ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihail Gîrneţ, Multinode Network. Proiectul BOB-Concierge, un dispozitiv automatizat de vânzare de produse şi servicii, ţinteşte o finanţare de 4 milioane euro

26 nov 2019 Autor: Adrian Seceleanu

Compania a instalat până în prezent 5 echipamente în complexuri rezidenţiale din nordul Bucureştiului şi lucrează la montarea altor 50.

BOB-concierge - un dispozitiv auto­matizat destinat comple­xu­rilor rezidenţiale care se foloseşte de tehnologii de tip Internet of Things pentru a le oferi locatarilor acces la un mix de servicii (de la livrarea comenzilor online până la curăţătorie şi un minimagazin) se află în prezent în discuţii pentru atragerea unei in­ves­tiţii de 4 mil. euro care va fi utilizată pentru expansiunea reţelei de automate inte­li­gente la 500 de unităţi pe durata anului viitor, a declarat Mihail Gîrneţ, managing director la Multinode Network, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

„Proiectul final ar trebui să beneficieze de o investiţie de până la 200 de milioane de euro. Astăzi noi avem deschisă runda B de fi­nan­ţare. Vrem să atragem şi investitori locali care ştiu piaţa. Dacă există investitori in­te­resaţi, noi suntem în plin proces de a ridica 4 mil. euro. Avem deja oferta pe masă pentru milion de la un investitor nou. Este vorba de cineva din zona Iaşiului, din zona de real estate“, a declarat Gîrneţ.

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României.

Compania a instalat până în prezent 5 echi­pamente în complexuri rezidenţiale din nordul Bucureştiului şi lucrează la montarea altor 50. Modelul de business este bazat pe un comision perceput la fiecare tranzacţie. „Vom încasa un comision de la prestatori, adică de la magazin, de la furnizorii de servicii la fiecare tranzacţie“, a explicat Gîrneţ.

Dispozitivul, care este dezvoltat şi construit 100% în România, „are o secţiune de mini shop unde se găsesc cele mai utilizate produse acasă - de la apă îmbuteliată la 2 l până la vin şi bere şi mâncare - până la o zonă dedicată furnizării de servicii, primire de colete. Practic noi suntem un marketplace  prin care punem la dispoziţie platforma noastră, aplicaţia mobilă pentru o suită întreagă de servicii care le sunt necesare românilor acasă cum ar fi să recepţionăm coletele online comandate online de la orice tip de magazin. Bob te ajută şi cu hainele la spălătorie - laşi hainele murdare într-o casetă a lui Bob şi le găseşti după aceea călcate pe umeraş gata, serviciu care va fi prestat de o companie specializată“.

 

Ce a mai declarat Mihail Gîrneţ:

- Noi ne evaluăm la 20 de milioane de euro în prezent. Vrem să ne extindem şi pe alte pieţe cu acest proiect.

- Peste cinci ani ne vedem prezenţi în mai multe ţări din Europa Centrală şi de Vest cu o reţea de 5.000 de dispozitive BOB

- O să mergem probabil în următoarea fază în ţările care seamănă foarte mult cu România. În Europa pare să fie şi mai simplu pentru că lumea e mai deschisă către echipamente şi către gadgeturi

- Poate părea straniu, dar astăzi în Republica Moldova este de două ori mai uşor să faci business ca în România. Aici, ca manager de proiect eşti furat efectiv de tot ce trebuie să faci în relaţia cu statul şi nu mai ai timp efectiv să îl dai proiectului tău.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR