ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Mircea Popa, fondator şi CEO Medicai, platformă online pentru imagistică: Ne ducem către investitori străini pentru următoarea finanţare. Vrem să atacăm pieţele din America, Europa de Vest şi Asia

16 apr 2021 Autor: Ioana Nita

În prezent, platforma Medicai este integrată în peste 30 de spitale şi clinici, fiind înscrişi în total peste 1.300 de medici.

Start-up-ul local Medicai, care a dezvoltat o platformă de imagistică ce le permite medicilor din spitale şi clinici să cola­boreze de la distanţă, se află în discuţii cu investitori din străinătate pentru a atrage o finanţare de circa 2 milioane euro, care să îl ajute să se extindă la nivel internaţional, pieţele vizate fiind SUA şi ţările din Europa de Vest, dar şi din Asia.

Totodată, parteneriatul cu Microsoft are un rol vital pentru accesarea unor proiecte mai mari şi a unor clienţi din străinătate, indiferent de zona în care se află. Până în prezent, start-up-ul s-a axat în principal pe piaţa locală, unde a ajuns la un portofoliu de circa 30 clienţi - spitale şi clinici, printre care se numără Spitalul Marius Nasta, Spitalul Sf. Maria, Spitalul Monza, Brain Institute şi Neuroaxis.

„Cred că este momentul ca Medicai să iasă afară. Deja am făcut primii paşi şi chiar dacă România este piaţa unde ne-am născut şi vrem să continuăm şi să luăm cât mai mult din piaţa de aici, destinul nostru este totuşi afară pentru că România este o piaţă mică şi nu justifică la modul realist aceste investiţii aşa că trebuie să ne găsim locul în pieţe mai mari“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Mircea Popa, fondatorul şi CEO-ul Medicai, adăugând că deja se află în discuţii cu fonduri din străinătate. „De aceea sunt im­portante parteneriatele cum este cel cu Microsoft pentru că acesta ne dă posibilitatea de a fi prezenţi oriunde. Pe de-o parte ne ajută cu proiecte mari unde să spunem că luăm 10 spitale sau un centru cu 10 locaţii sau luăm chiar o zonă geografică cu totul şi începem să digitalizăm fluxurile necesare, sau dacă mâine avem o cerere din Noua Zeelandă cu Microsoft o putem livra.“

Ce face însă mai exact platforma Medicai? Platforma Medicai, bazată pe tehnologia inteligenţei artificiale, le oferă doctorilor posibilitatea de a-şi crea propria arhivă online cu investigaţiile imagistice ale pacienţilor, pe care le pot distribui şi altor colegi medici în caz că au nevoie să colaboreze la un anumit caz.

De asemenea, platforma MedicAI se integrează cu sistemele clinicilor medicale, acestea putând trimite spre exemplu analizele imagistice pacienţilor direct prin platforma proprie sau să colaboreze cu alte clinici. Ca atare, platforma MedicAI permite în acelaşi timp şi colaborarea medicilor direct în cloud, atât între ei, cât şi împreună cu pacienţii lor. Totodată, MedicAI le oferă şi pacienţilor posibilitatea de a-şi stoca în cloud CD-urile sau stickurile cu investigaţiile imagistice realizate, pe care le pot vizualiza apoi de oriunde şi oricând, depozitându-le pe termen lung.

În prezent, platforma Medicai este integrată în peste 30 de spitale şi clinici din România, fiind stocate peste 100.000 de studii imagistice.

„În momentul în care am început colaborarea cu spitalele şi clinicile, dar mai ales cu spitalele, ne-am dat seama că ei au deja nişte sisteme şi am vrut să le dăm posibilitatea să nu le arunce. Am vrut să putem integra soluţia noastră cu ce aveau ei deja tocmai pentru a fi mai flexibili şi a nu forţa un nou client să îşi arunce infrastructura pentru că vrea să folosească platforma noastră. De aceea am şi căutat în piaţă parteneri care să ne ofere anumite facilităţi şi opţiuni. De aici şi un parteneriat cu Microsoft. Microsoft vine cu zona de cloud - ei se axează foarte mult pe partea de sănătate cu cloud-ul şi noi suntem o soluţie de sănătate, deci chiar ne bucură că avem acest parteneriat pentru că acum putem merge la orice spital sau clinică“, a precizat Mircea Popa.

Până în prezent, investiţiile în platforma Medicai de ridică la aproape 800.000 euro, start-up-ul investind preponderent în partea tehnică.

Start-up-ul a început să lucreze la dezvoltarea platformei încă de acum trei ani, însă a început să o comercializeze efectiv din vara anului trecut. Practic de atunci a început şi monetizarea platformei, aceasta fiind o soluţie de tip SaaS (Software as a Service).

„Am încercat să fim cât mai flexibili şi acesta este avantajul SaaS-ului. Avem pachete care scalează cu dimensiunea clinicii în funcţie de numărul de medici, de câtă capacitate de stocare este nevoie, dacă spitalul sau clinica vor să folosească soluţia din cloud sau în mod hibrid. Costurile pleacă de la câteva sute de euro pe lună pentru clinici foarte mici şi poate să crească în funcţie de nevoi”, a explicat el.

Anul trecut, în circa şase luni, Medicai a reuşit să aibă încasări de aproximativ 50.000 euro, ţinta pentru 2021 fiind însă de zece ori mai mare.

„În ultimele 2-3 luni ritmul a accelerat foarte mult. Suntem într-o poziţie bună acum, mai ales pentru expansiunea pe alte pieţe.”

Start-up-ul vizează extinderea în SUA şi în ţările din Europa de Vest, dar şi pe pieţele din Asia.

„Sunt diferenţe între aceste zone. Europa de Vest şi SUA au deja o infrastructură şi atunci cumva tot acest proces este diferit pentru că trebuie poate să disloci produse mai vechi. În schimb, Asia este foarte interesantă. Momentan este o creştere foarte mare acolo şi nu au nicio moştenire tehnică. Au o datorie tehnică mare, dar nu au nicio infrastructură. Atunci ne putem duce să spunem că avem această soluţie pe care o putem implementa. Ar fi un avantaj”, a punctat Mircea Popa.

La începutul anului trecut, Medicai avea în jur de 200 de medici înscrişi în platformă şi circa 2.000 de studii de pacienţi, iar acum a ajuns la 1.300 de medici şi la 100.000 de studii imagistice, ceea ce înseamnă circa 90.000-100.000 de pacienţi.

„Având în vedere ritmul de până acum, aş vrea să terminăm anul acesta cu cel puţin 5.000 de medici în platformă, iar numărul de spitale şi de clinici să îl ducem la 150. Este important însă ca spitalele, clinicile şi medicii să folosească platforma noastră, şi de asemenea este important câţi pacienţi sunt trataţi prin intermediul Medicai. Este vorba de acest aspect calitativ, nu doar cantitativ. Pe acest lucru ne vom concentra în următoarele 6 luni - 1 an, să începem nu doar să creştem cota de piaţă, cât şi interacţiunile pe care le avem în platformă între clinici, spitale şi pacienţi şi să creăm fluxuri noi pentru că noi până la urmă deblocăm lucrurile.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR