ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihai Drăgan, cofondator şi COO Oveit, soluţii pentru live stream shopping: La finalul acestui an vrem să dublăm valoarea companiei la peste 15 milioane de dolari

21 ian 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul mizează pe un portofoliu de peste 4.000 de clienţi şi o cifră de afaceri de aproape 900.000 euro la finalul acestui an.

Oveit, un start-up local ce dezvoltă soluţii cashless payment pentru evenimente şi de live stream shopping, estimează că va ajunge la o evaluare de peste 15 milioane de dolari la finalul acestui an când a plănuieşte să obţină o rundă de finanţare de tip serie A care se va situa între 3-6 milioane de dolari. În prezent, compania este evaluată la circa 7 mil. dolari şi se află în plin proces de obţinere a unei finanţări de tip seed, cea de-a doua, derulată prin intermediul platformei de equity crowdfunding SeedBlink.com.

„Evaluarea pe care mergem în momentul acesta şi anume «valuation cap» pentru că este o tipologie de investiţie de tip SAFE (Simple Agreement for Future Equity - n. red.), este la 7 mil. dolari. Ne aşteptăm ca în momentul în care vom primi investiţia de tip seria A la final de an, evaluarea să ajungă la peste 15 mil. dolari“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihai Drăgan, cofondator şi director opera­ţio­nal în cadrul Oveit.

Până în prezent, investiţia totală în dezvoltarea tehnolo­giilor Oveit se ridică la circa 800.000 euro, sumă obţinută de la business angels şi fonduri de investiţii.

„Până acum, am mai avut finanţări care ne-au permis construirea soluţiilor de cashless payments şi practic toată această infrastructură de interacţiune între cumpă­rător şi vânzător. Pentru noi, runda derulată prin SeedBlink este a doua rundă de seed investment în companie“, a punctat el.

Start-up-ul vrea să obţină o finanţare de până la 450.000 euro prin intermediul platformei SeedBlink. Campania oficială de strângere de fonduri începe astăzi, însă până acum Oveit a reuşit deja să atragă peste 290.000 euro în precampania derulată pentru membrii „elite“ si „classic“ de pe platforma de equity crowdfunding.

„Noi ne plănuisem dinainte o rundă de finanţare de tip serie A - circa 3-6 mil. dolari - pentru finalul acestui an, dar am simţit nevoia unei finanţări intermediare între prima rundă de seed şi runda de serie A astfel încât să facem faţă cererii din momentul de faţă având în vedere că sunt în continuare restricţii şi retailul este în continuare afectat, în special cel din magazinele fizice“, a subliniat Mihai Drăgan.

Pentru a ajuta brandurile şi retailerii, Oveit a lansat anul trecut o soluţie tehnologică, numită Streams.Live, care îmbină conceptul de sesiuni video live, cu experienţa de shopping offline.

Conceptul de Live Stream Shopping este asociat cu tradiţionalele canale de video shopping (sau teleshopping). Acesta transformă procesul de cumpărare din e-commerce într-o experienţă interactivă, în condiţiile în care cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebările la care doresc să primească răspuns, schimbă impresii cu alţi utilizatori şi la momentul oportun cumpără printr-un simplu click, fără a opri sesiunea de prezentare.

Cum se foloseşte mai exact soluţia Streams.Live dezvoltată de Oveit? „Procesul de bază este foarte simplu: printr-o înregistrare pe streams.live există un proces de walk through care arată utilizatorilui care sunt paşii cei mai simpli de făcut astfel încât să îşi deschidă un amagzin video virtual. Deci practic, înregistrarea, adăugarea unui canal, adăugarea produselor şi ulterior integrarea cu site-ul propriu sau creare unei pagini temporare pe streams.live sunt foarte simple”, a explicat Mihai Drăgan

Dezvoltarea soluţiei de live stream shopping a fost realizată în ultimii ani pe baza experienţei acumulate cu soluţia de cashless payment pentru evenimente - Digital Wallet – cu care Oveit a pornit la drum în 2015.

„Partea legată de live streaming a fost dezvoltată în aproximativ un an şi jumătate. Noi începusem să dezvoltăm soluţia dinaintea venirii crizei şi o vedeam ca o soluţie adiţională pentru ceea ce făceam noi în evenimentele clasice şi în locaţiile în care eram prezenţi. Dezvoltarea a fost însă accelerată în 2020 pe baza cererii clienţilor”, a precizat el.

În prezent, start-up-ul are un portofoliu de peste 3.000 de clienţi din întreaga lume, având birouri în Bucureşti şi Austin (Texas, SUA) şi parteneri în diferite ţări cum ar fi Japonia.

„Vrem să adăugăm anul acesta încă 1.000 de clienţi în special în zona de live stream shopping. Cea mai mare parte a companiilor care foloseau uneltele noastre înainte de criză erau companii mici şi medii, veneau din industria hotelieră, spaţii de agrement, nu erau compani foarte mari, ci operatorii unor experienţe live. Din momentul lansării streams.live tipologia s-a schimbat radical, iar acum mare parte din comoaniile care folosesc acum în special streams.live sunt companii medii şi mari mai ales în zona de digital marketing şi vânzări, e-commerce şşi de PR events virtuale care implică şi o doză de activităţi de vânzare sau de conversie în lead-uri ulterioare.”

Modelul  de business se bazează pe subscripţii lunare al căror tarif variază în funcţei de dimensiunea companiei - 99 dolari şi 199 dolari pentru profesionişti şi companii mici, şi minim 2.000 dolari pentru clienţi enterprise.

„În zona de enterprise unde sunt nevoi mai mari - cererea e mai mare, este nevoie de analytics, de integrare cu sisteme inetrne ş.a.m.d., subscripţia lunară merge de la 2.000 dolari în sus în fucnţei de cererea companiei”, a spus cofondatorul Oveit.

Anul trecut, start-up-ul a avut o cifră de afaceri de 200.000 euro, însă în condiţiile în care businessul a fost afectat de pandemie. Pentru anul acesta, ţinta este de a ajunge la o cifră de patru ori mai mare faţă de 2020.

„Cifra de afaceri a anului trecut a fost în scădere faţă de 2019 pe fondul pandemiei - a fost de 200.000 euro, sumă care efectiv a fost realizată în ultimele trei luni ale anului. Restul anului a fost aproape gol pentru că ne-am concentrat pe dezvoltarea tehnologiei şi pe teste alături de clienţi corporate. Anul acesta ne aşteptăm să avem aceeaşi rată de venit sau mai mare şi estimăm că vom ajunge la circa 890.000 euro, deci practic de patru ori mai mult faţă de 2020”, a subliniat Mihai Drăgan.

Echipa Oveit este formată din 12 persoane, din care 60% este localizată în biroul din Bucureşti, iar ceilalţi angajaţi care lucrează în principal pe zona de vânzări şi marketing sunt în biroul din SUA, în Austin, Texas.

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR