ZF IT Generation

ZF IT Generation. Monica Obogeanu, Orange: Putem susţine costurile unui start-up într-un proiect pilot pentru un client

7 ian 2020 Autor: Adrian Seceleanu

16 start-up-uri locale au intrat în programul de accelerare Orange Fab, lansat de liderul pieţei de telecom pe plan local în 2017.

Start-up-urile de tehnologie care ajung să fie acceptate în cadrul programului de accelerare Orange Fab derulat de Orange - liderul pieţei locale de telecom - pot fi susţinute să câştige un client inclusiv prin finanţarea costurilor unui proiect pilot prin care acestea să demonstreze capabilităţile produsului / serviciului, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Monica Obogeanu, startup programs manager, Orange România.

„Am ales nu acordăm finanţări directe, nu mergem pe modelul bani pentru acţiuni în companie deocamdată, însă după cum spuneam avem un buget, eu am un buget la dispoziţie pentru lucrul cu start-up-urile şi atunci când e nevoie de dezvoltări tehnologice de mici adaptări sau pur şi simplu de a le plăti practic produsul sau serviciul pentru ca ei să facă un test la un client ca să îşi convingă clientul - un client abordat împreună în general - este un buget acolo pe care noi îl achităm”, a afirmat reprezentantul Orange.

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României.

Ce câştigă un start-up care ajunge să intre în programul derulat de Orange?

„În primul rând au acces la un partener de încredere şi aş spune la un partener care ştie ce face atât când vine vorba de lucrul cu startup-urile, cât şi atunci când vine vorba de ieşirea în piaţă. Start-up-urile au acces în primul rând la mine şi eu mă port cu ei cumva ca şi un avocat al lor în interiorul corporaţiei. În momentul în care am lansat Orange Fab ne-am asumat noi ca şi companie mare că o să mai sărim câte un pas din proceduri ca să îi ajutăm cât de mult putem. Bineînţeles, lucrăm între anumite limite peste care nu putem trece, însă cel mai important este că ne străduim să le înţelegem businessul. Atunci când începem să lucrăm cu un start-up lucrăm doar cu start-up-uri cu care găsim un potenţial important de colaborare şi îi ajutăm cu expertiza colegilor mei şi expertiza mea atunci când vine vorba de navigat mediul de start-up-uri. Îi ajutăm cu acces la clienţi importanţi din România şi am lucrat foarte bine aici cu start-up-urile dedicate mediului B2B.”

 

Ce a mai declarat Monica Obogeanu în cadrul emisiunii:

 

  • Orange Fab este vehiculul prin care Orange lucrează alături de start-up-uri, este un program de accelerare corporate. Momentan este rulat de grupul Orange în 18 ţări din toată lumea. Prin acest program în România lucrăm cu startup -uri aflate aproape la început de drum. Lucrăm în general cu companii care au peste un an, doi ani de activitate şi câţiva clienţi plătitori măcar, şi dezvoltăm alături de ei relaţii de business. Îi susţinem prin mentorat, îi susţinem prin acces la spaţiu de lucru, prin acces la toţi colegii noştri din din liniile de business care li se potrivesc. Îi susţinem prin acoperirea costurilor pentru dezvoltări tehnice, pentru integrări, pentru proiecte pilot atât în proiecte pilot pentru clienţi, care câteodată este Orange.

  • În România am pornit programul Orange Fab în 2017. Am lucrat cu 16 start-up-uri până acum,. 

  • Eu simt că discuţiile cu antreprenorii care şi-au făcut temele, care ştiu ce fac, care ştiu ce produs au în mână, cui îl adresează sunt în general provocatoare pentru mine pentru că eu trebuie să îi conving pe ei de multe ori că suntem un partener bun pentru ei. Toată lumea vede Orange ca un potenţial partener important pentru a ajunge la clienţi însă şi ca un potenţial aducător de probleme, să spun aşa, pentru că suntem o corporaţie, pentru că avem proceduri, pentru că lumea de multe ori când aude de programe de accelerare vede cursuri, vede un program prestabilit, vede de multe ori poate pierdere de timp. Şi atunci e cumva la mine mingea să le explic că treaba mea este să înţeleg foarte bine feed-ulde business între noi şi să facem strict acele acţiuni care au sens de ambele părţi. Sunt şi startup-uri la început de drum cu care nu ai încă nici termenii de business în comun şi ai lucruri de lămurit.

  • Eu mi-am dorit foarte mult să nu lucrăm doar cu startup-uri din Bucureşti. Pe termen scurt e mai simplu pentru noi să ne uităm la competiţiile de startup-uri şi în general la câştigătorii de acolo pentru că găsim nişte oameni prevalidaţi însă eu cred foarte mult şi noi credem foarte mult în puterea comunităţilor locale din toată ţara, mai ales acolo unde există universităţi tehnice şi de afaceri, de economie foarte puternice aşa că am făcut parteneriate cu mai multe spaţii de co-working din ţară, care adună comunităţile locale. Am mers acolo, am contribuit şi pe zona de educaţie şi am căutat şi antreprenorii pentru că uneori găseşti valori ascunse

  • Suntem o companie care dezvoltă foarte multă tehnologie şi avem mai ales partea de conectivitate de la 5G până la reţelele IoT. Start-up-urile au acces la tehnologie din prima zi, înaintea altora din piaţă, să îşi adapteze produsele, să testeze noile conectivităţii care se dezvoltă, şi atunci şi aici contribuim contribuim prin expertiza colegilor prin acces la laboratorul nostru şi prin finanţare directă.

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR