ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihai Bocai, cofondator ProductLead, platformă software pentru marketing: Suntem în discuţii avansate pentru a lua o nouă finanţare de 600.000-750.000 euro

3 iun 2020 Autor: Ioana Nita

„La prima investiţie am discutat cu zece fonduri, iar acum deja am discutat cu 25 de fonduri până în acest moment, cele mai multe fiind din străinătate.“

Start-up-ul local ProductLead, care a dezvoltat o platformă software pentru eficientizarea proceselor de marketing al unui brand/companii, se află în prezent în discuţii avansate pentru atragerea unei noi runde de finanţare care se va ridica la circa 600.000-750.000 euro. Până acum, start-up-ul a atras o investiţie de la fondul local de investiţii Sparking Capital.

„Ne pregătim pentru următoarea rundă de finanţare. Este tot o rundă de tip «seed», iar în prezent nevoia noastră de finanţare este între 600.000-750.000 euro, sumă care să ne ajungă pentru a dezvolta planul pe care îl avem pentru următoarele 18 luni. Suntem deja în discuţii avansate cu mai multe fonduri de investiţii, nu doar din România“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihai Bocai, cofondator al ProductLead. El a adăugat că în prezent caută un fond care să aibă în portofoliu businessuri complementare cu cel al ProductLead. „Ne uităm la fonduri care să vină şi cu altceva în afară de bani. Sincer, în acest moment în piaţă, chiar dacă este criză, nu este greu să faci rost de astfel de sume dacă ai un produs bun, o echipă bună, în schimb este mai greu să găseşti un fond care să vină cu know-how, cu sinergii – să aibă în portofoliu investiţii cu care să poţi face parteneriate şi să creşti împreună cu acele businessuri. Ne uităm şi la acest aspect, nu doar la bani.“

Până în prezent, fondatorii start-up-ului au discutat cu peste 25 de fonduri, majoritatea din străinătate, faţă de circa 10 fonduri în cazul primei investiţii atrase. „În prima rundă de investiţii nu ne-am uitat foarte atent la portofoliul de investiţii, ci la partenerii din fondul respectiv – ce au făcut, ce background au şi cum ne pot ajuta. De data aceasta ne uităm însă foarte atent la portofoliul de investiţii. Degeaba mă duc spre exemplu să iau bani de la un fond care a investit strict pe agricultură, sau în altfel de businessuri care sunt cu totul diferite faţă de zona în care activăm noi.“

Ce este însă şi ce face ProductLead? „ProductLead este o platformă de adTech şi social analytics. Este o platformă cu care ne propunem să ajutăm echipele de mar­keting să obţină rezultate mult mai bune, de zece ori mai bune, cu o fracţiune din cos­tul pe care îl au în acest moment – atât tim­pul şi oamenii pe care îi alocă acelor pro­cese, cât şi bugetele pe care le au pentru publicitate.“

Practic, platforma ProductLead ajută echipele de marketing să scaleze zona de conţinut generând conţinut relevant pentru consumatorii lor, să automatizeze procesul de distribuţie al conţinutului şi în acelaşi timp să îşi automatizeze modul de lucru cu cei care produc acel conţinut – creatori de conţinut sau micro-influenceri.

„Un brand are foarte multe date şi îi este imposibil să le proceseze doar cu un Excel spre exemplu. Este foarte greu să proceseze tot volumul de date din offline, online şi social media cu instrumente rudimentare şi să înţeleagă care este cel mai bun conţinut, care sunt produsele şi zonele în care trebuie să ducă campaniile şi să îşi optimizeze  bugetele”, a subliniat cofondatorul ProductLead, adăugând că platforma analizează toate aceste date prin intermediul unor algoritmi de inteligenţă artificială oferind o serie de informaţii relevante pentru un suport decizional mai bun al echipei de marketing.

„Astfel, echipa poate vedea mult mai repede şi mai limpede direcţia pe care să meargă. Ne uităm în principiu la social media, dar distribuţia asset-urilor pe care le generează platforma poate fi făcută oriunde.”

Platforma ProducLead este vândută în regim SaaS (Software as a Service), companiile plătind un abonament lunar pentru utilizarea acesteia. Tariful abonamentelor variază între 1.000 euro şi 6.000 euro pe lună în funcţie de nivelul de complexitate al platformei care se implementează la client.

„Modelul nostru de monetizare se bazează pe un abonamnet lunar pentru a avea acces la platforma noastră. Nu este o platformă propice pentru o activare unică, ci este o platformă cu care trebuie să lucrezi pe termen lung, să o setezi în interiorul organizaţiei tale şi să culegi date astfel încât să avem date pe care să optimizăm deciziile.”

Start-up-ul are clienţi din două zone – enterprise, zonă pe care o defineşte ca fiind formată din top 10 cei mai mari jucători dintr-o geografie şi dintr-o anumită industrie, şi zona de companii mijlocii, care trebuie să aibă minim 1,5 milioane euro venituri din vânzări online.

„Avem clienţi din România, cât şi din străinătate – Europa, Asia, America. În prezent, circa 65% din clienţi provin de pe piaţa locală, iar restul din străinătate. Acum trecem în perioada de scalare pe pieţe externe, ţinta noastră actuală fiind zona Europei Centrale şi de Est – Ungaria, Polonia, România şi Cehia. Ne uităm şi la Europa de Vest şi prin parteneri ne uităm şi la pieţele din Asia şi America”, a menţionat Mihai Bocai.

Printre clienţii ProductLead se numără branduri precum Samsung, Colective, Coca-Cola, Lensa, Douglas, Watchshop, BCR, Answear, Notino, Marionnaud, Henkel, Diageo, Fitbit sau F64. 

În prezent echipa ProducLead este formată din 10 oameni, iar start-up-ul recrutează activ pe zona de dezvolatre software şi vânzări.

 

Ce a mai declarat Mihai Bocai la emisiune:

- Platforma ProductLead este un spin-off din agenţia digitală Evonomix. Ideea dezvoltării paltformei a venit în 2017 din proiectele de e-commerce pe care le desfăşuram la acea perioadă, iar de atunci tot lucrăm la ea. Însă de atunci şi până acum am pivotat de minim 5 ori produsul ca urmare a interacţiunilor cu piaţa şi a feedback-ului pe care l-am avut de la clienţi şi de la parteneri – Facebook, LinkedIn şi TikTok.

- Echipa a pornit ca un spinf-off din agenţia digitală, dar acum este formată 65% din angajaţi noi. 

- Ţinta de venituri este legată de multiplicatorul cu care creştem faţă de anul anterior. Ne-am reviziuit ţinta la 4x faţă de 5x în condiţiile actuale. Toată lumea a fost afectată de pandemie. În martie-aprilie am avut scăderi, iar final de aprilie şi mai am început să creştem din nou. Totul este foarte volatil în această perioadă, nimeni nu ştie exact ce plan să îşi facă pentru următoarele luni.

- În primul rând echipele de marketing pot scala zona de conţinut pe care ei o folosesc la reclame şi social media bazat pe toate asset-urile pe care le au la dispoziţie – plecând de la user generated content la brand own content (tot ce are brandul dezvoltat deja din campaniile şi asset-urile existente şi toate datele de e-commerce). Îi ajutăm să scaleze această zonă de conţinut – să genereze conţinut relevant pentru consumatorii lor, să automatizeze procesul de distribuţie al acestui conţinut şi în acelaşi timp să îşi automatizeze modul de lucru cu cei care produc acel conţinut – creatori de conţinut sau micro-influenceri.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR