ZF IT Generation

ZF IT Generation. Octavian Pătraşcu, fondator & CEO Key Way Group, un start-up fintech care a dezvoltat o platformă de tranzacţionare, a luat finanţări de 10 mil. dolari şi acum discută o nouă rundă pentru expansiune

26 feb 2021 Autor: Adrian Seceleanu

„Acum suntem în discuţii cu mai multe fonduri de investiţii ca să încheiem şi o altă rundă şi încercăm să luăm o sumă cât mai mare la o evaluare destul de bună ca să avem banii necesari să ne extindem şi să urmărim acest curent de pe pieţele de tranzacţionare online.“

Key Way Group, un start-up fintech care a dezvoltat - sub brandul CAPEX.com - o platformă de tranzacţio­nare pentru instrumente financiare bazate pe contracte pentru diferenţă (CFD-uri), discută o rundă de finanţare pentru a-şi continua dezvoltarea produsului şi expansiunea globală. Până acum start-up-ul a luat finanţări de 10 mil. dolari de la investitori.

„Eu am fost cel care a pus primii bani runda de seed. Noi până acum am făcut două finanţări şi urmează să o facem şi pe a treia. Pentru start-up-ul nostru am ridicat până în momentul de faţă peste 10 milioane de dolari şi încercăm în continuare să ridicăm pentru a fi competitivi mai ales cu cererea de acum. Fondurile de investiţii conştientizează din ce în ce mai mult că următorul boom va fi în zona de fintech pe zona de tranzacţionare“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Octavian Pătraşcu, fondator & CEO al Key Way Group. „Ultima rundă de finanţare a fost de tip serie A. Banii au venit de la un family office european care investeşte numai în fintech-uri şi de un family office din Dubai care, la fel, se concentrează pe acest segment. Acum suntem în discuţii cu mai multe fonduri de investiţii ca să încheiem şi o altă rundă şi încercăm să luăm o sumă cât mai mare la o evaluare destul de bună ca să avem banii necesari să ne extindem şi să urmărim acest curent de pe pieţele de tranzacţionare online. Vrem să fim siguri că avem banii să construim produsul necesar pentru utilizatori - atât platforma cât şi partea de acces la pieţe într-un mod gratuit pentru clienţii noştri“.

Întrebat câţi bani are în plan să obţină, Pătraşcu a evitat să ofere detalii. „Căutăm o sumă mult mai mare decât ce am ridicat până acum şi o evaluare destul de mare. Nu pot vorbi despre asta pentru că suntem deja într-un proces de due diligence şi avem câteva înţelegeri semnate de a nu comunica informaţii.“

Antreprenorii nu trebuie să se descurajeze dacă sunt refuzaţi ci trebuie să afle care sunt motivele pentru aceste decizii pentru a se pregăti mai bine, a spus Pătraşcu. „Eu personal cred că am vorbit cu peste 45 de fonduri de investiţii din toate ţările posibile - din Asia, SUA, Europa. Există un interes destul de mare însă este important pentru alţi oameni care au start-up-uri, mai ales cei din România, să înţeleagă că dacă se vor confrunta cu un refuz asta nu înseamnă că jocul s-a terminat, trebuie să continui cu ce ţi-ai propus. Eu am primit probabil 40 de refuzuri, dar asta niciodată nu m-a deranjat pentru că pe mine m-a interesat să ştiu de ce sunt refuzat şi ce ar fi interesant pentru ei pentru ca data viitoare să ştiu cum să-mi poziţionez compania dacă vreau să cresc. E clar că eu ca fondator având origine est europeană, fiind din România, este mult mai greu să accesezi fonduri de investiţii mai ales că nu avem o anumită mărime. Dacă tu ca evaluare ai o anumită mărime e mult mai uşor să ajungi la fondurile de investiţii. Dacă eşti mic nu te vor băga în seamă pentru că eşti mic ori pur şi simplu nu o să le placă faptul că eşti din Estul Europei, unde nu sunt foarte multe start-up-uri şi nu pot fi foarte multe exemple.“

 

Ce a mai declarat Octavian Pătraşcu în cadrul emisiunii:

► Am început procesul undeva în 2018, am analizat toată piaţa internaţională de astfel de produse pentru că noi aveam nevoie de un ecosistem pe care să-l folosim pentru comunicarea internă, pentru project management, taskuri, colaborare, e-mail-uri. Am văzut destul de multe soluţii, de la Google până la Slack şi altele şi singura care ne-a adus exact unde trebuia, adică la un ecosistem centralizat a fost Microsoft. Pentru că ai acolo Teams, unde ai comunicare, ai şi partea de project management şi taskuri, folosim pentru stocare cloudul Microsoft şi Sharepoint şi îl folosim şi pentru intranet. Yammer îl folosim pentru interacţiunea angajaţilor pentru că avem un engagement foarte bun. Vrem să ne asigurăm că de când recrutăm angajatul până când începe să lucreze trece printr-un proces uniform şi asta am reuşit cu Microsoft.

► Noi ne-am făcut un plan şi în 2020 dar a sărit în aer. Totodată a fost un ton pozotiv datorită oportunităţilor de scalare. În 2021 ne concentrăm să obţinem o nouă rundă de investiţii, ca să avem capitalul necesar să investim în experienţa clienţilor şi repet aceasta înseamnă pentru noi inovaţie tehnologică şi acces facil în piaţă ca să democratizăm accesul, aici cred că ne vom concentra destul de mult. Totodată vrem să ne consolidăm poziţia pe marketing şi branding, de aceea anul trecut noi am sponsorizat Juventus şi mai avem şi multe altele în plan pentru a ne face numele cunoscut. Dar majoritatea banilor se vor duce pe tehnologie şi pe produs, aici cred că putem să câştigăm piaţă. Trebuie să ne concentrăm pe inovaţia tehnologică.

► Nu pot să spun exact unde va fi compania peste 5 ani - asta este şi o întrebare a fondurilor de investiţii, unde îţi vezi compania peste 5 ani. Nimeni nu ştie nde va fi compania peste 5 ani, eu nu ştiam unde o să fie în 2020 sau 2021 dar este clar că avem un plan, este bine structurat şi încerm să îl urmăm. Surprize se pot întâmpla, noi vrem să ridicăm în acest an o nouă serie, mai vrem să ridicăm în doi ani o altă serie de finanţare şi apoi finalitatea rămâne pe partea de IPO şi aici cred că ne vom concentra eforturile. Chiar anul acesta va fi un IPO interesant - eToro - sunt curios ce se va întâmpla. În funcţie de acest lucru vom şti care este şi traseul nostru pentru următorii ani.

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR