ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihai Bocai, cofondator şi CEO Flaminjoy (fost ProductLead) – ecosistem pentru branduri şi influenceri: Avem nevoie de o finanţare de 2,5 milioane euro. Aşteptăm să ne atingem obiectivul de business la final de an pentru a accelera discuţiile cu investitorii

11 oct 2022 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul şi-a propus să îşi dubleze veniturile recurente până la final de an l Până acum, start-up-ul a atras în total finanţări de aproape un milion de dolari de la fonduri de investiţii În prezent, Flaminjoy se apropie de 6.500 de creatori de conţinut înrolaţi în platformă, iar portofoliul de clienţi numără 70 de branduri active preponderent în România, Bulgaria şi Indonezia momentan.

Start-up-ul local Flaminjoy, fost ProductLead, care a dezvoltat o platformă software pentru eficientizarea proceselor de marketing ale unui brand, caută în prezent o finanţare de circa 2,5 milioane euro pentru a se putea extinde într-un ritm accelerat în ţările din regiune, dar şi în Asia de Sud-Est şi în America Latină. Până în prezent, start-up-ul s-a extins în Bulgaria şi are deja clienţi şi din Indonezia, în total având 70 de clienţi. De la înfiinţarea sa în 2017 şi până acum, Flaminjoy a reuşit să atragă în total finanţări de aproape un milion de dolari de la fonduri de investiţii.

„Noi avem un plan de creştere. Fireşte că orice serie de investiţii poate fi suplimentată dacă este cazul, dar în momentul acesta na­ra­tivul nostru când mergem şi discutăm cu in­vestitorii este că avem nevoie de 2,5 mil. euro în această rundă pentru a con­tinua toată zona de expansiune internaţională şi a de­mon­stra mai departe creşterea pe care o putem obţine prin marketing şi vânzări. De data aceasta, în actuala rundă se va duce către produs o bucată mai mică pentru că teh­nologia este deja suficient de capabilă să de­servească clienţi enterprise. Finanţarea va merg către expansiunea pe noi pieţe, nu numai în promovare, ci şi în echipele nece­sare pentru a intra acolo şi tot ce este necesar pentru a creşte numărul de clienţi cu care dis­cu­tăm“, a de­clarat în cadrul emisiunii ZF IT Ge­neration, la rubrica Start-up Update, Mihai Bocai, cofondator şi CEO al Flaminjoy.

El a adăugat că strategia de expansiune vizează ţările din jurul României, iar apoi şi pieţele mai îndepărtate din Asia şi America.

„O să o luăm încet, încet cu ţările din jur şi limitrofe ariei pe care o acoperim. Într-adevăr Asia de Sud-Est şi America Latină necesită un cu totul alt set-up, dar acolo în ambele zone mergem în primul rând prin parteneriate. Este foarte important să lucrăm cu cineva care este aclimatizat şi ştie cum funcţionează pieţele respective şi care sunt legislaţia şi reglementările din ţara respectivă ş.a.m.d. Dar, în fiecare piaţă în care vrem să devenim relevanţi avem nevoie de echipe locale, de vorbitori nativi. În Bulgaria, de exemplu, am făcut set-up-ul pieţei, am setat principalele parteenriate - publisher, media, PR, am dat drumul la onboarding-ul de influenceri, iar acum ne trebuie oameni care să vorbească limba respectivă şi să poată accelera procesul de discuţie cu clienţii.“

Platforma Flaminjoy se adresează atât brandurilor, cât şi creatorilor de conţinut, punând la dispoziţie instrumente specifice care determină asocierile între brand şi influenceri pe baza performanţei lor reale în campanii şi în fluxurile reale de vânzare. Prin utilizarea tehnologiei Flaminjoy, un brand generează conţinut de 15x ori mai rapid prin influenceri susţin reprezentanţii start-up-ului.

În prezent, start-up-ul oferă practic un ecosistem pentru branduri şi influenceri, ambii actori având câte o platformă dedicată - Flaminjoy pentru branduri şi Amplifame pentru creatorii de conţinut.

„Acum am lansat rebrandingul pentru platforma principală Flaminjoy, dar în acelaşi timp avem încă un brand, un al doilea brand - Ampliflame, care înseamnă toată partea de tehnologie pentru creatorii de conţinut. Noi suntem practic la nivel internaţional singura platformă care dezvoltă şi priveşte lucrurile din ambele perspective - atât din perspectiva brandului, construim servicii şi produse pentru brandul care doreşte să gestioneze partea creativă, cât şi din perspectiva creatorului de conţinut care are cu totul alte nevoi şi priveşte lucrurile cu totul altfel. Noi am început iniţial ca o platformă pentru creatorii de conţinut, am pivotat către a oferi valoare pentru branduri şi după aceea ne-am dat seama că singurul mod în care putem să fim numărul 1 mondial în industria aceasta este să dezvoltăm un ecosistem care să acopere ambele părţi ale acestei relaţii de tip marketplace ca să spunem aşa“, a explicat Mihai Bocai.

În prezent, portofoliul de clienţi al Flaminjoy numără 70 de branduri active preponderent în România, Bulgaria şi Indonezia momentan, în timp ce în aplicaţia mobilă Amplifame sunt înregistraţi aproape 6.500 de creatori de conţinut, din care 25% sunt din afara României.

Din portofoliul de clienţi ai start-up-ului Flaminjoy fac parte Avon, L’Oreal, Unilever, Oriflame, Profi, Loncolor, Morphy Richards, Solo, Peater, Zdrovit, MegaMall, Nestle, VGeneration, Sabon, XpertBeauty, Answear, Sano, Eyerim, Ivatherm, NeaKaisa, Lensa, în timp ce Vtex, Meta, Tiktok, Sportal şi Ringier sunt parteneri strategici ai companiei în procesul de dezvoltare a platformei.

Până la final de an, start-up-ul şi-a propus să îşi dubleze veniturile recurente. Compania Techinfluence SRL, care administrează platforma Flaminjoy, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri netă de 1,8 mil. lei, în creştere cu circa 73% faţă de 2020, şi o pierdere netă de aprox. 851.000 lei, comparativ cu un profit net de peste 66.000 lei în primul an de pandemie.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR