ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihai Dârzan, fondator şi CEO Ringhel, o companie locală de soft, lansează PROCESIO, o platformă prin care orice angajat poate să îşi creeze produse software. „Ţintim o evaluare de unicorn“

14 iul 2020 Autor: Adrian Seceleanu

„Nu aş putea să spunem că ne-am propus să îi depăşim pe UiPath, deşi evident «sky is the limit», dar ne-am propus să devenim unicorn şi suntem încrezători că ceea ce facem noi şi ceea ce le propunem în acest moment investitorilor noştri aduce valoare nu doar lor, nu doar clienţilor noştri actuali, ci întregii lumi.“

Ringhel, o companie de software specializat pentru industria de energie electrică şi gaze naturale, fondată în 2014, lucrează în prezent la dezvoltarea unei noi platforme, denumite PROCESIO, de la a cărei lansare, estimată pentru primăvara anului viitor, aşteaptă şi atingerea unei evaluări de unicorn (1 miliard de dolari) odată cu expansiunea la nivel global.

Ideea de a dezvolta PROCESIO, o platformă prin care - susţine compania - orice angajat poate să îşi creeze produse software chiar dacă nu are cunoştinţe tehnice avansate - a venit în momentul în care Ringhel s-a extins pe piaţa din Serbia.

„Anul trecut l-am închis la 759.000 de euro. În acest moment pentru 2020 preconizăm că ajungem la 900.000 de euro cu o creştere accelerată în anii următori. Aceasta are legătură cu intrarea noastră în Serbia. În momentul în care noi am intrat în Serbia, deşi structura platformelor noastre a fost gândită de aşa natură încât să fie modulare, să fie ajustabile pentru orice lucru ne-am putut noi imagina la acel moment dat astfel încât să putem ajusta rapid pentru orice ar putea apărea, totuşi am fost luaţi puţin prin surprindere de modificările pe care trebuia să le implementăm în platforma noastră pentru Serbia. Aşa că am căutat o soluţie eficientă la acest lucru şi ne-am creat o tehnologie proprie de tip low-code, care s-o folosim în acest context de ajustare, în loc să dezvoltăm software pe care să îl particularizăm, să îl configurăm, eventual folosind oameni non-tehnici, lucru pe care l-am şi făcut. Am dezvoltat această tehnologie şi am obţinut rezultate fantastice pe care iniţial nu ne-am gândit că le vom obţine. Am reuşit să reducem costurile cu până la de 45 de ori faţă de standardul industriei sau faţă de cât ne costa pe noi iniţial, să creştem viteza implementării de până la 10 ori, avem cazuri concrete, măsurate, pe ceea ce afirm acum. Am făcut aceste lucruri cu juniori“, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihai Dârzan, fondator şi CEO al Ringhel.

Ţinta acestei platforme este să le permită oamenilor care realizează diferite munci de birou să-şi automatizeze singuri activitatea, a explicat Dârzan.

„În momentul în care noi am obţinut aceste realizat am înţeles că ceea ce noi am obţinut şi ceea ce noi căutam de fapt să obţinem nu ne este util doar nouă, este util în principiu oricărei companii care doreşte să creeze software sau care utilizează software, aşa că am început un proces de migrare a platformelor noastre în această nouă tehnologie şi în paralel am continuat dezvoltarea acestei tehnologii astfel încât să o ducem la nivel de no-code, adică astfel încât orice persoană nontehnică, ţinta noastră fiind oamenii care lucrează la birou, să poată folosi această tehnologie, o platformă disponibilă sub forma unui serviciu, să îşi creeze propriile unelte în businessul de zi cu zi, să îşi automatizeze propriile procese pe care le gestionează, să aibă capacitatea să-şi facă software. Una dintre situaţiile întâlnite în cercetarea noastră este un fapt cu care şi noi ne-am confruntat şi îl recunoaştem că aşa este: cea mai mare dificultate în realizarea unei aplicaţii software în digitalizarea unui proces sau a unei companii este analiza. Iar prin ceea ce propunem noi cu această tehnologie, cu această platformă, rezolvăm inclusiv acest aspect. Avem o abordare top to bottom prin care omul de business sau persoana care lucrează la birou pe măsură ce-şi face analiza de business folosind platforma noastră, folosind elemente vizuale, realizează şi softul. Nu eliminăm departamentul de IT, nu eliminăm programatorii, doar că îi decomprimăm, şi restul, ceea ce contează cu adevărat şi pune în valoare capacitatea tehnică a dezvoltatorilor sau a profesio­niş­tilor IT rămâne la ei. Doar că nu se mai ocu­pă de toate lucrurile de care acum se ocupă.“

 

Ce a mai declarat Mihai Dârzan în cadrul emisiunii:

► Ringhel face software specializat pentru industria de energie electrică şi gaze naturale. Foarte pe scurt ceea ce facem noi este software de tip enterprise resoursce planning sau ERP şi software de tip customer relationship management sau CRM.

► În permanenţă noi am crescut. Am crescut an de an şi într-un ritm constant. Din punct de vedere business noi în 2019 am luat o decizie să ne schimbăm modelul de business astfel încât se observă în 2019 din punct de ovedere al cifrei de afaceri o aplatizare iar aceasta a apărut datorită modului în care noi am trecut de la licenţe pe întreaga durată de viaţă la licenţe anuale şi acest se reflectă direct în evoluţia acestui indicator, dar este o decizie strategică din punctul nostru de vedere pentru viitorul companiei şi se va reflecta şi se reflectă deja în creşterea veniturilor recurente.

► În momentul în care noi am obţinut aceste realizat am înţeles că ceea ce noi am obţinut şi ceea ce noi căutam de fapt să obţinem nu ne este util doar nouă, este util în principiu oricărei companii care doreşte să creeze software sau care utilizează software, aşa că am început un proces de migrare a platformelor noastre în această nouă tehnologie şi în paralel am continuat dezvoltarea acestei tehnologii astfel încât să o ducem la nivel de <<no-code>>, adică astfel încât orice persoană non-tehnică, ţinta noastră fiind oamenii care lucrează la birou, să poate folosi această tehnologie, o platformă ădisponibilă sub forma unui serviciu, să îşi creeze propriile unelte în businessul de zi cu zi, să îşi automatizeze propriile procese pe care le gestionează, să aibă capacitatea să-şi facă software. Una dintre situaţiile întâlnite în cercetarea noastră este un fapt cu care şi noi ne-am confruntat şi îl recunoaştem că aşa este: cea mai mare dificultate în realizarea unei aplicaţii software în digitalizarea unui proces sau a unei companii este analiza. Iar ceea ce propunem noi cu această tehnologie, cu această platformă, rezolvăm inclusiv acest aspect. Avem o abordare top to bottom prin care omul de business sau persoana care lucrează la birou pe măsură ce-şi face analiza de business folosind platforma noastră, folosind elemente vizuale, realizează şi softul. Nu eliminăm departamentul de IT, nu eliminăm programatorii, doar că îi decomprimăm, şi restul, ceea ce contează cu adevărat şi pune în valoare capacitatea tehnică a dezvoltatorilor sau a profesioniştilor IT rămâne la ei. Doar că nu se mai ocupă de toate lucrurile de care acum se ocupă.

► În cele mai multe cazuri singurul lucru care leagă mai multe aplicaţii sau procese în cadrul unei companii este omul şi atunci noi ne propunem să decomprimăm acest om permiţându-i să automatizeze aceste procese. Spre exemplu primeşti un mesaj într-un mediu şi trebuie să-l transmiţi într-un alt mediu - este un exemplu banal. În aplicaţia noastră foloseşti conectori şi conectezi între ele aplicaţiile cu o logică pe care tu o defineşti. Un alt exemplu ceva mai complicat - vrei să îţi creezi o interfaţă de colectare date în cadrul companiei pe care ulteriro aceste date să le integrezi într-un proces de business. Vei putea să creezi această interfaţă vizuală folosind elemente vizuale de tip drag & drop fără să ai nevoie de cunoştinţe business şi poţi să realizezi acest proces.

► UiPath îşi propune să automatizeze, crează roboţi care preiau munca omului obişnuit, exact aşa cum am explicat - omul este în continuare cel care interconectează toate procesele şi asta este ceea ce îşi propune UiPath, să decomprime omul astfel încât omul să poată să aducă o valoare mult mai mare companiei şi în general vieţii lui. Acelaşi lucru ni-l propunem şi noi, doar că ni-l propunem într-o manieră puţin diferită, evident avem zone comune de abordare, în sensul că automatizăm procese împreună, doar că noi mai presus de acest lucru putem crea şi software, software-uri complete cu interfeţe şi procese în back-end, şi cu toată suita de complexitate asociată unei aplicaţii software. Deci altfel spus ne propunem ceva mai mult, sau este o dimensiune diferită în ceea ce ne propunem, având acelaşi oboectiv final, doar este o abordare diferită.

► Asta este ce ne-am propus, să devenim un unicorn. Nu aş putea să spunem că ne-am propus să îi depăşim pe UiPath, deşi evident <<sky is the limit>> dar ne-am propus să devenim unicorn şi suntem încrezători că ceea ce facem noi şi ceea ce le propunem în acest moment investitorilor noştri aduce valoare nu doar lor, nu doar clienţilor noştri actuali ci întregii lumi. Practic vrem să aducem viitorul pentru fiecare angajat al fiecărei companii din lume şi automat credem că vom depăşi acest prag de unicorn.

► Prin această listare pe platforma Seedblink urmărim să atragem capital, iar acest capital dorim să îl folosim pentru a accelera viteza cu care noi vom aduce această platformă la nivel comercial. Cum spuneam, în acest moment folosim intens ceea ce avem, şi vrem să o dăm întregii lumi. De asemenea urmărim ca până în momentul în care vom lansa comercial tehnologia noastră, vrem să facem şi câteva proiecte pilot, prin care să demonstrăm nu doar viabilitatea ci şi puterea acestei tehnologii şi câteva exemple de utilizare la nivel foarte mare şi ţintim nişte proiecte destul de mare la nivel de ţară pe care vrem să folosim tehnologia noastră. În concluzie vrem să accelerăm viteza cu care facem aceste lucruri. Vrem să punem puţin gaz pe foc.

► Acţionariarul este împărţit între trei persoane, eu sunt acţionarul majoritar, şi mai sunt încă două persoane. Suntem împreună deja de foarte mulţi ani, suntem o echipă închegată, în acest moment avem o echipă totală de 38 de persoane dintre care 11 persoane se ocupă exclusiv de acest proiect denumit Procesio şi vă daţi seama că toată echipa este entuziasmată de ceea ce facem în acest moment şi abia aşteptăm să lansăm tehnologia, de aceea şi vrem să accelerăm.

► Ţinta noastră este ca lansarea să aibă loc la sfârşitul lunii martie 2021 şi până atunci să avem timp suficient să realizăm aceste proiecte pilot de care vă spuneam.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: