ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihai Cepoi, fondator & CEO, Jobful - tehnologie pentru recrutare: Ne-am dublat veniturile şi numărul de angajaţi, pe o piaţă a muncii dificilă, unde companiile sunt reticente să facă investiţii

5 sep 2024 Autor: Adrian Seceleanu

Start-up-ul a semnat un contract cu lanţul hotelier Wyndham pentru regiunea EMEA şi discută extinderea în alte regiuni ♦ Compania strânge o rundă de finanţare de 500.000 de euro, din care 100.000 pentru investitorii de retail, pe platforma SeedBlink.

Jobful, un start-up care a dezvoltat o tehnologie pentru recrutare folosită de companii mari de pe piaţa locală precum reţeaua de sănătate Regina Maria, şi-a dublat veniturile şi numărul de angajaţi şi a câştigat şi un client internaţional important – reţeaua hotelieră Wyndham – care deţine printre altele brandul Radisson – astfel că a lansat o rundă de finanţare de 500.000 de euro, pentru a se extinde.

Chiar dacă piaţa muncii este dificilă, cu angajatori care au îngheţat recrutările sau fac cu greu investiţii pentru că se întreabă care va fi efectul inteligenţei artificiale sau al noilor taxe de anul viitor – Jobful a reuşit să-şi dubleze veniturile, a spus Mihai Cepoi, fondator şi CEO al companiei, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. „Ne-am dublat businessul, pentru al treilea an la rând. Ne apropiem uşor de 400.000 de euro în venituri recurente, deci avem o bază stabilă. Am dublat echipa, suntem momentul de faţă 16 oameni în echipă şi ne tot uităm în ce direcţie să mai investim pentru creştere“.

Pentru a susţine expansiunea, compania a lansat o rundă de finanţare de 500.000 de euro, dintre care o parte este disponibilă pentru clienţii de retail – prin intermediul platformei SeedBlink. Anterior, compania a organizat o rundă prin platforma Ronin, care acum se află în proces de autorizare la Autoritate pentru Supraveghere Financiară (ASF).

„Pe SeedBlink avem o rundă pentru investitorii de retail, de 100.000 de euro, cred că momentan sunt undeva pe la 39.000 de euro strânşi dintre ei. Această rundă e parte dintr-o rundă mai mare, cu o valoate de 500.000 de euro. Din ea, angajamentele de finanţare au sărit de 120.000 de euro. Mai sunt discuţii pentru alte 300.000 de euro dar lucrăm în ritmul nostru. Am învăţat să fim atenţi şi să alegem cu grijă cu ce investitori lucrăm şi cu ce investitori nu lucrăm.“ Până la această rundă, Jobful a mai strâns peste 1,3 mil. euro finanţare.

Printre cei care se uită acum la investiţii se numără şi investitori existenţi, a spus Mihai Cepoi. „O parte sunt investitori deja prezenţi, care vor să continue, au văzut cum merg lucrurile şi vor să adauge bani. O parte sunt investori de retail care vin prin SeedBlink cu tichete mai mici, ei sunt în general profesionişti din ecosistemul nostru.“ Din rândul investitorilor cu tichete mari, majoritatea sunt din România. „Pe tichetele mari aş zice că mixul e undeva 60% din România, 40% din afară“.

Funcţiile oferite de tehnologia Jobful pentru crearea de comunităţi în jurul angajaţilor sunt cele care au contat cel mai mult în discuţiile cu lanţul Wyndham, a explicat Mihai Cepoi. „Wyndham, grupul care deţine şi brandul Ramada şi diferite alte branduri au în regiunea EMEA undeva la 500 de hoteluri. Şi ne-au zis în felul următor: fiecare din hotelurile acestea au diferite nevoi, fiecare are câte o nevoie în zona de recrutare, în special lucrători sezonieri. Ei ne-au spus: vrem o soluţie prin care investiţia pe care o facem sau cheltuielile pe care le avem şi noi şi fiecare hotel în zona aceasta de recrutare să putem să le aducem într-un mediu comun astfel încât să le putem oferi lucrătorilor recomandări privind alte joburi disponibile în reţea atunci când se termină sezonul într-o locaţie. Ei au vrut să-şi crească propria comunitate de profesionişti cu care să deservească nevoile a multiple entităţi, a multiple astfel de francize. Iar noi, cu modelul pe care îl avem dincolo de recrutare, care permite şi componenta aceasta de comunitate prin evenimente, prin provocări, cursuri şi diferite alte funcţionalităţi ale platformei, practic le-am transformat o cheltuială continuă într-o investiţie strategică.

Văzând rezultatele şi cum creşte proiectul, acum am deschis discuţii pentru America Latină, pentru America de Nord şi China. Este unul din proiectele foarte mari în care vrem să investim şi este un model de tip multi-employer, cu mai mulţi angajatori, dar care vizează o comunitate de profesionişti.“

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR