ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihai Rotaru, fondator Neobility, platforme de mobilitate urbană: Anul acesta ne concentrăm pe câteva oraşe mari din lume şi mizăm pe câteva sute de mii de utilizatori la nivel global pentru aplicaţia UrbanAir

29 mai 2020 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a obţinut o finanţare de 600.000 euro de la Early Game Ventures anul trecut, iar acum se află deja în discuţii pentru o nouă rundă de finanţare.

Start-up-ul local Neobility, fondat de antreprenorul local Mihai Rotaru, care a devenit cunoscut odată cu dezvoltarea proiectului Clever Taxi vândut apoi către gigantul Daimler, are în plan să ajungă la finalul acestui an la câteva sute de mii de utilizatori la nivel global pentru aplicaţia mobilă UrbanAir ce integrează serviciile de mobilitate urbană în regim de „închiriere“ dintr-un oraş. Aplicaţia a fost lansată în peste 60 de oraşe din întreaga lume săptămâna trecută, investiţia totală de până acum ridicându-se la 600.000 euro.

„Vrem ca oamenii să folosească transportul alter­nativ ca o metodă de mobilitate reală într-un oraş, iar fragmen­tarea pieţei nu ajută în acest sens. În Madrid spre exemplu sunt peste 25 de furnizori diferiţi. Prin fragmentare este greu să te bazezi pe mobilitatea alternativă ca fiind cu adevărat o soluţie de mobilitate. De aceea am făcut această aplicaţie astfel încât să poţi folosi brand agnostic soluţiile de mobilitate şi să încurajăm utilizarea acestor soluţii. Am mers pe integrarea furnizorilor cunoscuţi şi ne-am axat pe oraşele în care este cel mai mult nevoie de o astfel de soluţie, cum ar fi Madrid sau Berlin“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihai Rotaru, fondatorul Neobility.

Aplicaţia UrbanAir are în prezent circa 100 de furnizori integraţi în cele 60 de oraşe în care funcţionează în prezent, inclusiv în Bucureşti.

“Aplicaţia oferă cele mai bune alternative de transport de micro-mobilitate – biciclete, trotinete, car-sharing, scutere electrice. Toate soluţiiile într-o singură aplicaţie”, a punctat el.

Cum funcţionează însă aplicaţia UrbanAir? Aplicaţia le oferă utilizatorilor o variantă mai simplă pentru găsirea vehiculului potrivit de transport în funcţie de locaţia în care se află şi de bugetul disponibil. În momentul în care deschid aplicaţia, aceştia pot vedea care sunt cele mai apropiate vehicule de locaţia lor şi care sunt tarifele percepute. Printre serviciile disponibile în Bucureşti se numără o serie de servicii de „vehicle sharing” precum iVelo, Blinkee, Lime, Wolfie, Flow, Melc, Splash, Get Pony, Spark, CityLink, Teleport şi Ego. În prezent, odată ales mijlocul de transport, utilizatorii sunt redirecţionaţi către aplicaţia dedicată a furnizorului de servicii, însă în viitor aceştia vor putea rezerva vehiculul dorit direct din meniul UrbanAir.

“Utilizatorii trebuie să aibă şi acele aplicaţii instalate momentan. Însă utilizatorii pot lua decizii mult mai informate prin aplicaţia noastră, adică în loc să fii nevoit să mergi 500 m până la primul Lime, să ştii că este un Flow mult mai aproape, la 20 m de tine. În această fază trebuie să ai şi acele aplicaţii instalate pentru că integrarea cu furnizorii durează mai mult timp. Acest lucru va urma, lucrăm la asta acum, şi cu siguranţă aplicaţia va fi mult mai utilă în viitor”, a precizat Mihai Rotaru. 

Până acum, aplicaţia a fost foarte bine primită la nivel global, a adăugat el, menţionând că la început start-up-ul se va axa pe câteva oraşe mari din lume.

“Piaţa este absolut enormă la nivel global, ca urmare ne vom concentra pe câteva oraşe precum Madrid, sau Berlin, unde vedem cel mai mare potenţial acum, ceea ce înseamnă că au foarte multe servicii şi că au o infrastructură şi un grad de utilizare decent al soluţiilor de mobilitate alternativă. Ne aşteptăm ca până la finalul anului să avem câteva sute de mii de utilizatori la nivel global care să folosească serviciile integrate în aplicaţia noastră.”

Momentan, furnizorii de servicii de mobilitate urbană sunt integraţi gratuit în aplicaţia UrbanAir.

“Prima noastră luptă este să convingem oamenii să folosească soluţiile de mobilitate alternativă mai mult decât o fac acum şi mai mult decât doar ocazional”, a subliniat fondatorul Neobility.

UrbanAir este produsul principal al start-up-ului local, însă acesta a lansat anterior un prim-produs numit NeoDelivery, o platformă ce a venit şi ca răspuns la criza cauzată de pandemia COVID-19 care se ocupă de livrări pentru diferite businessuri.

“Viziunea noastră este amplă. Noi vrem să ne ocupăm de tot ceea ce înseamnă mobilitate urbană, ceea ce înseamnă atât oameni care se deplasează, cât şi pachete care trebuie livrate. Am lansat un prim produs acum câteva săptămâni numit NeoDelivery. Am constituit o platformă complet diferită decât ceea ce există în prezent pe piaţă. NeoDelivery este o componentă din vziunea noastră.”

Neobility a reuşit să atragă anul trecut o finanţare de 600.000 euro de la Early Game Ventures, iar acum se află deja în discuţii pentru o nouă rundă de finanţare.

“Aceasta a fost toată investiţia până în momentul de faţă în platformă. Acum avem discuţii incipiente şi pentru următoarea rundă, însă deocamdată ne concentrăm foarte mult pe impactul pe care îl putem aduce cu platformele pe care le-am lansat deja. Banii ne ajung şi anul viitor fără nicio problemă şi mai avem şi runde bridge pe care le putem accesa”, a precizat Mihai Rotaru.

 

Ce a mai declarat Mihai Rotaru la emisiune:

- Misiunea noastră este să accelerăm revoluţia mobilităţii urbane care are loc deja de câţiva ani la nivel global. Ride-hailingul a fost o primă fază a schimbării radicale a felului în care ne deplasăm în oraşe, iar în ultimii ani au apărut tot mai multe soluţii diferite care ne permite să ne deplasăm mult mai eficient în oraş, Credem că această tendinţă va accelera şi mai mult şi noi vrem să fim un liant care să transforme aceste noi soluţi ide mobilitate într-o soluţie unitară perfect optmizată şi adaptată pentru fiecare oraş.

- Principalul building block al acestei viziuni este UrbanAir, am lansat-o oficial săptămâna trecută. Iniţial trebuia să o lansăm în luna martie, însă nu a fost cel mai bun moment, aşa că am decis să o lansăm acum când s-a redeschis economia.

- Aplicaţia UrbanAir este funcţională în principiu la nivel global – până acum ne-am concentrat pe 60 de oraşe din lume, unde am integrat furnizorii serviciilor de micromobilitate. În total, sunt peste 100 de furnizori la nivel global integraţi în aplicaţie în prezent.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR