizeze ca preţ versus cu competitorii lui, ne defineşte o listă cu competitori, iar noi scanăm în mod automat categoriile de produse de pe site-ul clientului şi generăm o listă de produse pe care le căutăm pe site-urile competitorilor. Apoi, raportăm toate informaţiile pe care le găsim – de la cele de bază precum preţ şi stare de promoţie, până la starea stocului, ultima modificare de preţ, cu cât a fost modificat preţul ultima dată, istoric complet de preţ ş.a.m.d.“, a explicat Mihai Bisnel.

Platforma PriceFlux a fost dezvoltată de o echipă de trei programatori cu experienţă de peste 10 ani în zona de dezvoltare software şi e-commerce -  Sorin Cristea, Peter LupuVolcinschi şi Vlad Călătoiu.

„Platforma în mod oficial a fost lansată în martie anul trecut. Colegii mei de la programare o dezvoltau însă de aproximativ un an, perioadă în care au existat 2 clienţi care au utilizat platforma şi au ajutat la maturizarea produsului astfel încât anul trecut când am lansat platforma comercial aveam deja un produs competitiv şi ne-a fost mult mai uşor să ne ducem către clienţi noi din piaţa din România“, a precizat el.

Modelul de business al PriceFlux se bazează pe vânzarea platformei în regim SaaS (Software as a Service), clienţii plătind la început o taxă de implementare a soluţiei, iar apoi un abonament lunar care variază în funcţie de numărul de produse pe care clientul vrea să le monitorizeze şi de numărul de competitori. „Vorbim de abonamente de peste 1.000 euro/ lună şi putem ajunge şi până la 5.000-6.000 euro/lună pentru clienţi care au nevoie să monitorizeze preţurile a  150.000-200.000 de produse“, a subliniat Mihai Bisnel.

Echipa PriceFlux dezvoltă platforma în mod continuu, în fiecare lună adăugând funcţionalităţi noi.

„Dintre acestea 30% sunt idei de-ale noastre, iar 70% ale clienţilor noştri. Fiind la început, suntem foarte receptivi la feedbackul clienţilor, iar atâta timp cât ni se cere o dezvoltare utilă pentru toţi clienţii, o dezvoltăm şi devine disponibilă pentru toţi.“

Deşi lansată comercial doar în urmă cu circa un an, start-up-ul a reuşit să devină profitabil şi să se autosusţină din comercializarea soluţiei software.

„Platforma este profitabilă, se susţine singură. Am avut un an 2019 foarte bun. Am avut discuţii cu fonduri de investiţii locale şi câteva din afara ţării, însă în urma acelor discuţii am decis că încă mai avem suficiente resurse interne pentru a dezvolta platforma astfel încât să putem ţinti mai sus cu o eventuală investiţie“, a menţionat Mihai Bisnel, adăugând că în maxim un an start-up-ul va ajunge la nivelul pe care şi-l doreşte pentru a obţine o finanţare mare.

Anul acesta, start-up-ul vrea să deschidă o sucursală în străinătate în condiţiile în care este mai uşor să se adreseze clienţilor internaţionali dacă au o entitate juridică în afara României.

„Încă de la începutul anului aveam în plan să intrăm pe piaţa din Marea Britanie, dar ne-au fost puse beţe în roate cu această pandemie. Ne-am schimbat însă strategia şi urmează să avem forţă de vânzări locală în Marea Britanie. Planul iniţial era ca noi să ne ducem către clienţi din Marea Britanie, să călătorim, dar în cotextul actual nu mai este posibil“, a explicat el, menţionând de asemenea că o parte dintre clienţii potenţiali din străinătate au fost reticenţi atunci când au aflat că start-up-ul este românesc.

„Din păcate, ne-am mai întâlnit şi cu o oarecare reticenţă din partea unor potenţiali clienţi internaţionali când au auzit că suntem din România aşa că intenţionăm ca în decursul acestui an să deschidem o companie nouă într-o altă ţară - ne gândim la Marea Britanie însă încă analizăm.“

 

Ce a mai declarat Mihai Bisnel la emisiune:

# PriceFlux este o platfromă de tip Software as a Service (SaaS) care ajută clienţii în a monitoriza preţurile lor în raport cu preţurile practicate de competiţie pentru aceleaşi produse şi ajută de asemenea să automatizeze politica lor de preţuri în funcţie de anumite condiţii pe care şi le pot defini.

# Echipa PriceFlux a reuşit ca prin programare şi machine learning să dezvolte un algoritm foarte performant care ne permite să facem toată această comparaţie de preţuri în mod automat, fără să fie nevoie să apelăm la aşa numitele <<click farms>> din Asia unde toate aceste matching-uri de produse se fac în mod manual de nişte oameni. Nişte oameni nu vor fi niciodată la fel de performanţi ca nişte algoritmi.

# Clienţii şi magazinele care sunt clienţi potenţiali pot fi în diferite limbi şi dacă vorbim de ceva localizat în Asia va fi destul de greu să monitorizeze şi să vadă produse care nu sunt în limba engleză. În schimb noi putem fiindcă avem un algoritm care pur şi simplu scanează produsele şi are anumite criterii la care se uită şi face un scoring de matching, iar atunci când acesta tinde către 100% el consideră că produsele respective sunt identice şi le raportează ca fiind identice.

# Ne adresăm întregii lumi. Este foarte bine că am reuşit să dezvoltăm acest algoritm care se poate adapta în orice ţară şi pentru conţinut de magazin online în orice limbă. Bineînţeles că cele mai bune rezultate le avem în limba engleză şi limba română, însă se poate face o serie de integrări şi traduceri astfel încât să putem să generalizăm.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR