ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihai Guran, fondator şi CEO SalesOMMO – platformă AI pentru vânzări specializate: Avem deschisă o rundă de 300.000 de euro în prezent. Ţinta noastră este de a ajunge la 1.000 de utilizatori şi venituri recurente anuale de 1 milion de euro pentru platforma noastră de sales intelligence

04.06.2025, 08:00 Autor: Ioana Nita

 Pe lângă finanţarea clasică, start-up-ul a atras circa 150.000 de euro sub formă de „sweat equity“ de la parteneri tehnici, de marketing şi de produs, unii dintre aceştia fiind şi investitori sau printre primii utilizatori ai platformei  Soluţia SalesOMMO ajută profesioniştii din vânzări să scaneze rapid prospecţi şi să obţină informaţii relevante despre aceştia, pe baza unui profil ideal al clientului predefinit, platforma fiind constant îmbunătăţită pentru a rafina acurateţea datelor oferite de AI  Printre noile funcţionalităţi planificate se numără un sistem de raportare mai rapid, introducerea conceptului de „workspaces“ pentru un context îmbogăţit şi o mai bună organizare a datelor, şi o extensie pentru Google Chrome care permite utilizarea platformei direct din calendar.

SalesOMMO, start-up-ul românesc care dezvoltă o platformă de sales intelligence menită să eficientizeze munca echipelor de vânzări prin intermediul inteligenţei artificiale, este în plin proces de atragere a unei noi runde de finanţare în valoare totală de circa 300.000 de euro, obiectivele sale curente fiind atingerea a 1.000 de utilizatori activi şi generarea primului milion de euro din venituri recurente anuale. Echipa SalesOMMO a fost prezentă la Festival of Modern Owners (FOMO), eveniment susţinut de BCR, atât pentru a interacţiona cu potenţiali investitori şi utilizatori, cât şi pentru a prezenta noutăţile platformei.

„Suntem listaţi pe SeedBlink într-o rundă privată şi, datorită parteneriatului cu SeedBlink, am venit şi am făcut un pitch la FOMO, unde ei au avut investitori. Anul acesta avem anunţată o rundă de minimum 300.000 de euro, din care am obţinut deja 30.000 de euro. Iar pe platforma SeedBlink suma minimă este de 50.000 de euro, iar cea maximă 150.000 de euro“, a declarat Mihai Guran, fondator şi CEO, SalesOMMO.

Start-up-ul a atras deja peste 200.000 de euro anul trecut, iar acum o componentă im­por­tantă a finanţării o reprezintă şi aşa-nu­mitul „sweat equity“. „Avem circa 150.000 de euro în ceea ce se numeşte sweat equity în engleză. Adică oameni apropiaţi de proiect, care sunt tehnici sau oameni de marketing, oameni de produs, care contri­buie la produs – nu cu statutul de investitori, ci ca parteneri, prin contribuţii cu munca şi cu creierul. Asta este mai mult decât important“, a subliniat el. Prezenţa unora dintre aceşti colaboratori şi printre primii utilizatori sau investitori reprezintă o validare suplimentară a utilităţii soluţiei.

În ceea ce priveşte utilizatorii, peste 160 de persoane au testat deja produsul, iar 7 sunt clienţi plătitori. SalesOMMO şi-a rafinat strategia de intrare pe piaţă, adresându-se acum şi echipelor de vânzări şi colaborând cu consultanţi şi traineri de vânzări pentru a genera noi oportunităţi. Platforma funcţionează pe un model freemium, cu abonamente lunare începând de la aproximativ 45 de euro.

Obiectivul princial al start-up-ului pentru perioada următoare este să atragă cât mai mulţi utilizatori. „Am o ţintă foarte clară: 1.000 de oameni de vânzări care să folosească produsul. Ştiu că, într-un fel sau altul, cu aceşti 1.000 de utilizatori ţintesc primul milion de euro ca venituri recurente anuale“, a afirmat Mihai Guran.

Noile funcţionalităţi ale platformei

Platforma SalesOMMO, pornită de la o idee validată printr-un MVP (Minimum Viable Product), se bazează pe scanarea rapidă a persoanelor de interes pentru echipele de vânzări, oferind informaţii relevante în contextul unui profil ideal al clientului (ICP) completat în prealabil de utilizator.

„Odată ce scanăm o persoană prin SalesOMMO, datele pe care le aducem despre acea persoană au mare legătură cu inteligenţa artificială, care, uneori, se mai întâmplă să «fabuleze». Partea bună este că, tehnologia avansând foarte rapid, şi noi găsim de la o săptămână la alta alternative pentru a îmbunătăţi această problemă. Rezultatele se văd îmbunătăţite săptămânal, ceea ce este un lucru extraordinar“, a explicat Sabin Niţu, cofondator şi Head of Product Development în cadrul SalesOMMO.

Pe lângă funcţionalitatea de bază, SalesOMMO a extins aplicaţia cu o componentă de „advanced prospecting“, care permite identificarea companiilor şi, ulterior, a persoanelor cheie din cadrul acestora.

Printre noutăţile pregătite pentru perioada următoare se numără o versiune îmbunătăţită a rapoartelor generate. „Săptămâna viitoare vom termina o nouă versiune de raport. Prima dată când vom primi raportul, îl vom primi mult mai rapid – în câteva secunde – cu datele cele mai relevante“, a precizat Niţu, adăugând că timpul actual de generare a unui raport complet poate ajunge la două minute.

O altă funcţionalitate importantă aflată în dezvoltare este introducerea conceptului de „workspaces“. „Utilizatorii îşi pot încărca documente şi texte. Prin aceste documente, putem avea mai mult context, şi odată ce avem mai mult context, automat şi datele pe care le vom obţine despre persoane vor fi mai bune. Pe lângă context, ajută foarte mult pentru că un workspace se poate comporta şi ca un grup. Poate vreau să grupez lista de persoane, poate urmează să merg la un eveniment şi pot crea un workspace pentru acel eveniment, unde voi avea lista cu persoane“, a detaliat el.

Pentru a facilita şi mai mult munca utilizatorilor, echipa SalesOMMO dezvoltă şi o extensie pentru Google Chrome. „Oamenii pot folosi SalesOMMO direct din calendarul lor Google, ceea ce scurtează şi uşurează foarte mult munca utilizatorului, nemaifiind nevoit să intre în SalesOMMO. Poate vreau doar să mă uit în calendar; acolo voi avea lista cu persoane şi adresele de email şi putem scana persoanele direct de acolo“, a concluzionat Sabin Niţu.